Pimp my Cit

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Pimp my Cit

Post by Robert »

Tråden for bilder av Citroën som er modifisert på den ene eller andre måten. Fetere hjul kan være nok.

En C4 Pallas er en ganske udda sak - men med 20" felger ser den faktisk ganske fet ut:

Image

C6 har usannsynlig fine hjul originalt. Interessant å se den med alternativt hjuloppsett likevel:

Image

Utgått C5 ser plutselig ikke så utgått ut lenger:

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Finner mye coolt på flickr. Denne C2'n har et helt riktig "stuk":

Image

Image

Image
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Post by Göran W »

Hmmmm..... "Trådrullar med två lager eltape" är inte precis min melodi. Jag åker citroën mest för den fantastiska komforten och då är detta väldigt kontraproduktivt...... Går på andra hållet med min bruksbil (V-o C70 cab :oops: ) och har skaffat 15" fälgar med 195or istället för originalets 17" med 245or! :lol: :lol:
På Cx är det bara original som duger!!!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

Før en kom på at det var fordelaktig å ha luft i hjula blei det brukt helgummidekk. Nå er vi snart tilbake det vi begynte. Skjønner ikke hva som er så stas ved det. Jobba på jernbanen en gang. Hugser godt hvor tungt trallene med helgummihjul var å dra.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

hmmm...
ingen som likte den røde der altså?
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Robert wrote:hmmm...
ingen som likte den røde der altså?
Hadde det bare vert en CX med litt mere profil på dekka, og bil og felg i samme farger, så... 8) :P :wink:
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jeg synes "den lille røde" var fin jeg. Sjeldent bra stylet til mini-bil å være.
har masse Citroèn:-)
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Pimp my Cit

Post by Citroencx »

hehe jeg ser hva som er hylet ditt Robert.

Delikat er det jo men....
Det reflekterer liksom ikke innholdet på en god måte synes jeg.
Øy, but thats me.
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Jo jeg synes de er kule å se på, men jeg liker litt mer dekk når jeg skal kjøre selv. Særlig på grusveiene og de dårlige asfaltveiene som er her om kring...
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Stylinga er vel grei nok for de som liker det slik. Men hvorfor skal felgene være så store at det ikke er plass til dekk? Skjønner overhode ikke hensikten med det. Dårligere fjæring og dårligere kjøre egenskaper.
Robert, kan du ikke lage et bilde av den røde med samme sorten felger, men ikke større enn at det blir plass til dekk med 65 profil?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Vil tro at eieren av den røde C2'n har flere hjulppsett enn racing-settet på bildene her. Han har ihvertfall bremser som matcher.

Men denne tråden var ikke ment som høy-/lavprofil eller ballongdekkdiskusjon. Mer for å se hva som kanskje rører seg rundt omkring - av modifiseringer av vinkelvogner. Så kom igjen folkens! Post bilder av mildt modifesrte Citroën eller av noen som har gått fullstendig av skaftet...

Hva med en 2CV cal-look (fra brukeren citroenazu's gigantiske samling på flickr):

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Mer modifisert 2cv:

Image

Av det mer kreative slaget:

Image

Image

Cassis nacre?

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Fjerning av sidelister og lakkering av tak... ikke så mye pimp kanskje, men det gir et sobert preg... synd med hekkspoileren... den skjemmer litt.
De lakkerte feltene på felgene er vel noe mørkere enn originalt - fin og dramatisk effekt. Og.... folkens, 14-tommere!!! :wink:

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

..bøs 2cv:

Image
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

Mye fint her. Støtter deg i rød C2 Robert, råtøff! Fordelen med store felger er at det får bilen til å virke mer kompakt og kan framheve utseendet. Men det går en grense et sted der også, type "to runder eltape" ser bare dumt ut. Det samme gjelder digre kantfelger hvor felgen stikker lenger ut til sidene enn gummien.

Det fine med lavprofil på LHM-Citroën er at komforten ikke blir så verst fordi fjæring og seter kamuflerer det hele ganske bra sammenlignet med lavprofil på f.eks. en ellers stiv tysker. Moderne lavprofildekk av riktig type kan faktisk være rett så komfortable. Jeg merket faktisk lite forskjell da jeg gikk fra 15" til 18" i sommer! Den største ulempen er angst for store hull og stygge fortauskanter... :twisted:

Image
Post Reply