Nydelig TRI på Finn.no

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Nydelig TRI på Finn.no

Post by gopp »

Image

Dette er sjeldne saker. Kun -84 årsmodell som har dette interiøret og 25 motor. Fargen er nydelig sammen med de brune setene, som også er meget slitesterke.
Man må bytte automatkasse, men det følger jo med en brukt. En liten helg, så har man en herlig bil. Steike, hvor jeg har lyst til å slå til på denne, men nå er jeg helt blakk, og dessuten har jeg jo en -85 TRI.

Link til annonsen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23384072
Gopp
-----------------
Har no' CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by jonsto »

Den som kjøper denne bilen må ta med sg minst to pakker papirlommetørkler! Jeg tror selgeren trenger dem når han ser bilen forsvinne. :mrgreen: :mrgreen:
(Joda, jeg kjenner selgeren).
Mvh
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by Ro-ien »

Den var kjempefin ja! Du burde kjøpe den, Jon. Så kan du jo selge en fin berline til meg :roll: :mrgreen:
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by gopp »

Ro-ien wrote:Den var kjempefin ja! Du burde kjøpe den, Jon. Så kan du jo selge en fin berline til meg :roll: :mrgreen:
Der tar du feil Ro-ien. DU burde kjøpe den! Dette er bilen du skal ha, selv om det ikke er Berline, så er alt annet det du ønsker, og når en god Berline dukker opp kan du vel bytte? Det er slett ikke ofte slike karameller dukker opp, så her gjelder det å handle.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by Ro-ien »

Disse CXene er jo så lange! En Berline passer så og si på håret inn i garasjen, så Limo og Break er ikke aktuelt, egentlig. Da får jeg ikke lukket garasjedøren, noe som er et must der jeg bor. Når jeg kjøper meg en CX skal SAAB Classic Cab'en stå i naboens garasje, der er det såvidt plass til den + naboens knallert (han har ikke lappen). Men ellers er jeg jo enig, forsåvidt, Gopp :D
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by trymgreg »

Glem nå ikke at denne må det skiftes girkasse på... og det er litt arbeid!

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by gopp »

Ro-ien wrote:Disse CXene er jo så lange! En Berline passer så og si på håret inn i garasjen, så Limo og Break er ikke aktuelt, egentlig. Da får jeg ikke lukket garasjedøren, noe som er et must der jeg bor. Når jeg kjøper meg en CX skal SAAB Classic Cab'en stå i naboens garasje, der er det såvidt plass til den + naboens knallert (han har ikke lappen). Men ellers er jeg jo enig, forsåvidt, Gopp :D

Det var et godt poeng Ro-ien, og kanskje det eneste akseptable ;)

Fortsett søket Ro-ien, men det er lenge mellom de virkelig gode funnene.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by gopp »

trymgreg wrote:Glem nå ikke at denne må det skiftes girkasse på... og det er litt arbeid!

mvh
Ikke enig! Hvis bilen er så fin som den ser ut, noe jeg har fått indikasjoner på fra flere, vil jeg si dette er småtteri sammenlignet med hva som ellers er tilgjengelig på markedet. Selv om man betaler noen for å gjøre den jobben blir dette en billig bil. Det er ikke lite penger som går med for å pusse opp en bil skikkelig, interiør og karosseriarbeid er svinedyrt, og det er fort gjort å bruke noen ti-talls tusen kroner på å få en bil på stell. Her er det snakk om en helg i garasjen, ikke noe som burde skremmen noen fra å slå til på denne godbiten.

Slå til før jeg gjør det!!!!
Gopp
-----------------
Har no' CX
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by epifant »

Oh, ma cherie! En slik skulle man jo hatt til sommerens bilferier (for de som har tid til sånt)! :shock:

Tør man virkelig kaste ut en frustrerende pålitelig, cheap-as-chips-to-run italiener til fordel for en pussig stasjonsfrosk? Man vet hva man har, men ikke hva man får...? Aaarg! :roll:
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by Göran W »

epifant wrote:Tør man virkelig kaste ut en frustrerende pålitelig, cheap-as-chips-to-run italiener til fordel for en pussig stasjonsfrosk? Man vet hva man har, men ikke hva man får...? Aaarg! :roll:
Hmmmpff...... :roll: :roll: :roll: :wink:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by jonsto »

epifant wrote:Oh, ma cherie! En slik skulle man jo hatt til sommerens bilferier (for de som har tid til sånt)! :shock:

