Flyttesjau til Gran

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Om noen skulle være i tvil er det fortsatt arbeid igjen med flyttingen fra Årnes. Det blir også aktivitet i uka, gi beskjed om og når du kan hjelpe!

http://www.citroencx.no/ Her er det informasjon og lenker videre til kalender: http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Da er det klart at at vi ikke får hjelp av lastebil i helga, men en kveld sist i uka som kommer. Jobben i helga blir derfor å rydde, sortere og sette klart lass til lastebil på Årnes.

Bl.a skal vi pakke reolen oppe med listverk, få reolen ned og opp på Gran. Franz Åse kommer opp lørdag og blir stående så vi kan pakke på den.

Litt synd vi ikke får kjørt resten av motorer og paller først, men vi får lage plass til stålcontainer som bestilles mandag. Ut i uka kommer Marius og peker hvilke karosserideler som skal kastes og hvilke som skal med.

Da er spørsmålet som vanlig; Er det noen som kan hjelpe til, så ta kontakt! Jeg har oppsummert på flyttekalenderen http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html

Lørdag drar jeg og Roy opp ca kl10, Per kommer i FÅ i 3-tida og haiker ned, og et er plass til og bruk for flere armer... mvh,


mads
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

mads wrote:Ut i uka kommer Marius og peker hvilke karosserideler som skal kastes og hvilke som skal med.
..den gikk i bøtta, mulig det blir mandag kveld.

Uansett; Har du lyst til å hjelpe så si fra!
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flyttesjau til Gran

Post by gopp »

mads wrote:
mads wrote:Ut i uka kommer Marius og peker hvilke karosserideler som skal kastes og hvilke som skal med.
..den gikk i bøtta, mulig det blir mandag kveld.

Uansett; Har du lyst til å hjelpe så si fra!
Jeg er jo i traktene på mandag likevel, men det kan tenkes at det blir mer natt-økt, enn kvelds-økt :)
Få inn stål-containeren du Mads, så skal jeg sortere på mandag ....
Gopp
-----------------
Har no' CX
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Skal se hva vi får til mandag, Marius. Selv må jeg på jobb tirsdag så nattskift mandag vet jeg ikke helt med...

Ellers ble det noe forandringer i helga. I dag lørdag starter vi tre stykker i 3tida, jeg kommer noe før med henger til søppel.

Søndag kommer det mer folk tidligere på dagen
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Flyttesjau til Gran

Post by pigland »

Da ble det unnagjort noen timer i går, og jeg bidrar på tirsdag etter jobbtid også for å få kjørt et lass med hyllesystem til Gran.

Det er tydelig at hvis bare en skal gjøre denne jobben så blir man kanskje ferdig til jul eller deromkring. Når vi var tre så var det en del mer effektivt, da fikk man tømt hyller med lette ting på en rimelig grei måte.

Men er redd mye kommer til å havne i kontaineren for kasting når den er på plass hvis ikke flere stiller opp. Juni er havlveis allerede. Det er bare å melde seg til tjeneste :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Re: Flyttesjau til Gran

Post by koxvold »

Dere, jeg tok turen opp til årnes og hjalp til med den tiden jeg kunne, men, dette er en god anledning for alle rookies til å lære mer om cx ens store delebehov, takk til mads for all mentorhjelp.

Og det ligger jo en del bra deler der oppe som du har glemt at du behøver.... så slå to fluer i en smekk.
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Ny runde i dag, mandag. Vi får lånt truck og kan levere stål- og annet skrot bak huset. Siste reol oppe skal ned og lesses på Franz Åse som står på Årnes.

I morgen, tirsdag kjøres Franz Åse til Gran med Reol som det viktigste. Reolen må opp før torsdag.

Torsdag ca kl17 komer det lastebil på Årnes. Vi får lånt el-truck til å laste opp paller, hovedsaklig motorer, hjulopheng og annet tungt. Kanskje noe lass som må bæres på også, men det må gå fort å lesse og losse.

På Gran trenger vi jekketralle og hjelp til å "putte" ting inn. Det begynner å bli fullt... Sjekk kalenderen og si fra når du kan være med

http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html

Neste helg, 19-20. juni ryddes resten. Det som ikke er vekk blir kastet uansett hva det er. Søndag skal det være tomt så bare demontering av mesanin er igjen. 1. juli er en tordag og da skal vi være ute.

