Følgebil på Boxer-tur

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Følgebil på Boxer-tur

Post by mads »

Godtfolk!

Jeg er ikke helt sikker på om dette er utenomsnakk eller et arrangement: Det er en Boxer full av deler som må vekk fra Gjelleråsen/Oslo. Bilen er litt ..ermm.. "gøyal" bl.a ved at den angivelig stopper etter en stund og spesielt bakdøra er litt sånn "så-dær"...

Bevepnet med batteri fra mester Larsen, en planke til døra, ymse stropper, vektøy og en plan om å plukke ut stempel i dieselventil om/når f..skapet stopper - så er prosjektet å kjøre doningen til vårt nye lager på Gran. (Ja, du leste rett; vi har gjort avtale om lokaler på Gran, omtale og bilder komer.)

Er det noen som kan være moralsk støtte i følgebil? I helgen? Dessuten vil jeg gjerne hjem igjen fra Gran :) Boxer'n kan bo på Gran til vi finner ut hva som skal skje med den videre.

Har du mot, lyst og anledning til å delta i opplevelsen så ring 2235 7951, skriv eller ta kontakt på annen måte!
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Jeg er litt for langt unna til å kunne være følgebil i helgen, men vil i hvert fall gratulere med lager! Jippi! :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
turbo 1
Posts: 59
Joined: Wed 01 Feb, 2006 00:39
Location: 2740 Roa

Post by turbo 1 »

Jeg stiller jeg. Tlf.nret har du, så det er bare å ringe for nærmere avtale :D Søndag passer best.
CX GTI Turbo 85, TRD Break 84,TRD T2 87,GTI turbo (skogsvrak 220 hk) 85, BX 19 GTI 87 (skinn / AC), Austin Cambridge a60 64,XM 2,1TD 95 GSA 82
dagkw
Posts: 62
Joined: Sat 03 Feb, 2007 17:31
Location: Oslo

Post by dagkw »

Heisann.

Kan følge deg i morra, om det fremdeles skulle være behov.
Fortrinnsvis fra morgenen av.

Mvh Dag
96 - Xantia Activa Turbo
85 - CX 20 Pallas
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Takk til Dag for en hyggelig tur! Og til Turbo1 for tilbudet, vi trenger deg en annen gang 8)

Dette ble mye mindre fargerikt enn jeg hadde forventet, på grensen til kjedelig. Triviell tur fra Lahaugmoen til Gran med Boxer'n: putta inn batteri, stengte bakdøra, vred nøkkel - og rattet avgårde. Ryktet om bilens plutselige utåndinger synes overdrevet 8)

Doningen står nå under tak på Gran, litt oppmerksomhet må nok til. Dag hadde riktig nok oblat i årets farge på rull, dog uten strekkode og slikt så en offisiell variant må nok til før større utflukter...

En liten liste i farten til en Boxer-dugnad: utskifting av huile noir, ny pluss-klype til batteri, permanent stenging/fiks på sidedør inkl sentrallås som spiser strøm permanent, justering/banking på bakdør/lås og to pærer. Hvis man nå fikk en vurdering og passering av EU-kontroll var overkommelig skulle en flyttebil Årnes -> Gran være innen rekkevidde. Spanande! Følg med :D :D
Last edited by mads on Wed 03 Dec, 2008 21:49, edited 1 time in total.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Forberedelse av Boxer til EU-kontroll

Post by mads »

Fortellingen om Boxer'n fortsetter :wink:

Søndag var kasserer og undertegnede oppe og tømte bilen for de siste sakene fra Lahaugmoen, så nå er de første delene på nye hyller!

Neste øvelse med Boxer'n er å få den gjennom periodisk kjøretøykontroll, også kjent som "EU-kontroll". En dørlås, noen pærer og litt mer eksosanlegg som beskrevet lenger opp i tråden er det som skal til.

Det ser ut til at en del av dette ordnes fredag kveld i Oslo-vest så om du har anledning til å delta er det hyggelig om du tar kontakt!
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

hei, jeg føler at jeg må være med å bidra litt, så jeg kan hjelpe deg med bilen i oslo på fredag.