Tør man virkelig kaste ut en frustrerende pålitelig, cheap-as-chips-to-run italiener til fordel for en pussig stasjonsfrosk? Man vet hva man har, men ikke hva man får...? Aaarg! :roll:
Cheap to run er den ikke, men du kan ta deg en tur på veier du ALDRI ville tatt sjangsen på å kjøre med ferielastet italiener. :wink: :D :D
Mvh
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by epifant »

Høyere bensinforbruk tar jeg som en selvfølge, men vil den være en ålreit bruks med tanke på driftssikkerhet og delepriser? Deler til Bravaen koster nesten ingenting (relativt sett), og jeg har ikke hatt noe trøbbel med den (om man ser bort fra estetiske ting) de to årene jeg har hatt den. Jeg kjører og vedlikeholder gjerne en nydelig Break, men livssituasjonen akkurat nå tillater ikke noe "risikoprosjekt" :roll:
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by Ro-ien »

Hei, Epifant :D Jeg ville nok tro at du ikke har så mye å frykte så lenge du holder serviceintervallene og driver litt forebyggende arbeid. Sånn er det jo med de fleste biler. Men deleprisene begynner å gå oppover i pris nå, har jeg lest en plass. De har visstnok sluttet å lage dem for en del år siden (delene altså).

Mvh
Ro-ien
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by pål »

Ting som blir sagt, bl.a. om delepriser, skal man nok ta med en klype salt. Tror ikke prisene er så mye værre enn på andre biler. Hvor enkelt det er å få tak i, spesiellt nye deler, er en helt annen sak. Ikke regn med at Mekonomen osv har alt på lager for å si det sånn :cry:
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Nydelig TRI på Finn.no

Post by jonsto »

Jeg har ikke kjørt annet en CX de siste 15 årene. Kona de siste 10 og datteren de siste 8. Har etter egen oppfattning hatt mindre plunder med disse enn med andre biler jeg har hatt. Men jeg har jo bestandig kjørt "gammle" biler da. Men det er klart at det er en fordel å kunne skru en del selv. Har kompiser som har MYE nyere biler og har MYE større utgifter. :mrgreen:
Nye deler blir, som Pål sier, vanskeliger og vanskeligere å få tak i. Men det finnes mange bra brukte. Det ser ut som CXBASIS fremdeles har det meste. Men vanelige slitedeler som opphengsledd, styreledd (endeledd), bremseklosser, bremseskiver, bremseslanger og hjullager (går sjelden i stykker da) har jeg ikke hatt de helt store problemene med å få tak i. Lenkearmer og eksosanlegg har vært en utfordring. Men jeg mener bestemt at det skal gå og lage eksosanlegg fra delene som finnes på Biltema.
Når klubben får ordnet opp i sitt delelager så finnes det vel fremdeles en masse bra ting der. Men de kommer vel også i fremtiden til å levere delene "as is".
Jeg har planer om å kunne levere bakrammer og mellomstykker ferdig restaurerte og galvaniserte. Likedan vil jeg ha komplette overhalte bremsecalippere fram med overhalte/nye hjullager. Overhalte bremsecalippere bak og rengjorte/overhalte høydekorrektører. Da mot at jeg får de gammle delene i retur for overhaling. Men dette er litt fram i tid, kanskje til neste høst. Hydraulikrør lager jeg jo allerede. Så jeg tror at det skal være mulig å holde disse bilene i drift en stund til. :D :D
Det som skulle ha vært gjort er å få til noen sammlinger der folk kunne få sett åssen disse bilene ser ut når en skrur de fra hverandre.
Alle som kommer innom Surnadal skal få et lynkurs om de er interesert. Hadde senest i går en på besøk som aldri hadde sett et chassis der karosseriet var løftet av. :wink:
Så ikke vær redd for å kjøpe Breaken til Roger. Stell den pent og du vil ha en fantastisk bil i mange år!
Mvh
Post Reply