Medlemsmassen.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Medlemsmassen.

Post by jonsto »

Var inne på klubbsidene og så på hvor mange medlemmer vi er. Går ut fra at listen er oppdatert. Det var 72 medlemmer. Fra klubbens første år var det bare 6 stk. og fra det andre året var det 4.
Tror noe må gjøres. Vil foreslå en post på årsmøtet som heter Klubbens drift. Hvordan holde på medlemmer og hvordan skaffe nye.
Eller noe sånt.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Medlemsmassen.

Post by pål »

Både du og jeg, samt endel andre her på forumet vet hva som skal til. Først og fremst send ut faktura, slik at folk husker på å betale. Hva med å bruke "Hurtigkula", med litt småmorsomt å lese samt en liten om medlemsmassen, med giro på baksida? Til alle de som var på medlemslista for fire år siden eller noe slikt? Mener å huske det var over to hundre i tallet?
har masse Citroèn:-)
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemsmassen.

Post by BEO »

Det er et interessant spørsmål Jon reiser her.
Selv har jeg satt mitt medlemskap i CX-klubben i bero siden jeg ikke lenger har noen CX og vel neppe har noen aktuelle planer om å gå på CX-jakt med det første. Jeg valgte å opprettholde medlemskapet i DS-klubben fremfor CX fordi jeg aldri har hatt kluss med forsendelsen av Citrophile, men vet jo fra dette forum at det er litt av hvert kluss i CX-klubben i så måte. Og dessuten må jeg innrømme (beklager, beklager!) at skal jeg ha en Citroën veteranbil igjen blir det nok heller DS enn CX.
For mange med generell Citröën-interesse er det nok abonnementet på Citrophile som er det sentrale. Og det får man jo uansett hvilken av klubbene man er med i.
Jeg tror fremdeles at mye ville være vunnet på mange måter dersom alle de små klubbene slo seg sammen til én stor klubb, med underavdelinger. Da ville man ha felles medlemsregister, ingen problemer med utsendelse av medlemsblad og mye bedre oversikt som igjen kan gi et bedre tilbud til medlemmene. Dermed ville også CX-klubben komme inn under LMK, en betydelig fordel etter min mening.
Ulempen er i den sammenheng at mange sikkert har medlemskap i flere Citroënklubber og dermed vil medlemskontingenten totalt sett bli redusert.
Ta endelig ikke dette fornærmelig opp, det er skrevet i beste mening :)

og så en liten EDIT: Å tro at man får inn all kontingent uten å sende ut giroer i posten, må sidestilles med å tro på Julenissen!
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: Medlemsmassen.

Post by trymgreg »

Hvor mange medlemmer har klubben for tiden? Er det blitt noen bedring....

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemsmassen.

Post by jonsto »

Dette kan du sjekke selv, Trym. Listene med navn ligger åpne på klubbsidene. Men liten vits i å sjekke da de ikke er oppdatert siden desember 2009. :-(
Skulle ikke du sende meg en E-post forresten?
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Medlemsmassen.

Post by pål »

1. : Ta vare på de medlemmene man har (feks, send ut faktura)
2. : Ikke halshugg medlemmer og potensielle medlemmer med surt oppgulp og småslemme komentarer bare fordi de ønsker å bruke sine biler hele året eller selge biler/deler eller tipser andre om delebiler. Det høres sikkert rart ut men det er ikke alle som er intressert i å balsamere sin CX i en garasje.
3. : Jobb stratetisk med å skape en noe triveligere stemning , Rom ble ikke bygget på en dag. Det finnes ca 150(kanskje fler og?) mennesker her ute som egentlig kunne tenkt seg å vært medlem, hvorfor er de ikke det?
4. ......vet ikke
5. Det kommer sikkert en bitter og sur avhandling om timer som er lagt ned , lite takknemlig medlemsmasse osv osv , (har hørt dette før)
6. Jeg har ikke betalt kontingent på 2-3 år ,,,, hvorfor skal jeg begynne med det igjen?
7. Ånei, jeg er overhodet ikke intressert i noe verv. Ihvertfall ikke på noen år enda.
8 . Min dårlig skjulte kritikk er sikkert ikke berettiget.
9. Det er enkelt å sitte her, varmt og trygt foran skjermen og løse "verdensproblemer" , bare man slipper å bidra selv..
10. Entusiasme er ett merkelig fenomen.
har masse Citroèn:-)
Post Reply