Flyttesjau til Gran

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Flyttesjau til Gran

Post by mads »

Den korte utgaven: Vi er ute av lageret på Årnes. De som regner med at maset om dugnad er over tar feil, det er mye jobb på Gran med å pakke ut, sortere, forsøke å få oversikt, prise og avertere/selge delene.

Noe lengre utgave under:
gopp wrote:Noen som trenger en helt fin motor til sin 22 TRS? Løp opp til Årnes og riv den ut av containeren før den tømmes på mandag. Forresten, glem det, trucken lagde hull i bunnpanna
Njæ, jeg tror motoren er (var?) ganske hel. Og containeren var ikke tømt mandag ettermiddag, de er snille i Nes kommune. For å gjøre det lettere å komme opp og se etter ligger det noen felger ved siden av containeren. Den var som sagt full; en TRX-stålfelg (Tyskerne elsker dem så du får sikker noen kroner på neste tur nedover), en vanlig korrodert turbofelg, en meget pen TRX og noen igjen vanlig korroderte 14-tommere. Mye enkelere å krabbe opp og inspisere f.eks de svarte plastlistene rundt sideruter som CXbasis ikke kan levere mer...
gopp wrote:I morgen kastes resten av det som er igjen. Kjipt å se at et av verdens største delelagre av kun CX-deler nå er kraftig redusert. Det var helt klart behov for sortering og kasting, men pga. situasjonen ble mange bra deler nå kastet. Dett var dett :(
Jepp, det var det. Mandag kom Citrusen med lastebil og vi fyllte den med det siste. Med god hjelp av kran og noen av Tordenskjolds tropper fikk vi lirket det inn på Gran. En apekatt med noe lokalkunnskap er i stand til å forsere bunkene for å få opp en port eller to.

"Situasjonen" som gopp skriver om her har en lang og ganske kjedelig historie. En personlig og meget på-sparket oppsummering med forbehold om feil og mangler; Et stort lager med over 10 års historie, en del ting som aldri burde vært på lager, f.eks avkappede rammedragere og ymse asortert, delvis avklippede ledninger. Mye av dette er "donert" til klubben som det noen ganger heter når folk ikke kan/vil kvitte seg med ting selv. Donasjon er desverre noen ganger en omskriving av "nå gidder jeg ikke mer". Andre ganger er det faktisk gode ting som gode mennesker mener andre kan ha nytte av. Og "ting" kan være alt fra søppel til det motsatt og noen ganger krever det kunnskap/innsikt(?) å vite hva som er hva.

Å drive et slikt lager er en enorm oppgave og etter mitt syn er det grundig dokumentert at vi ikke får det til på dugnad slik det har vært gjort så langt. Jeg tror det kommer mer ut av at 10 personer har fire dører stående enn at det står 40 på "klubbens" lager. "Klubben" er her Tordenskjolds berømte hær, de få som bestandig stiller opp til de blir lei. I tillegg er det et ikke uvesentlig element, nemlig geografi og avstand.

Som sagt en liten personlig oppsummering etter avviklingen på Årnes. Hvordan vi kommer oss videre får vi se, innspill og innsats er som vanlig velkommen!
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: Flyttesjau til Gran

Post by Ro-ien »

Jeg forstår godt "Tordenskiolds hær"s frustrasjon. Det er ikke kult å være de som alltid stiller opp for felles beste uten at noen andre i det minste er med og gir en hjelpende hånd. Hadde jeg hatt tid skulle jeg faktisk bli med, på tross av at jeg for øyeblikket ikke engang har en CX. Men, kombinasjonen av flytting fra leilighet inn i et hus uten varmtvann, med tak som sagger og som generelt lider av ikke å ha blitt tatt vare på de siste 10 årene, har jeg nok å gjøre! Til alt overmål har syncen på giren i min gamle SAAB tatt kvelden, så jeg står foran et motor-ut-av-bilen-arbeid i nærmeste framtid:shock: I tillegg er det nok sånn at det for oss som bor på vestlandet er litt langt å reise til Oslo-området. :|
Det som dere ildsjeler har gjort blir i hvert fall i mine øyne sett på som et meget godt stykke arbeid, dere bør kunne sole dere i glansen, mens vi andre får holde oss i skammekroken.

Vet ikke om dette er off-topic eller ikke, men jeg kunne foreslått for klubben en ordning som fungerte ganske godt i sameiet jeg flytter ut av nå (ordningen har ingenting med flyttingen å gjøre :wink: ): Vi har hatt det sånn at de som ikke har mulighet å bli med på dugnad skal betale seg ut av det. Hvis det organisatorisk ikke er mulig å gjøre det sånn, kan man gjerne skru opp kontigenten litt? Med de extra pengene som kommer inn kan man betale de som møter opp en timesats eller f.eks reisepenger? Kanskje flere hadde møtt opp hvis det var en "bot" for ikke å delta, og en "premie" for å brette opp ermene? Jeg snakker jo selvfølgelig ikke om lønn med 100% overtid og reisetillegg her, men en liten påskjønning :wink:

Mvh
Ro-ien
På flyttefot inn i et gammelt hus
Post Reply