Akkurat hva som står igjen ser vi først torsdag, men det kan være en del glass, karosseri, kanskje rammer eller annet "gull". Hvis noen kan bidra til en bedre løsning så er de meget velkommen.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Da er 2. etasje tom, bortsett fra 2-3 tomme pappesker og to paller med ymse gummi-dutter. Det er altså ikke tomt for deler på Årnes, tross skytteltrafikk med truck til containere bak huset. Ikke morro å dumpe CX-deler på den måten. Men; en det er åpenbart tull å ha stående, f.eks 50(?) dør-panel/lommer til CX2. Akkurat de ryker bare ved innvendig hærverk, sikkert derfor buret har stått urørt i 10 år. Jaja. Men en pall med fem girkasser - surt.

I morgen ommer varebil og kjører et lass til Gran, vi vil gjerne ha hjelp til å losse deroppe. På Årnes ca kl17, sikkert avgang en time senere, tipper Gran 20-tida.

Et lag blir igjen på Årnes og prøver å få sortert det siste. Da er det siste frakt opp, noen turer i container og demontering av mesanin før vi er ute av Årnes.

Søndag blir det aktivitet på Årnes, syng ut om du kan være med!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Tråden her burde kanskje bytte navn til "for tiden kastes"...

Det var folk på Årnes i helga, det vil si 2-3 av de vanlige. Det som gjenstår er å sortere de siste rutene, så er det demontering av mesanin og resten av reolene.

I dag og i morgen trenger vi hjelp til det siste, så syng ut
http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Mer i containeren; panser, dører, soltak, glass...

Fikk skrudd ned platene i mesaninen og brekt ned plankegulvet, bare metall-ramma og siste rad med palle-reoler står. Flere turer i containeren i dag og så mye vi får med oss i Sprinter og Franz Åse til Gran. Om noen har lyst og kan hjelpe til, så .. ja ..

Lastebilen "vår" har hatt et uhell og bilen står nå på verksted uten hytte. Den skulle være ferdig til uka, men eieren "tror det når jeg ser det" som han sa. Så: har eller kjenner du en lastebil som kan kjøre et lass med en del tunge paller til Gran si også fra

http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Tur med Sprinter og Franz Åse i går, bjelker, pallereoler og mer deler dytta inn på Gran.

Enda en tur med Sprinter i dag. Da skal det ikke være så mye igjen. Noe er det og mesanin må ned. Jeg vil tro det blir lørdag, så det hadde vært fint om noen kan stille opp. I dag. I morgen. Til helga. Gjerne noen uten om de trofaste. Man trenger ikke spørre om det er noe å hjelpe med, det er det.

Mandag 5. juli kommer det gravemaskin, så vi må være ute i løpet av helga.

http://folk.uio.no/mlomholt/CXflytte.html
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Fortsatt mulig å bli med på Årnes i morgen lørdag og kanskje søndag. Vi får se hvor mye vi får med, men det er en 25 tri/gti automat med alle agregat, en 20/22-motor, en pall med 4-6 girkasser og litt annet rask på vei i Containeren. Ikke moro, men slik er det.
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flyttesjau til Gran

Post by gopp »

Her er noen få skrekkbilder, så sett helst ned kaffen før du ser videre.

Containeren på Årnes var svært full i dag, kun CX-deler. Dette er bare den som inneholder stål, og den har vært tømt flere ganger siden oppryddingen startet, mens komprimatoren går jevnt og trutt med interiørdeler, så den behøver ikke tømmes like ofte.

Minst 20 panser er kastet:
Image

Hele tanker:
Image

30 dører gikk i dunken totatl:
Image

Mye ruter også, ikke noe å spare på:
Image

Noen som trenger en helt fin motor til sin 22 TRS? Løp opp til Årnes og riv den ut av containeren før den tømmes på mandag. Forresten, glem det, trucken lagde hull i bunnpanna:
Image

I morgen kastes resten av det som er igjen. Kjipt å se at et av verdens største delelagre av kun CX-deler nå er kraftig redusert. Det var helt klart behov for sortering og kasting, men pga. situasjonen ble mange bra deler nå kastet. Dett var dett :(
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flyttesjau til Gran

Post by gopp »

Dette var forresten status for ca. 5 uker siden. Jeg tipper at det er ca. 25% av det totale lageret som var igjen på det tidspunktet, men det har blitt mange lastebillass etter det likevel. Det er 3 - 4 mann som har gjort mesteparten, jeg er ikke en av dem.

Image
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply