Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by rundgren »

Fredrik wrote:Heisann gutter,

Det er veldig hyggelig at mange vil komme,
jeg må dog, desverre, meddele at noe mekking utover kulefylling
ikke er mulig.

Fredrik

Det forstås.. Kunne blitt litt kaotisk om en god gjeng ivrige citronister skulle sette igang med skruing samtidig.

Noe annet: Tror kulene fremme på Turboen er dårlige. Er det noe vits å investere i nipler, eller er det like greit å kjøpe nye?
Det er bak det er mest aktuelt med nipler, siden disse er mer arbeid å bytte?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by pigland »

rundgren wrote:
Fredrik wrote:Heisann gutter,

Det er veldig hyggelig at mange vil komme,
jeg må dog, desverre, meddele at noe mekking utover kulefylling
ikke er mulig.

Fredrik

Det forstås.. Kunne blitt litt kaotisk om en god gjeng ivrige citronister skulle sette igang med skruing samtidig.
Høres ut som en kandidat til prøve-OL: Synkronskruing på Citroen :lol:

Eksosdelene får bli hjemme, hvis jeg i det hele tatt har fått de..
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by mads »

Det her med selv å mekke på egen bil på Autovie trenger en presisering, så etter å ha snakket med arrangør:

Vi får låne verkstedet hos Autovie til å fylle kuler. Det blir ikke en "gjør-det-selv" dag der man kan komme og holde på selv. Grunnen er bl.a at forsikring ikke dekker hvis noe går galt.

Påmeldingen som Trond har lagt opp kan være fin for å samle ønsker og behov. Mange flinke folk er samlet og mye kan ordnes, men løft av biler ut over å fylle eller bytte kuler er bare for inspeksjon.

Når det er sagt har vi ordnet og forklart ganske mye de to foregående årene, så kom igjen - både med spørsmål og svar!
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

mads wrote:Det her med selv å mekke på egen bil på Autovie trenger en presisering, så etter å ha snakket med arrangør:

Vi får låne verkstedet hos Autovie til å fylle kuler. Det blir ikke en "gjør-det-selv" dag der man kan komme og holde på selv. Grunnen er bl.a at forsikring ikke dekker hvis noe går galt.

Påmeldingen som Trond har lagt opp kan være fin for å samle ønsker og behov. Mange flinke folk er samlet og mye kan ordnes, men løft av biler ut over å fylle eller bytte kuler er bare for inspeksjon.

Når det er sagt har vi ordnet og forklart ganske mye de to foregående årene, så kom igjen - både med spørsmål og svar!
Jeg har tenkt å ta med feilkodeleser som kan ta BX, XM, Xantia og nyere Citroëner, men ikke CX (visstnok).
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by mads »

tronde wrote:Jeg har tenkt å ta med feilkodeleser som kan ta BX, XM, Xantia og nyere Citroëner, men ikke CX (visstnok).
Hepp!! Hepp!! Flere?! Mere?!

Kjekk sak, bidrag som dette er velkommen :)

Og ja; Det satt et "diagnosestikk" på vår '79 CX 2400 Super, sikkert ingen ende på hva man kunne hente der.. Verdi på kondensatoren til tenninga, ladespenning, pri/sekundær på tennspole, og ..øøhh.. Næ, O Holen bilverksted visste heller ikke hvorfor det satt der :P
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

mads wrote: Hepp!! Hepp!! Flere?! Mere?!

