TRS på AutoDB

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

TRS på AutoDB

Post by rundgren »

Virker å være i grei stand.. Noen synspunkter, eller noen som kjenner bilen?

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1254924120
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: TRS på AutoDB

Post by pål »

Lekker farge , sikkert med vip-interiør , og fullt utstyrt , 2/3 bensinforbruket ifohold til GTI , tilnærmet null el-problem sammenlignet med GTI (turbo). Den ideelle bilen om ikke rusta har tatt den 8) 8)
har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: TRS på AutoDB

Post by rundgren »

Ja... Bare synd at den befinner seg så langt fra Oslo, og litt stusselig med info i annonsen..
Forøvrig så oppdaget jeg at man får opp alle bildene ved å gå til selve annonsen på denne linken i stedet:
http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRS på AutoDB

Post by gopp »

Skal du ha deg en fin CX rundgren, så tror jeg du må være rask på labben, og være beredt på å reise et stykke for å se på bil. Det begynner å bli få igjen som er i daglig drift, og rundt Oslo-gryta ruster de jo opp raskere enn noe annet sted i landet.

Hva er vel en 5 timers biltur for å se på drømmebilen som du kanskje skal ha i mange år? Det er i alle fall bedre å bruke noe timer ekstra på å hente en bil som er bra, enn ukesvis på å sveise rust på en dårlig som du fant i nabolaget.
Gopp
-----------------
Har no' CX
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: TRS på AutoDB

Post by BEO »

Det er da ikke langt til Sirdal... :-)
Kona mi er derfra, og familien hennes bor der, så hvis det er seriøs interesse kan jeg forhøre meg litt om bileieren er en pertentlig mann som har holdt bilen ordentlig osv. Bare si fra!
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: TRS på AutoDB

Post by Black Lemon »

Denne så pen ut. Tenk én eier på en CX som fortsatt er i bruk er jo fantastisk! Aubergine-fargen er vakker på CX. Løp og kjøp den som er i beit for CX om dagen.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: TRS på AutoDB

Post by RolandM »

TRS VIP er da ikke å forakte! :D

Som tidvis sykelig avhengig av FINN, og boende et godt stykke utenfor CX-allfarvei har jeg tenkt en del på det med avstand fra gode objekter. Det er noe /&%%)/!! herk å reise langt (kanskje til og med ha bekostet flybillett) bare for å finne ut at bilen egentlig ligger tydelig under det nivået man hadde blitt forespeilet av selger. Og bilder fra nettannonser kan "lyve" i den forstand at de ikke gir noe godt bilde av stand på lakk og interiør - og de sier jo som regel fint lite om det tekniske. Det er forbausende hvor få selgere som er i stand til å ta gode bilder, gjerne av "skumle" steder på bilen, og ettersende disse på e-post - og da blir gjerne bilen solgt til noen som kommer direkte og kikker på den før de får brydd seg med å sende bilder til han oppi Gokk som driver og maser på telefon.

Eller man kommer til åstedet selv, men har egentlig ikke nok peiling til å vurdere bilen godt, selger står og presser, det begynner å bli sent på natten om man skal komme seg hjem med objektet samme dag etc... Ikke noen idéell situasjon. Det kan bli kjøp man angrer på av slikt.

Så for den som er uerfaren med å vurdere CX'er vil jeg sterkt anbefale at man får hjelp fra noen i klubbmiljøet i nærheten, hvis den muligheten finnes. Evt. for å se på bilen for kjøper, eller for å være med som støtte under besiktigelse. Med en slik støtte i bakhånd har jeg ikke noe problem med å reise både fem og ti timer for å kikke på bil (men nå er det fullt i garasjen for en stund!).
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: TRS på AutoDB

Post by rundgren »

Ja, da har jeg levd litt farlig og sagt jeg skal ta denne med mindre det dukker opp noen spesielle problemer når jeg kommer og henter den.

Har hatt en prat med eieren, høres ut som en skikkelig fyr, har hatt 6 Citroen og denne CXen siden den var ny. Han mener det ikke er rust å snakke om (bakluke er byttet og bilen er Tectyl-behandlet), og det eneste som er gåent er ett sidespeil, ledning i dør til elheis pass.side, varmeapparat delvis ute av funksjon, og småproblemer med at forgasser iser rundt 0c (har vært sånn siden den var ny.), i tillegg mente han at tenning burde justeres.

