Farvekode

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
took.

Farvekode

Post by took. »

Planlegger lakkering av `75 modell Cx 2000. Noen som vet hvordan finner fargekoden? Ikke leselig i motorrom på høyre side hvor den vanligvis sitter. Kan man finne det ved hjelp av chassinummeret? Det er i så fall: MAMB02MB0794.

Er usikker på om den hadde metallic eller ikke når den forlot fabrikken for 33 år siden. Har jo originallakken, men neimen ikke godt å si :roll:



Image
Last edited by took. on Sun 10 Aug, 2008 23:23, edited 1 time in total.
ArneH
Posts: 110
Joined: Mon 10 May, 2004 22:03
Location: Førde

Post by ArneH »

Kva med interiørfarge? Kan den identifiserast? Hos meg kan det heller ikkje lesast fargekode under panseret, den er flassa av.
Arne Håberg
------------------
-86 Prestige Turbo http://www.cxprestigeturbo.blogspot.com/
bruksbil: -03 C5 2,2 HDI
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Vil tippe at dette er fargen Gris l'Argentiere - usikker på koden men den finner du ved å google litt..
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Robert wrote:Vil tippe at dette er fargen Gris l'Argentiere - usikker på koden men den finner du ved å google litt..
Fargekode: AC 082
Mvh
took.

Post by took. »

hmm, fant et eksempel på fargen på en SM side..

Lekker farge.. (og bil selvf..)

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jepp lekker farge, men det bildet er misvisende - tror de har stokka korta litt gæernt.

Her er en SM i AC 082 - og den har originallakken intakt:

Image

Kan jo være lys og omgivelser som spiller inn også... men gris l'argentiere skal være lysere og "skarpere" enn gris nacre f.eks.
took.

Post by took. »

Ser mer likt fargen på min ja. Reagerte også på at eksempelet på fargen jeg fant var mørkere og mer brunaktig, men tenkte at tidens tann hadde satt sine spor... . Ser jo på siste bildet at det stemmer mer overens med eksisterende farge på min.
Post Reply