Til landstreffet fra Oslo

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Post Reply
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Til landstreffet fra Oslo

Post by marcuss »

Regner med det er noen fra Oslo som har tenkt seg på landtreffet i Bergen :)

Er det planlagt felles kjøring. Har bare erfaring med treffdeltagelse fa DS-klubben, go der var det vanlig med felles kjøring.

Det kan jo væer greit med litt samlet mekanisk kompetanse over fjellet. De gamle damene kan jo av og til være litt skiftende i humøret 8)
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Jeg tolker den totale mangelen på respons dithen at ingen fra Oslo har tenkt seg på landstreffet :shock:
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Post by Frank V »

marcuss wrote:Jeg tolker den totale mangelen på respons dithen at ingen fra Oslo har tenkt seg på landstreffet :shock:
Jeg hadde store planer om å dra avgårde, men så ville en liten nyfødt gutt i trøndelag ha meg som fadder, og da gjelder det å stille opp i dåp, som er samme helga. Jeg prioriterer selvsagt dette.

Dog er jeg vel usikker på om den mekaniske kompetansen hadde vært all verden med meg på lasset uansett :wink:
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

I og for seg en fornuftig prioritering Frank.

Håper på å snike meg inn blant DS-folket over fjellet. Hva gjelder teknisk kompetanse er det vel ikke mye hjelp i Arne Lund heller, når det kommer til CX. Han vil vel ikke ta i den med ildtang regner jeg med :?

Det er bare DS og C15 :shock: der i gården
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Post by Frank V »

marcuss wrote:I og for seg en fornuftig prioritering Frank.

Håper på å snike meg inn blant DS-folket over fjellet. Hva gjelder teknisk kompetanse er det vel ikke mye hjelp i Arne Lund heller, når det kommer til CX. Han vil vel ikke ta i den med ildtang regner jeg med :?

Det er bare DS og C15 :shock: der i gården
Si ikke det!

Da kamerat Pål (Ztil) fikk en massiv (hydraulikk)lekkasje så LHMen lå tjukt over hele Hadeland på veg til fransk bildag i fjor, tro Arne til som mekaniker.

Og det på en XM!

Image
Image
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Du vil ikke tro hva Arne har skrudd på... :wink: Alt, bare (helst) ikke DS-halvautomat!

Men Pallasen din holder da vel fint over fjellet, hvis den er greit vedlikeholdt? Jeg er ikke spesielt bekymret for å kjøre alene med DS en gang...

Hør med DS og SM-gjengen, det er nok flere med ikke ubetydelig CX-kompetanse der. Jeg skal ikke nevne navn, men det er vel noen sentrale personer som vel ikke kan unnlate å dra, antar jeg. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Utrolig!

Da har jeg sendt e-post med påmelding, så får vi se hvor det blir mat... Grimen camping har hus så co-pilot Jacobsen, Fredrik og jeg holder til der, en drøy mil fra hotellet.

Kikka på DSforum om felleskjøring fra øst/oslo, fant intet. Noen som er med over fjellet? Litt selskap er altid ok.

Avgang torsdag rundt lunsj, f.eks samling en kaffeplass på værste bestkant?

Hol - Auland anbefales som den mest effektive veien av Bergensekspressen på Roa. Det skulle bli omtrent som under, men Gol - Hol - Rv50 Aurland - E16 Voss - Arna. 50mil 8t i Michelin

Hardangervidda, altså Oslo - Hønefoss - Gol - Brimnes/Bruravik - Arna er visst mye dårlig vei. 48mil og 8:30 sier Michelin her.
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Hol-Aurland er nok kanskje kjappest, men Hemsedal kan også være bra. Hardangervidda gir mulighet for avslapping på ferge, evt. frustrasjon i fergekø. Jeg trodde Hardangervidda var mer enn 2 mil kortere, men husken har aldri vært noe særlig...

Men å argumentere mot Hardangervidda pga dårlig vei??! Har du konvertert til Audi?

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Se der ja, nå ble det litt liv i gjengen.

Ser ut til at jeg blir alene i bilen over fjellet, så for meg spiller det ingen rolle når vi drar eller hvilken rute vi velger. Hol-Aurland er definitivt raskest, men også kjedeligst. Stemmer for Hardangervidda. Elsker ferge og svele (noen som husker Julefergå) men HATER kø.
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Post by FrodeM »

Hvis dere mot formodning ikke skulle være lei av å kjøre når dere nærmer dere Bergen, har dere her tre muligheter for å ta fine omveier.

1. Etter evt. ferge (Hardangervidda, altså), tar dere av mot Nordheimsund og kjører på fine, dog smale, veier langs fjorden og gjennom noen fine bygder. Husker ikke hvor mye lenger tid dette tar, men det er vel snakk om tre kvarter eller så.

2. Etter Gudvangen (Hol-Aurland, Hemsedal eller E16) kan dere ta en avstikker til venstre og kjøre opp Stalheimskleiva. Bratt, smal vei med fin utsikt. Tar kanskje 10 minutter ekstra. Burde kanskje helst kjøres nedover/tilbake, slik at sjåføren kan se utover... Rygging for buss må iberegnes.

3. Etter Voss (da spiller det ingen rolle om dere tar Hardangervidda, Hol-Aurland, Hemsedal eller E16) tar dere av mot Bulken, holder til høyre etter broa og kjører til Dale via Hamlagrø (flott fjellvei). Kanskje en halv time ekstra, kanskje noe mer. Anbefalt! Kan ikke kombineres med punkt 1 (ruta i punkt 1 går utenom Voss).

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Fikk e-post fra Arne. DS-klubben satser på felles kjøring med avreise ca 0930 fra Esso på Ramstadsletta.

Plutselig skulle hel familien være med til Bergen, så det er ikke sikker resten er like interessert i felleskjøring. Tror allikevel vi starter sammen med resten.
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

marcuss wrote:Fikk e-post fra Arne. DS-klubben satser på felles kjøring med avreise ca 0930 fra Esso på Ramstadsletta.
Kortesjegeneral H. Schibstedt ber folk om å være presise, litt usikker på hva det betyr .. sikkert noe med klokka :oops:

Rute virka ikke spikra, jeg holder en knapp på H.vidda og ferge med svele i godt vær og Hol-Aurland om det bøter ned. Vi tutes :P
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Avreise ca. 0930 presis. :shock: :? Dette blir ikke enkelt for dere. :wink: :D :D
Jeg starter allerede i morgen tidlig, så om jeg ikke roter meg bort på smale svingete vestlandsveger så sees vi i Bergen torsdag. :D
Mvh
Post Reply