Han var ivrig på at den skulle selges til en som ville ta vare på den og helst beholde den til den var veteran..

Fordelen jeg har er at foreldrene mine bor like i nærheten, så kjører ned og setter igjen Sierraen der (den får blir arbeidsbil til far.)
Satser på å hente den fredag på dagtid..

Gleder meg!
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: TRS på AutoDB

Post by rundgren »

PS: Takk til alle som har tilbudt hjelp så langt, det blir nok flere spørsmål etterhvert :-)

og BEO: Takk for tilbudet, men nå har jeg snakka med fyren og fått et bra inntrykk. Han er dessuten nabo til familiehytta på Haugen, vært der og gått ski hver påske i barndommen. Han visste sånn ca. hvem familien min var, så vi var på god fot..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: TRS på AutoDB

Post by jonsto »

rundgren wrote:småproblemer med at forgasser iser rundt 0c (har vært sånn siden den var ny.), i
Har hatt det problemet på fler. Det er spjeldet til varmlufta som ikke fungerer som det skal. Enten sitter spjeldet fast eller det er huket feil på termoventilen i innsuget. (Der kan det jo ha vært feil siden den var ny). :wink:
Mvh
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRS på AutoDB

Post by gopp »

Det ser ut til at du er farlig nærme å bli CX-eier Rungren. Gratulerer så mye!
Gopp
-----------------
Har no' CX
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: TRS på AutoDB

Post by dagmatti »

jonsto wrote:
rundgren wrote:småproblemer med at forgasser iser rundt 0c (har vært sånn siden den var ny.), i
Har hatt det problemet på fler. Det er spjeldet til varmlufta som ikke fungerer som det skal. Enten sitter spjeldet fast eller det er huket feil på termoventilen i innsuget. (Der kan det jo ha vært feil siden den var ny). :wink:
Mvh

Forsikre deg også om at det ikke er NOE vann på tanken, det kan også ha vært der fra den var ny. Det gir lett slike symptomer! De fleste kondensfjernere er dessverre ikke til hjelp.


-m
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: TRS på AutoDB

Post by RolandM »

rundgren wrote:
og det eneste som er gåent er ett sidespeil,
Gratulerer! Jeg mener for øvrig å huske at jeg har sidespeil i riktig farge liggende. :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: TRS på AutoDB

Post by rundgren »

Da har jeg hentet denne.
Hyggelig mann som solgte med meget tungt hjerte, og til tross for protester fra kone og datter..
Hatt en fin tur nå, bilen føles veldig fin å kjøre - er selvfølgelig noe (mest kosmetisk) småfiks som må til men håper og tror det skal gå greit.
Roland: Speil kjøpes gjerne med stor takknemlighet!

Innmelding i klubben er underveis, og følger opp med ny (prosjekt)tråd på Generelt etterhvert. Skal få tatt noe bilder også..

Til slutt vil jeg bare si takk for at dere finnes! Det gjør terskelen for kjøp mye lavere for en fersking som meg når jeg vet det finnes et miljø rundt modellen.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: TRS på AutoDB

Post by mads »

Fra Si'revva til CX .. det kan bli en overgang! :) Lov oss nå at dette ikke blir helårsbil og at du ikke "fikser" alt mulig på den uten enten å vite hva du gjør eller spørre om kyndig råd. Alt for ofte ser vi ganske bra biler bli fisket frem, handlet - og så enten handlet igjen eller gitt opp etter ymse kløning. Tilbake er en bil som langt fra er det den var, trist, trist.

Ingen anklage, for alt jeg vet går TRS'en en blankere fremtid i møte. Hel og u-skrudd TRS voker ikke på trær, så pass godt på den. Jeg har trippa rundt denne, 22-motoren er et fantastisk utgangspunkt for å gi CX en motor den fortjener; 22 GTI eller TCT - DET hadde vært kjerre og alt kan gjøres uten inngrep i bilen som ødelegger noe. 100kg lettere motor 160(?) hk og et fett moment. Pokker! VERKSTEEEED... :(
Post Reply