LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

For 4. år på rad går LHM Fellestreff av stabelen siste helgen i august. I år satser vi på tilholdssted ved Krøderen i Buskerud, og her er det mengder av flott natur og attraksjoner å velte seg i. Som alltid er treffet åpent for alle eiere av Citroën og vi legger opp til et uformelt og sosialt treff. Ingen treffavgift.

Det jobbes med å etablere et egnet treffsted, men det vil altså bli i området ved Krøderen og på en campingplass i omegn. Området ligger ca 10 mil fra Oslo, og kjøreturen herfra tar omtrent halvannen time. Man håper selvsagt på at deltakere langt utenfor Oslogrytas grenser også vil delta!

Så hold av denne helgen og bli med på et av sesongens siste helgetreff!

Mer informasjon om alle nødvendige detaljer kommer forhåpentligvis i løpet av neste uke.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by mads »

!

Glimrende med dag og annonsering! Vi (JJ, jeg og de vanlig mistenkte) har lyst til å legge dette til Sløvika camping på Jevnaker, tlf 61 31 55 80 som er 10min kjøring fra vårt nye lager på Gran. Det er ønske fra langveisfarende om å komme på lageret og myse/plukke/handle. Derfor håpet vi å slå sammen armbevegelsene og gjøre årets LHM-treff også til lagertreff.

I tillegg er det god plass til vogner/telt ved lageret og noe fasiliteter er det mulig vi får låne.

Så Frank og evt andre arrangører; kan vi flytte til Sløvika?
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

Hvem:
Kvinner og menn, jenter og gutter, husdyr og husvenner!

Hva:
Dere ønskes alle velkommen til årets LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009!

Hvor:
Treffsted denne helgen blir Elvenga Camping som ligger ved rv. 7 i Buskerud. For reisende som kommer fra retning Hønefoss ligger campingen ca 6 km etter at Hønefoss er passert. For tilreisende fra motsatt retning er det ca. 15 km til Elvenga når du har passert Sokna.

Program:
Tradisjonelt program.
Fredag: Ankomst og etterhvert grilling og sosialt samvær.
Lørdag: Utflukt i kortesje til et passende sted i området. Eksempelvis var vi under treffet i fjor på Langedrag denne dagen. På ettermiddagen/kvelden fyrer vi igjen opp grillen, spiser, prater og har det hyggelig!
Søndag: Avskjed.

Som Mads sier er det er kommet ønsker om å besøke CX/GS- klubbens lager på Gran på Hadeland. Dette tar CX- formann Mads seg av slik at de som ønsker får en tur dit. Fra Elvenga er det ca 42 km å kjøre dit.

Priser og påmelding:
Priser på overnatting:
Leie av plass til telt og/eller campingvogn: kr. 150,-.
Leie av hytte for 4 personer.: kr. 300/400,-.
I 2. etage over sanitærbygg: rom for 2 personer (køyeseng): kr. 250,-.
Priser er pr. døgn.

For ytterligere informasjon om campingplassen, kontakt Elvenga Camping på tlf. 32 14 43 70. Bestilling av overnatting gjøres direkte til campingplassen.

Vi vil gjerne ha oversikt over hvor mange som kommer! Påmelding skjer til Frank Vindsetmo, tlf. 90 58 06 95 eller e- post: frank_vindsetmo @ hotmail.com helst innen 15. august.

Invitasjon kommer også i Citrophile.

Da gjenstår det bare å ønske velkommen til denne helgen og håpe på at alle som har lyst og anledning møter opp!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by JJ »

Takk til den store organisator, Hr Frank V -
je kjem, je... 8)
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

JJ wrote:Takk til den store organisator, Hr Frank V -
je kjem, je... 8)
Og du er naturligvis hjertelig velkommen!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by JJ »

Ja dere, den store helgen nærmer seg - fortsatt mulig å bli med et av årets desiderte høydepunkter! :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

Ta oppfordringen fra Jacob og møt opp! Endel påmeldinger har kommet, tilogmed fra danske Citroënvenner, men det er plass til mange fler! Påmeldingsfristen 15. august er på ingen måte absolutt, den er bare ment å skaffe en ca. oversikt over hvor mange som kommer. Husk å informere om at du skal delta på Citroëntreff når du bestiller overnatting på campingplassen.

Programmet lørdag begynner å bli klart. Vi legger først turen innom Villa Fridhem ( http://www.villafridheim.no/ ), eventyrslottet som er et fantastisk bygg og et av Norges best bevarte trebygninger. Det er vel passelig å starte turen ca kl. 11, slik at dagsbesøkende får tid til å komme og kjøre med oss fra Elvenga. Turen tar ca 45 min.

Fremme ved Villa Fridheim får vi omvisning, dette koster kr. 60 for voksne og kr. 30 for barn. Det skal være bryllup her samme dag, men i følge betjeningen skulle ikke det by på noen problemer å få omvisning uansett. Vær bare obs på at ekstra fine vinkelbiler kan bli plutselig rekvirert til bryllupskjøring :wink: Villa Fridheim har også kafeteria slik at å innta lunsjen her vil være et bra alternativ.

