Pålogging på forumet

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

radovan
Posts: 295
Joined: Tue 09 Feb, 2010 23:13
Location: Hornindal

Re: Pålogging på forumet

Post by radovan »

Tre år og ikkje noko betre. :(

Må stadig vekk logge meg på kvar gong. Og det er kun i dette forumet. Andre stader er det rett inn med det same.
Erling Brendefur
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by pål »

automatisk innlogging funker fint hos meg, jeg bruker Chrome
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by jonsto »

Jeg bruker både Opera og Explorer. Ingen problemer. Problemet ligger nok på oppsettet på din maskin, eller brannmuren eller noe sånt.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by pål »

eller at det ofte blir slettet "historie" i nettleser
har masse Citroèn:-)
radovan
Posts: 295
Joined: Tue 09 Feb, 2010 23:13
Location: Hornindal

Re: Pålogging på forumet

Post by radovan »

På desse åra har eg hatt fire ulike datamaskiner, og det er det same som skjer på alle, uansett om eg opnar frå favoritter eller kva eg gjer. Rart at det skal vere slik for meg og ikkje andre?
Erling Brendefur
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by jonsto »

radovan wrote:På desse åra har eg hatt fire ulike datamaskiner, og det er det same som skjer på alle, uansett om eg opnar frå favoritter eller kva eg gjer. Rart at det skal vere slik for meg og ikkje andre?
Tja, kanskje det er deg det er noe galt med. ;-) :-) :-) :mrgreen: :mrgreen:
Jeg opplever å måtte logge meg inn igjen en gang i blant. Helst når jeg har kjørt et slikt oppryddingsprogram med sletting av junkfiler mm. Det skulle vel ikke være en feilplasert hake i oppsettet til nettleseren din som gjør at den ikke husker passordet? Og så må du ikke logge deg av når du går ut. Men det vet du sikkert.
Har du prøvd å snakke med Dag Mattis om problemet?
radovan
Posts: 295
Joined: Tue 09 Feb, 2010 23:13
Location: Hornindal

Re: Pålogging på forumet

Post by radovan »

jonsto wrote: Har du prøvd å snakke med Dag Mattis om problemet?
Berre sutrar her, eg. :roll:

Er nok meg det feilar noko, men det rare er at det berre er på dette forumet og ikkje andre eg er på. Må vere karma eller eit gudommeleg hint om at Citröen kanskje ikkje er for meg. :? :P
Erling Brendefur
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by n10516 »

Jeg må innrømme at jeg har hatt problem med automatisk innlogging, til og med så ille at jeg jevnlig ble hevet ut... Men det var utelukken i Internet Explorer. Jeg bruker nå XP og IE 8,0(om jeg bruker IE i det hele tatt, da....) med alle oppdateringer og har ikke sett problemet på ca et halvt år. Jeg har aldri hatt problem med andre nettlesere (Opera, Firefox og Safari). Jeg har heller ikke hatt problemet på andre fora basert på phpBB.

Jeg antar at det skyldes din versjon av IE i kombinasjon med den versjonen av phpBB som kjøre her. Det enkleste er bare å bruke en annen (og bedre) nettleser, da slipper du frustrasjonen!

Og ikke ta det personlig... Vi skylder heller på Microsoft :twisted: :evil: enn Citroën.... :D



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Pålogging på forumet

Post by rundgren »

Aldri hatt problemer.
Bruker Firefox på Linux, og passer på at "husk meg" -greia er huket av.
Da bør du være innlogget, hvertfall frem til du sletter cookies.
Hvis du så i tillegg lagrer passordet i nettleseren (bruk Master Password-funksjonen i Firefox for god sikkerhet), så bør man bortimot aldri være tvunget til å skrive inn brukernavn/passord.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
radovan
Posts: 295
Joined: Tue 09 Feb, 2010 23:13
Location: Hornindal

Re: Pålogging på forumet

Post by radovan »

Når eg brukar Chrome ser det ut til å fungere! Men eg kjem ikkje direkte til forumsida, men først til klubbsida. Det er vel ikkje unormalt?
Erling Brendefur
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by jonsto »

Bruk denne adressen så kommer du direkte til forumet: index.php
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Pålogging på forumet

Post by n10516 »

Dette er nesten et "Ikke-problem".... Jeg har, som sagt, sett problemet med en, nå for meg glemt - men trolig utdatert, versjon av Internet Explorer, men har aldri sett problemet med andre nettlesere. Chrome bruker jeg derimot IKKE, så der har jeg ingen erfaring. Jeg har aldri opplevd problemer på Mac eller maskiner som kjører Linux.

Generelt, nettlesere har ofte sine særegenheter, er det trøbbel med noe på en, bytt til en annen... For webutviklere kan det være en utfordring å teste med flest mulig

Forumet er en del av Norsk CX-klubb sine nettsider og tanken er at det er dit man skal først... Men noen smartinger har funnet ut at denne siden har en egen URL - og velger å gå direkte dit.... Jeg gjør det samme, om det er bare forumet jeg vil til....



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply