Automatgear på Turbo 2 diesel?
Moderator: moderator
Automatgear på Turbo 2 diesel?
Har noen peiling på om det går an å sette en automatkasse fra en TRi på en T2 diesel?
"Golfeiere er ikke som andre bileiere..." Nei, særlig.......
Rekner med att det ikke er noen god ide.
Utvekslings forhold er ikke likt.
Toppfart meget lavere .
trd Turbo 2 km/1000 rpm 5 gear 46,58 km
gti er tilsvarende 37,5 km
Automat ca 35,0
3900 rpm trd t2
5000 rpm tri
max dreiemoment tri 206Nm v/4000rpm
max t2 258Nm v/2000 rpm.
Utvekslings forhold er ikke likt.
Toppfart meget lavere .
trd Turbo 2 km/1000 rpm 5 gear 46,58 km
gti er tilsvarende 37,5 km
Automat ca 35,0
3900 rpm trd t2
5000 rpm tri
max dreiemoment tri 206Nm v/4000rpm
max t2 258Nm v/2000 rpm.
Man trenger ikke være idiot for og elske CITROEN men det hjelper
Høres logisk ut.
Jeg vet at det er forskjellig utveksling i 25 I -motorene samt sugediesel/t1 og t2. Er det i differensialen forskjellen ligger og at kassene forøvrig er like? I så fall; ville det da være mulig å ta en differensial fra vanlig diesel/t1 over i en t2 kasse eller til og med i en automatkasse?
Jeg vet at det er forskjellig utveksling i 25 I -motorene samt sugediesel/t1 og t2. Er det i differensialen forskjellen ligger og at kassene forøvrig er like? I så fall; ville det da være mulig å ta en differensial fra vanlig diesel/t1 over i en t2 kasse eller til og med i en automatkasse?
"Golfeiere er ikke som andre bileiere..." Nei, særlig.......
auto-diesel
jeg snakket med en CX spesialist i tysklad angående dette og de mente det var en dårlig ide bla. på grunn av at annet utvekslinsforhold, og noe med at turboen kom inn på litt for lavt turtall slik at det bare ble kluss. De hadde montert automat på en RD og det fungerte fint. Det var den eneste dieselen som egnet seg til ombygging ifølge dem.
Fredrik
Fredrik
Dersom du har noen dager disponibelt kan vi jo forske litt med den grønne TRD TURBO II bror! Vi skal jo ut med motoren like vel....
Etter mine erfaringer er det veldig ofte at verksteder bare sier at det ikke går fordi det ikke er prøvd. Det er vel å få biler med kombinasjon turbo og automat. :wink:
Etter mine erfaringer er det veldig ofte at verksteder bare sier at det ikke går fordi det ikke er prøvd. Det er vel å få biler med kombinasjon turbo og automat. :wink:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
Karl Flatland
3692 SAULAND
Karl Flatland
3692 SAULAND
Turbo auto
Jeg har kjørt Prestige-bensin-turbo-automat,
Det var meget morro, men også der er det en nokså stor ombygging som skal til. Veiva i motoren må bla. byttes, men morro, ja, draget fra 100 til 170 var bare helt rått
Fredrik
Det var meget morro, men også der er det en nokså stor ombygging som skal til. Veiva i motoren må bla. byttes, men morro, ja, draget fra 100 til 170 var bare helt rått
Fredrik