Å ta av sin hatt

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Å ta av sin hatt

Post by Black Lemon »

Jeg er så heldig å være belemret med å stå som innehaver av en ekte Borsalino hatt i grå kaninpels. Denne hatt hadde jeg på hodet da HM Kong Olav døde i 1991 og, til tross for at en tidligere kollega av meg ønsket sterkt å skyte et hull i denne hatten, eksisterer den fortsatt i sitt beste velgående den dag i dag. Noen år senere kom jeg i skade for å glemme en nyinnkjøpt brun Borsalino i hattehyllen på en taxi i Milano. Vi har ergret oss over dette mang en gang. Men idag (riktignok ikledd en grå Bula-lue som får oss til å ligne på en religiøs person) kom vi til å tenke på at vi må ta av vår hatt for Citroën CX. Min CX er over 24 år gammel og startet i dagens kulde uten problemer. Min kone hevder at jeg har et godt håndlag med dyr og burde vært veterinær. Jeg mener man skal stelle pent med dyr og en Citroën CX kan være like trofast som menneskets beste venn.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Å ta av sin hatt

Post by citro1cx »

I mine trakter skal man passe seg for menn i hatt som kjører bil. Vi kaller dem "hattkaillj" Hattkallja er kjent for å ha et kjøremønster som ofte er til fare eller til stor irritasjon for andre kjørende og medtrafikkanter. Dessuten er hattkalljer ofte gamle og har dårlig syn og bedømmelsesevener. Før i tiden kjørte de ofte boble eller opel kadett. Jeg har aldri sett en hattkallj i CX turbo, men kanskje er du Black Lemon forhåpenligvis ikke en av de typiske hattkalljene? Egentlig synes jeg det er kult med hatt hvis det gjøres med stil som f.eks Leonard Cohen. Fleksnes derimot...

Image

Her er linken mellom Borsalino og Citroën :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=uyMC5MJYOZ8

hadde jeg hatt hatt skulle jeg jammen tatt den av meg for CX

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Å ta av sin hatt

Post by Black Lemon »

Det er helt klart sjeldent å se en mann med hatt i CX Turbo. For min egen del har jeg aldri kunne ha på hatt i CXen da den rett og slett er for lav under taket. Derimot hadde jeg for mange år siden en lite elegant "Fleksnes"-hatt liggende i hattehyllen inntil den ble så falmet at jeg måtte fjerne den. Visste dere forøvrig at det er JFK som fikk "æren" av å avskaffe hatten som et nødvendig plagg for menn tidlig på 1960-tallet?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Å ta av sin hatt

Post by jonsto »

Akkurat nå er skinnlue mer fornuftig enn hatt. :wink:
Ellers er jeg gledelig overasket av varmeapparatet i GTIen. Blir fort behagelig temp inne i bilen selv med 22 speik ute. :wink: :)
Men ellers er det å si at "hadde jeg hatt den hatten jeg hadde hatt så hadde jeg hatt hatt". :) :)
Mvh
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Å ta av sin hatt

Post by asn »

Black Lemon wrote:Det er helt klart sjeldent å se en mann med hatt i CX Turbo. For min egen del har jeg aldri kunne ha på hatt i CXen da den rett og slett er for lav under taket. Derimot hadde jeg for mange år siden en lite elegant "Fleksnes"-hatt liggende i hattehyllen inntil den ble så falmet at jeg måtte fjerne den. Visste dere forøvrig at det er JFK som fikk "æren" av å avskaffe hatten som et nødvendig plagg for menn tidlig på 1960-tallet?

Samtidig fikk han jo også cred for sin bruk av netopp hatt på 90-tallet , ironisk nok.
Men det er jo slikt det ofte er - se bare på hvordan bruken av tversover sprer seg raskt blandt unge menn.
Det samme gjelder bruken av pensko med hel. Morro.

Selv gjennopptok jeg letingen etter den "perfekte" Sicilianske Coppola -
ikke ulik en sixpence, men noe kortere i "nesa" etter inspirasjon fra denne tråden :D takk!
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Post Reply