Så send meg tid og telefon på pm, så stiller jeg opp så lenge jeg kan, mekkedress kanskje?
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

Post by Hazard »

Betyr dette lageret på Gran at det ikke blir heavy-lager i Trysil som jeg har hørt rykter om? Hadde tenkt å stille opp der jeg da og yte min skjerv i muskuløs utfoldelse (eller noe sånt)
-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Hazard wrote:Betyr dette lageret på Gran at det ikke blir heavy-lager i Trysil som jeg har hørt rykter om? Hadde tenkt å stille opp der jeg da og yte min skjerv i muskuløs utfoldelse (eller noe sånt)
Trysil blir store, lette ting som skal lagres lenge, typisk større karroseri. Motorer er visst vanskelig mht håndtering. Gran blir motorer + røkla. Mer om det når jeg får hodet opp og trekke luft.

Over til Boxeren: Den er EU-godkjent, kryss i taket! På Årnes skal det være plass til den etter 15min rydding. Er det noen som kan være støtteapparat på turen Carl Berner - Årnes eller møte meg på Årnes? Vi trenger bilen for å fortsette ryddingen der. Fredag kveld? Lørdag morgen tidlig?

Etter å ha kjørt knirkefritt nesten en halv tank diesel Lahaugmoen - Gran - Oslo - Sørkedalen - Kalbakken/Bøhm - Frogner - Lambertseter/Autobjørn og hjem så stoppet f...skapet da jeg skulle parkere den. Flaks ville at jeg fikk trillet den på en plass i gata den kan stå.

Etter beskrivelsen av disse stoppene skal doningen starte og gå en stund når den har hvilt seg. Derfor regner jeg med den starter når ferden mot Årnes begynner, men er veldig spent på hvor langt/lenge den går. Derfor vil jeg gjerne ha noen å rope på ved behov.

Vi er tilbake til starten av tråden og skal kanskje plukke ut stempel i diesel-ventil. Festlig :-/ Ta kontakt om du kan!! 2235 7951(p) 2284 0090(j)
Last edited by mads on Mon 22 Dec, 2008 13:32, edited 1 time in total.
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Jeg er dessverre opptatt med varetelling på jobben som jeg må få unnagjort... :?
- ellers er det jo alltid festlig med "når-stopper'n-neste-gang"-turer... :roll: :wink:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Jeg føler meg negativ.... Jeg har plutselig oppdaget at det er julaften om noen dager og min nære familie stiller krav..

Derfor - ikke denne helgen heller...

Dessverre!


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Boxer'n feirer jul på Årnes!

Post by mads »

Bevepnet med termos og godt mot tusla jeg ned til Boxeren da regnet ga seg lørdag. Kort inspeksjon etter to netter som utligger, alt så ok ut. Pol-sko på batteriet, moderat stengt panser, to ganger gløding og brruuUUmm, avgårde. På vei opp lurer man selvfølgelig på hvor lenge lykken varer. Den varte helt frem.

Det vil si; vel inne på lageret måtte litt rydding til så jeg stoppet spetaklet og den liflige dunsten 8) Startet fint igjen og på plass. Etter litt tomgang og små-kjøring nærmere og nærmere stolpen med meg inn/ut av hytta så stoppet den igjen...

Det er altså andre gang den stopper når den ikke kjøres. Tipper den også stopper ved tomgang/småkjøring når den er kald. Det er litt videre på en diagnose, kanskje. Om noen vet hva det er hadde det vært kjekt.

Bilen står inne på lageret, nøkkelen er der også - ta kontakt om noen trenger den. Minus-polen er løftet av batteriet og panseret ikke helt stengt.
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Sikkert noe med dieseltilførselen å gjøre. Tapp eventuell kondens i luftfilteret. Kontroller at dieselsystemet ikke trekker luft. Kontroller alle slanger og rør, dra til alle forbindelser. Boxern er sjølvluftende, men luft allikevel på dieselfilterets ut-side.¨

Forøvrig GODT NYTT ÅR til alle CXvenner.

Hilsen Knut Bakke
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Har skummet igjennom tråden, men kan ikke se at det er nevnt noen plass.
Så, si meg, har dere skiftet dieselfilter?

Mvh
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Jeg mente sjølvsagt dieselfilteret.'Det er forøvrig heller ikke dumt å rense luftfilteret en gang i mellom.
Post Reply