Kjekk sak, bidrag som dette er velkommen :)

Og ja; Det satt et "diagnosestikk" på vår '79 CX 2400 Super, sikkert ingen ende på hva man kunne hente der.. Verdi på kondensatoren til tenninga, ladespenning, pri/sekundær på tennspole, og ..øøhh.. Næ, O Holen bilverksted visste heller ikke hvorfor det satt der :P

Siden det tydeligvis er liv i deg; har du sjekket e-posten din de siste ukene :?: :?: :?:
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Teknisk treff 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by mads »

Dagen nærmer seg og det er på tide for de som har noen biter å bytte/selge å plukke dem frem og pusse kanskje... Noen kjøper deler, andre selger, som regel er det en blanding :)
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by gopp »

Nå har jeg løsnet alle kulene på Activaen, og i morgen plukker jeg ned deler av forstilling, tømmer den for LHM og tar av alle kulene. Ny clutch, reg. reim, alle filtre, alle oljer ble hentet i dag, og fjærbeinstopper, foringer til activastag og simring til veiva hentes i morgen.

Neste uke skal det rattes ;)
Gopp
-----------------
Har no' CX
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

gopp wrote:foringer til activastag
Har du funnet løse foringer til activastagene?
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Teknisk treff 25/9-10 hos Autovie, Lørenskog

Post by rundgren »

mads wrote:Dagen nærmer seg og det er på tide for de som har noen biter å bytte/selge å plukke dem frem og pusse kanskje... Noen kjøper deler, andre selger, som regel er det en blanding :)
Har et par nye kuler til bak på CX for mye, tar med disse hvis noen er interessert.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by gopp »

tronde wrote:
gopp wrote:foringer til activastag
Har du funnet løse foringer til activastagene?
Om du mener de svarte i plast/nylon som holder staget ut mot bærearmen, så selges de hos Citroën for kr. 48,- for et par. Ikke så ille det :)
Dersom du mener de leddene som ligner de som er på giroverføringen, og som fordeler kreftene fra staget og bort på ventilen, så har jeg ikke forsøkt å finne dem. Det ser ikke ut til å være så mye slakk der, så jeg smører dem bare opp. De ligner dessuten noe jeg har sett på Clas Ohlson, så det skal bli en råd med det.
Gopp
-----------------
Har no' CX
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

Jeg vil absolutt anbefale dem som har behov for å løfte bilen for kulefylling melder seg på den lista som det ble henvist til tidligere. Pr. nå er det 13 biler som ønsker fylling, og noen som har lyst til å titte under for en sjekk av div. styggedom. Hvis det er ønske om kodelesing er det også greit med et navn.

Hvis noen kommer med mange løse kuler kan det også passe med en påmelding. Det forsøkes jo å få til at alle får, men en gang tar jo dagen slutt...
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

gopp wrote:
tronde wrote:
gopp wrote:foringer til activastag
Har du funnet løse foringer til activastagene?
Om du mener de svarte i plast/nylon som holder staget ut mot bærearmen, så selges de hos Citroën for kr. 48,- for et par. Ikke så ille det :)
Det gjelder ikke meg, men det er noen foringer i sylinderen det er snakk om, og de finnes visst ikke løse. Det er vel noe annet enn dem du har kjøpt?
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by gopp »

tronde wrote:
Det gjelder ikke meg, men det er noen foringer i sylinderen det er snakk om, og de finnes visst ikke løse. Det er vel noe annet enn dem du har kjøpt?
Sylinderen ja, det er noe annet. Der har jeg hørt det begynner å bli vanskelig å få originaldeler, men dette er jo bare hydraulikk, og det finnes mange som driver med reparasjoner av dette. Gitt litt tid, bør det ikke være vrient å skaffe omtrent alt av tetteringer. Jeg har en kamerat som er truckreperatør. Han har gode kontakter innen faget, så jeg kan spørre ham om kontaktinfo til en kar i Oslo-området som leverer det meste av slikt.
Gopp
-----------------
Har no' CX
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Teknisk treff 5/9-09 hos Autovie, Lørenskog

Post by tronde »

gopp wrote:Gitt litt tid, bør det ikke være vrient å skaffe omtrent alt av tetteringer.
Det er ikke tettinger. Det er foringer som sitter i boltfestet i enden av sylinderen. De selges visst kun med sylinder... Så lenge det varer.
Post Reply