citro1cx wrote:
hei og velkommen på forumet og i klubben.
Er nok desverre langt mellom serie 1 perlene som sleges. Om du er på jakt etter en serie uansett motor er muligheten større. 80 talls pallas med 2000 ccm motorer dukker opp innimellom, og del av dem er ganske bra. Ta en titt på selges avdelingen på forumet og gå gjerne litt tilbake som f.eks denne:
viewtopic.php?t=3779 vet ikke om den er solgt, men den er vel en del å gjøre med vil jeg tro. Denne har smale forskjermer, noe som er ganske ettertraktet.
Og så er vel Kjetils 84 blå 2,0 pallas fortsatt tilsalgs:
http://cx.zapto.org/gallery/album281viewtopic.php?t=4153
Så hadde BEOs sin ultra skjeldne før serie pallas 1975 modell med knappe 65000 km på klokka tilsalgs for noen uker siden. Finere serie 1 finner du ikke til den prisen.
viewtopic.php?t=4186
lykke til

Takk for velkomsthilsen og tipsene.
Jeg skulle veldig gjerne hatt den blå. Bildene av den har jeg studert lenge, og har vel også vært noe av grunnen til at jeg har blitt lokket tilbake til CX. Den er for dyr for meg nå, selv om jeg vet at det hadde vært mye billigere å kjøpt den, enn å forsøke å bygge opp en bil til kr. 2.000,- opp til samme standard. Såpass har jeg lært etter å ha hatt nærmere 100 biler.
Den blå -84 modellen virker lovende, men jeg er veldig klar for en bil som er veteran, eller blir det snart. Jeg har allerede for mange biler på skilter, og jeg er den eneste i familien som har førerkort.
2400 Pallas'en er jo billig, og jeg hadde nok kunnet håndtert det tekniske som måte gjøres, men det virker som om bilen har vært veldig rusten, og bare er delvis fikset. Det kan fort bli et litt for stort prosjekt å få karosseriet bra igjen, selv om jeg har kunnskapen.
Jeg vet jeg er litt sær på dette, men jeg har tid til å finne den rette bilen, og har allrede fått noen tips på biler i Frankrike som det er aktuelt å sjekke litt nærmere, selv om det hadde vært gøy med en Norsk bil.
Det er ikke noe absolutt krav at det er 2400 og Pallas, men den må nesten være fra 1980 eller eldre.
-- Gopp