Ferden videre fra Villa Fridheim gir oss flere muligheter. Den korteste ruta er å kjøre inn på riksvei 280 ved Krøderen og sørover til Vikersund. Derfra langs rv. 35 til Hønefoss og ned til Elvenga. Denne turen tar ca. halvannen time.

Alternativt kjører vi fra Villa Fridheim over Norefjellveien til Eggedal. Dette er en bomveg med avgift, prisen skal jeg undersøke, men det er neppe snakk om mange kronene. Over til Eggedal er det 26 km i flott natur. Fra Eggedal til Krøderen vil jeg tippe vi bruker ca èn time. Dette i tillegg til Norefjellvegen vil si at vi kan legge på rundt to timer i forhold til det første alternativet.

Om menigheten skulle ha noen innspill vedrørende kjøreruten lørdag, så nøl ikke med å komme med det!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
svtrons
Posts: 46
Joined: Sun 04 Jan, 2009 13:03
Location: Sætre

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by svtrons »

Flott tiltak og gode planer for et treff.

Jeg kommer, men kun på dagstur. (Lørdag elelr søndag). Koemmer med tidspunkt seinere.

Hilsen

Jan Sverre
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by jonsto »

Dere får ha et flott treff. Kommer muligens til neste år. Men i år blir det Lødingen. Regner med at det dukker opp bilder fra begge treffene etter hvert.
Mvh
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

EDIT: bompenger over Norefjellvegen er kr. 40,- om det skulle bli til at man velger denne kjøreruten lørdag.

Egnet treffvær er selvsagt bestilt. Yr.no melder ok, så vi får håpe det holder 8)
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
svtrons
Posts: 46
Joined: Sun 04 Jan, 2009 13:03
Location: Sætre

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by svtrons »

Ja, da ser det ut som at jeg kommer lørdag (dersom det ikke høljer ned da). Det kunne vært greit å ha et mobilnummer til en som er på treffet.. (Frank?). Mitt er i tilfelle 922 35 677.

Hilsen
Jan Sverre
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Frank V »

svtrons wrote:Ja, da ser det ut som at jeg kommer lørdag (dersom det ikke høljer ned da). Det kunne vært greit å ha et mobilnummer til en som er på treffet.. (Frank?). Mitt er i tilfelle 922 35 677.

Hilsen
Jan Sverre
Mitt tlf. nr.: 905 80 695.

Flott at du tar turen! Regn blir det selvsagt ikke :wink:
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
svtrons
Posts: 46
Joined: Sun 04 Jan, 2009 13:03
Location: Sætre

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by svtrons »

Da er planen at jeg kjører fra Sætre lørdag ca 0930 om Drammen (ca 0955) Tranby osv. til Hønefoss og Elvenga Camping. Det satses likevell på Villa Fredheim. (http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D838 ... ab%3Droute ) Du verden for en link! :D

Slik jeg forstår er det ingen med SM som skal denne veien, men skulle du se en flyvende hvit grand tourissimo sveve langs denne ruten, er det bare å henge på evt. ringe 922 35 677, så kan jeg skrubbe litt ;D. Hvis mye regn, utsettes turen til søndag, kl. 1100 fra Sætre.
Ztil
Posts: 54
Joined: Thu 29 May, 2008 10:12

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by Ztil »

svtrons wrote:Da er planen at jeg kjører fra Sætre lørdag ca 0930 om Drammen (ca 0955) Tranby osv. til Hønefoss og Elvenga Camping. Det satses likevell på Villa Fredheim. (http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D838 ... ab%3Droute ) Du verden for en link! :D

Slik jeg forstår er det ingen med SM som skal denne veien, men skulle du se en flyvende hvit grand tourissimo sveve langs denne ruten, er det bare å henge på evt. ringe 922 35 677, så kan jeg skrubbe litt ;D. Hvis mye regn, utsettes turen til søndag, kl. 1100 fra Sætre.
Noen flere som skal på dagstur på lørdagen?
Jeg møter en kar på Esso Esso Hvervenkastet ved avkjøringa til Hønefoss ca kl 1020 Hvis noen vil henge på. hadde jo vært fint å ha en hvit SM i følget de siste meterne til treffstedet ;-)
Drar sånn klokka 0920 fra Oppsal.
Stopper på Esso Vækerø noen minutter hvis noen osloensere vil henge på derfra.
XM V6 Excl. s2 Musketier
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM Fellestreff 28. - 30. august 2009

Post by givretto »

Tok meg en tur på Lørdag. Det ble en riktig så trivelig dag med over dobbelt så mange oppmøtte som i fjor! Foreslår at annonseringen for neste års treff i god tid kommer i Citrophile og på hovedsiden til flere av Citroënklubbenes hjemmesider, slik at det blir enda flere som kommer til et hyggelig treff neste år. Jeg telte på det meste 12 biler, hvorav 1 SM, 1 GSA X1, 1 Xantia Activa, 1 C5 II, 1 C5 III, 1 CX Stv I, 1 CX Stv II og 5 XM. Neste år håper jeg på 2CV, Ami, BX... Minst...!
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Post Reply