Avvikling lager på Årnes

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Avvikling lager på Årnes

Post by mads »

!

Trond Svendsen, Arthur Soltvedt og jeg var søndag en tur til Hennum ovenfor Brandbu for å se på en låve, Trond kjenner onkelen til innehaveren.

Det ser veldig bra ut! Et fjøs med plass til en 18-20 kyr og ungdyr, et vognskjul i låven med noen kvadratmeter innen for og et høyloft, tilsammen tre plasser for oss til deler og mulighet for vinterbiler på brua. Egnet for glass, motorer, karosseri og hyller med smådeler. Det er svaler og mus der så interiør og annet sårbart duger ikke. Bortsett fra meterene innenfor vognskjulet er det ikke høyt til taket, hvilket jeg ser som en fordel.

Jeg har tegnet og målt for å se på antall kvadratmeter og tar kontakt med mannen for å finne pris. Når avtalen er på plass starter flyttingen - forhåpentlig ganske snart :)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Avvikling lager på Årnes

Post by mads »

mads wrote:Trond Svendsen, Arthur Soltvedt og jeg var søndag en tur til Hennum ovenfor Brandbu for å se på en låve [...]
Når avtalen er på plass starter flyttingen - forhåpentlig ganske snart :)
Sånn gikk det imidlertid ikke... I stedet ble det etter mye om og men plass til oss på Gran der første, spede innflytting er på plass.

Det som imidlertid er den store oppgaven er å få ryddet og tømt Årnes. Før jul var en delegasjon oppe og begynte. Nå står Boxeren der oppe og spørsmåler er om noen kan være med på søndag 25/1. Det skal byttes hjul på bilen, den skal tømmes for litt innhold og fylles igjen med deler til Gran. Så er tanken å ta en pall med karmer som søppelkasse...

Noen som kan være med på søndag? Kort varsel kanskje, men det er MYE på Årnes og alt skal løftes så regn omtrent med at hver eneste helg fremover blir det bruk for armer... Beste hilsen,

mads
turbo 1
Posts: 59
Joined: Wed 01 Feb, 2006 00:39
Location: 2740 Roa

Post by turbo 1 »

Jeg kommer jeg, men et klokkeslett å forholde seg til hadde vært fint

MVH Arthur.
CX GTI Turbo 85, TRD Break 84,TRD T2 87,GTI turbo (skogsvrak 220 hk) 85, BX 19 GTI 87 (skinn / AC), Austin Cambridge a60 64,XM 2,1TD 95 GSA 82
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

turbo 1 wrote:Jeg kommer jeg, men et klokkeslett å forholde seg til hadde vært fint

MVH Arthur.
Auda, tanker syns sjelden på skrift, nei. Tenkte kl 10 på lageret på Årnes
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Driver med løypekjøring i helgene, og vi skal lage bru over en stor bekk på Søndag...
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Når blir neste Årneshelg? Nå til helga eller neste?
Mvh
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det blir nok neste, det passet dårlig denne helgen... :?
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hadde vært veldig greit om det hadde blitt bestemt slik at jeg kunne fått beskjed senest onsdag. Må jo selvfølgelig ta værforbehold. Synes ikke det er noe kjekt å kjøre når det snør Gammel Erik.
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Siste fra Årnes!

Søndag kjøres første lass med Boxeren til Trysil, så langt deltar Helge og jeg. Det er plass til tre i hytta der. Bilen er pakket så det blir kort opphold på Årnes. :) 17 mil til Trysil herfra.

Boxeren har hengerfeste og vi fikk nesten lånt en stor henger med tak/kapell, men det glapp. Det hadde vært fint å få brukt hengerfestet når vi først tar turen. Om noen har/kjenner en henger vi kan låne så syng ut!

Det som går til Trysil først er store, lette deler som bakluker, dører, tak, panser og lignende.

Ellers noen som vil med? Mulig det også blir folk på Årnes lørdag.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Sjekket akkurat yr.no. Snø hele veien på lørdag. Synes ikke det er noe trivelig å kjøre i snøvær, så turen blir nok skrinlagt denne helga.
Mvh
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Skulle gjerne stillt, men nå er det snø og skiføre og da er det skiturister som må fraktes.
Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

Post by Hazard »

Trivelig å kjøre Citroën i snøvær da!! Jeg stiller opp for tømming av bil i Trysil :lol:
-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hazard wrote:Trivelig å kjøre Citroën i snøvær da!!
Nei, det er en av de tingene jeg ikke liker. Det vil si, å kjøre langt i snøvær. Årsaken er at det ikke finnes viskere i handelen som er myke nok til å ligge an mot ruten hele veien. Det bygger seg opp snø under enden, og så løftes viskeren mer og mer vekk fra ruta. :cry:
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Og friskluftinntaket blir tetta att av snø (spesielt om ein brukar snødekselet) slik at rutene doggar; det legg seg snø på lyktene; bakenden byrjar å hoppa og dansa når det blir skikkeleg sporete... :roll:

Nei, å køyra CX i slapsesnøvêr er ikkje berre enkelt... :?

Kosar meg med CX heile vinteren... 8) ...og kunne aldri tenka meg å køyra noko anna. :mrgreen:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Dette må jeg si meg delvis uenig i. Jeg har kjørt CX på vinteren i fler tiår og synes den egner mye bedre enn noe annet :D så lenge jeg kommer inn (frosne dørlåser) og bilen er varm. Om du bruker den riktige typen deksel på luftinntak (type Darth Wader) er ikke snø noe problem. Den snøen som ramler ned i luftinntaket smelter fort nok til at det ikke tetter. Det at rutene dogger når bilen varm, kan tyde på at varmeapparatet ikke fungerer optimalt, kanskje på tide med rens? eller gjennom gang av anlegget? Lysene har jeg heller aldri hatt problemer. Varmeutviklingen av pærene er nok til å smelte den snøen som er. Det jeg tildels kan si meg enig i, er at viskeren klabber fordi den ikke dekker hele ruta, og dette er irriterende om en kjører f.eks 30 mil i snødrev. Når du nevener at bakenden hopper i sporene høres dette ut som ekstremtilfeller og kanskje ikke helt riktig bruk av dekk. I kombinasjon med feil/slitne kuler og dårlige lager blir kjøreegenskapen forringet. Det man ikke kan laste CX-en for, er sine egen begrensninger som f.eks at de fleste av oss er i alder da en del kropslige funksjoner ikke er på topp lenger :P . Jeg er 40+ og merker godt hvor slitsomt det er blitt å kjøre langt i snødrev og mørke :( .
Post Reply