[AutoDB.no] Unik CX....

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

[AutoDB.no] Unik CX....

Post by trymgreg »

Ikke for orginal talibaner 8) , men litt tøff og orginal.

Image

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2125521

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Neiiiiiiiiiiiiiiiiii! :shock: Hvordan i all verden kan noen finne på å plassere Sierra-hjulbuer på en CX?????? :evil:

Jeg er ikke så veldig Taliban av meg, men som noen vil skjønne av diverse C6-diskusjoner har jeg et tilnærmet religiøst forhold til delvis tildekkede bakhjul på Citroen. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Ro deg ned litt da Roland. :wink: :D Jeg kjenner bilen og mannen. Det er ikke Sierra hjulbuer. Det er hjulbuene fra CX. :wink: jeg liker også bilene best original, men her er det gjort en skikkelig jobb så langt jeg kunne se. Og så er det den eneste i sitt slag da. (Tror jeg). Har vel stått i garasje de siste åra.
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Jeg tenkte tanken før du skrev det, at det var nok mest sannsynlig de fremre hjulbuene fra CX. Men det hjelper ikke - effekten blir likevel Sierra... :wink: Men jo da, det ser langt fra hjemmelaget ut, og jeg har sett vesentlig mindre elegante stasjonsvogner i storskala produksjon. Men for meg er de tildekkede hjulene en så viktig del av en CX at jeg blir "nater" bare noen fjerner de originale hjuldekslene. Ikke dermed sagt at ikke andre kan like den.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Post by gopp »

RolandM wrote:Jeg tenkte tanken før du skrev det, at det var nok mest sannsynlig de fremre hjulbuene fra CX. Men det hjelper ikke - effekten blir likevel Sierra... :wink: Men jo da, det ser langt fra hjemmelaget ut, og jeg har sett vesentlig mindre elegante stasjonsvogner i storskala produksjon. Men for meg er de tildekkede hjulene en så viktig del av en CX at jeg blir "nater" bare noen fjerner de originale hjuldekslene. Ikke dermed sagt at ikke andre kan like den.
Jeg hadde vel de samme tankene som deg, men bilen ser ut til å være i god stand, og det ville være dumt om ingen tok vare på den pga. noen kreative innslag rundt bakhjulene.

Det er tross alt mindre jobb å bygge det tilbake til det originale enn å reparere en originalvogn som er helt nedkjørt.
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Det er vel ikke så mye å si om dette - ut over at det ser forj... ut. Men, som "gopp" skriver - det er jo lettere å reparere dette skadeverket om bilen er i bra stand enn å få noe som er fullstendig nedkjørt tilbake på veien.

Jeg håper at ingen andre måtte føle seg inspirert til å finne på noe tilsvarende...


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply