Flyttesjau til Gran

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Klubben tilbyr nå gratis trening med stor variasjon og mange vektklasser! :)
Alt fra små plastklips til dører, panser og komplette dieselmotorer skal flyttes ut fra Årnes. Hyller og reoler skal tas ned og så mye som mulig flyttes og settes opp på Gran der vi har leid billigere lokaler.

Vi trenger arbeidskraft som kan hjelpe oss i mai. Gi beskjed om hvilke dager du kan bidra!

Se under "aktuelt" på klubbens sider og lenken til oppdatert status med kalender:

http://www.citroencx.no/ Her er det informasjon og lenker videre til kalender: http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by jonsto »

Skulle gjerne vært med, men har vel minst like store problemer på egenhånd.
Snakkes på Kongsberg.
Mvh
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by ingkogni2 »

Jeg har en og en halv helligdag å kværke rett etter treffet før jeg må innfinne meg på Rygge første virkedag og hente en rull med 140 meter lukket cellegummi til min pappa.... Kan bidra med ryddig da om ønskelig, evt så kan jeg drøye en dag med å kjøre nordover og være med å rydde tirsdage eller onsdag alt etter som hvilken dag jeg henter rullen. Har henger med meg, så kan frakte ting om det skal fraktes noe også.

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

!

Det kommer til å bli en del mas om flyttesjauen. Jo flere som melder seg, jo mindre mas.

På søndag pakkes det deler på Årnes, torsdag stiller to varebiler på ~15 m2 og kjører lass til Gran. Det hadde vært veldig hyggelig om flere vil være med og ta et i et tak. Kalender er oppdatert, ta en kikk der og si fra når du kan være med!

Se under "aktuelt" på klubbens sider og lenken til oppdatert status med kalender:

http://www.citroencx.no/ Her er det informasjon og lenker videre til kalender: http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Bunken med søppel på Årnes vokser, søndag var det troll på lageret. Noen av Tordenskjolds trofaste har meldt seg, men det er plass til mange flere som vil ta et tak for delene og klubben. Ta en kikk på http://www.citroencx.no/ eller direkte på kalender http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html

Torsdag, på himmelspretten kjøres adskillige kubikk til Gran og vi har bruk for hjelp til å lesse to varebiler med det som er pakket.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Søppel er kjørt vekk, reoler er tømt og demontert, flere paller er pakket med deler og til helga kommer lastebil med lem og frakter mer til Gran.

Så langt er det en håndfull personer som har stilt opp, stort sett de som bestandig gjør det. Kalenderen er oppdatert, ta en kikk på lenkene over og gi beskjed når du kan ta et tak. "Klubben" gjør ikke mer enn det medlemmene tilsammen gjør og dette er en god anledning til å bidra. Ring kameraten og si han også skal være med!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Helgen ble ikke som ventet, sjåføren på lastebilen ble syk. Slikt skjer.

Lørdag var vi tre på Årnes som pakket flere paller, søndag ble det flyttet rundt på Gran så det blir plass til mer der.

Så langt er vi en drøy håndfull av de faste traverne som har møtt opp. Jo færre som møter opp, jo mer jobb på oss som er der. Kort oppsumert skjer det ikke noe før noen tar et tak, så hvis oppmøtet sier noe om interessen ser det mørkt ut. Det får vi ta med under vurdering av hva vi gjør med lager videre.

Så - gi beskjed, møt opp og hjelp til!
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flyttesjau til Gran

Post by rundgren »

Jeg kan godt være med å sjaue litt førstkommende lørdag. Sitter jo bare og gnomer foran PCen til vanlig, så litt fysisk aktivitet må vel være bra :-)
Er det mulig å få sitte på med noen? Jeg befinner meg i Oslo Sentrum/Grønland. Kan forsåvidt kjøre sjøl også, men CXen er ikke i toppform og hvor Årnes er har jeg ikke peiling på.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flyttesjau til Gran

Post by gopp »

rundgren wrote:Jeg kan godt være med å sjaue litt førstkommende lørdag. Sitter jo bare og gnomer foran PCen til vanlig, så litt fysisk aktivitet må vel være bra :-)
Er det mulig å få sitte på med noen? Jeg befinner meg i Oslo Sentrum/Grønland. Kan forsåvidt kjøre sjøl også, men CXen er ikke i toppform og hvor Årnes er har jeg ikke peiling på.
Snakk med Mads. Han skal hente en liten gaffeltruck i min garasje på Lysaker lørdag morgen. Søndag morgen kommer jeg opp, så du kan evt. sitte på med meg om det passer bedre da.
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flyttesjau til Gran

Post by rundgren »

gopp wrote:
rundgren wrote:Jeg kan godt være med å sjaue litt førstkommende lørdag. Sitter jo bare og gnomer foran PCen til vanlig, så litt fysisk aktivitet må vel være bra :-)
Er det mulig å få sitte på med noen? Jeg befinner meg i Oslo Sentrum/Grønland. Kan forsåvidt kjøre sjøl også, men CXen er ikke i toppform og hvor Årnes er har jeg ikke peiling på.
Snakk med Mads. Han skal hente en liten gaffeltruck i min garasje på Lysaker lørdag morgen. Søndag morgen kommer jeg opp, så du kan evt. sitte på med meg om det passer bedre da.
Da har jeg sendt han PM. Ser ut til at bandøvinga på søndag utgår, så da kan jeg muligens stille da også. Håper det ikke er tenkt å dra alt for tidlig? :-)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Flyttesjau til Gran

Post by RolandM »

Håper flere stiller opp, det burde jo være i de flestes interesse å endelig få orden på lageret - kanskje finner man noen deler på samme turen? :)

Skulle gjerne ha vært med, og hvis vi skal til Oslo i juni skal jeg si fra. Men 58 mil x 2 blir litt langt å dra ens ærend for å være med og rydde lager... Avstanden Oslo-Årnes, derimot, er jo mindre enn mange, inkludert meg selv, kjører til og fra jobb flere ganger i uken.

Takk til dere som stiller opp! :)

(og så håper vi på faste rutiner for tilgang til nytt lager på Gran etterhvert, og gjerne en liten katalog over interiørdeler av ymse slag.) 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flyttesjau til Gran

Post by gopp »

rundgren wrote:
gopp wrote:
rundgren wrote:Jeg kan godt være med å sjaue litt førstkommende lørdag. Sitter jo bare og gnomer foran PCen til vanlig, så litt fysisk aktivitet må vel være bra :-)
Er det mulig å få sitte på med noen? Jeg befinner meg i Oslo Sentrum/Grønland. Kan forsåvidt kjøre sjøl også, men CXen er ikke i toppform og hvor Årnes er har jeg ikke peiling på.
Snakk med Mads. Han skal hente en liten gaffeltruck i min garasje på Lysaker lørdag morgen. Søndag morgen kommer jeg opp, så du kan evt. sitte på med meg om det passer bedre da.
Da har jeg sendt han PM. Ser ut til at bandøvinga på søndag utgår, så da kan jeg muligens stille da også. Håper det ikke er tenkt å dra alt for tidlig? :-)
jeg er med familien på hytta i helgen, en times kjøring fra Lysaker. Det er derfor ikke trolig at jeg klarer å være i Oslo før klokken 9 søndag morgen. Hvis det passer, kan jeg plukke deg opp på veien mot Gran?

Hilsen Marius 920 35 444
Gopp
-----------------
Har no' CX
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Flyttesjau til Gran

Post by pigland »

Skulle gjerne bidratt masse, men får klare meg med en dag foreløpig, 12.juni fra kl. 15 og utover kvelden setter jeg inn min innsats, forhåpentligvis med en LT pickup hvis den er i form. Slik må det bli når det skal passe inn i en hektisk småbarnshverdag der kona jobber turnus også i helger, og man skal drifte diverse gamle franske kjøretøy av fiin gammel aargang :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Lørdag 29/5 åpner bua på Årnes kl9. Vi har en lastebil, 13 tonn, 7,5 meter plan som planlegger to turer så det er bruk for armer i første omgang på Årnes. Første lass er paller og motorer som er raske å lesse og losse, deretter kan det bli dører, panser, seter og lignende som krever flere armer å få inn/ut.

Søndag blir det også aktivitet.

Se under "aktuelt" på klubbens sider og lenken til oppdatert status med kalender. Snakk med folk som skal delta. Rundgren; vi finner sikker noen som kjører i nærheten, ellers går det tog(!) til Årnes. Lageret ligger i Glomma Terasse 1, snasen adresse :)

http://www.citroencx.no/ Her er det informasjon og lenker videre til kalender: http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flyttesjau til Gran

Post by rundgren »

jeg er med familien på hytta i helgen, en times kjøring fra Lysaker. Det er derfor ikke trolig at jeg klarer å være i Oslo før klokken 9 søndag morgen. Hvis det passer, kan jeg plukke deg opp på veien mot Gran?

Hilsen Marius 920 35 444
Takk for tilbudet. Ser ut som om jeg får sitte på med Mads, men om det ikke skulle passe av en eller annen grunn får du en SMS..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply