Doble frontlykter CX

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

jaybee
Posts: 15
Joined: Fri 15 Apr, 2005 19:35
Location: Danmark
Contact:

Re: Doble frontlykter CX

Post by jaybee »

Der er vist kommet en ny importør i DK
http://chml.dk/shop/citroen-cx-morette-1701p.html .... her er sættet stadigt tilgængeligt !!
Blodtype - LHM+
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

jaybee wrote:Der er vist kommet en ny importør i DK
http://chml.dk/shop/citroen-cx-morette-1701p.html .... her er sættet stadigt tilgængeligt !!
Bra at de er tilgjengelige nye enda! Men det blir fort fire tusen norske inkl. porto, så det koster jo litt..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

RN wrote:Har prøvd å ringe ,søkt på telefon nr. og fått eit mobilnr. ,sendt melding ,uten svar.
Er litt fortvila nå .
Merkelig, det fasttelefonnummeret jeg sendte deg var det han ringte fra. Og navn og sånt stemmer i telefonkatalogen.
Men det virka litt på han som om han ikke brukte mobil så mye og han hadde ikke internett.
Kommer igrunn ikke på noe annet enn å prøve å ringe på fasttelefonen hans igjen.
Er interessert i å dra og se på bilen hans jeg og, kan jo hende det er noe småtteri der jeg kan ha bruk for.
Er det noen andre som trenger deler/delebil så er det bare å si fra. Bilen står på Slemmestad og er serie2.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Re: Doble frontlykter CX

Post by RN »

Nå har eg snakket med vedkommende cx eier med dobble lykter.
Var en liten missforståelse med lyktene.De var vanlege lykter med 1000 meter i :(
Såg på anonnsen til danskene,men Pris ved 1 Stk 3.495,00 DKK (6990 DKK par) pluss toll å frakt er i dyreste laget.
Har fortsatt planer om å prøve noe hjemmemekka (prøveprosjekt)
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
jaybee
Posts: 15
Joined: Fri 15 Apr, 2005 19:35
Location: Danmark
Contact:

Re: Doble frontlykter CX

Post by jaybee »

Såg på anonnsen til danskene,men Pris ved 1 Stk 3.495,00 DKK (6990 DKK par) pluss toll å frakt er i dyreste laget.
Nej, der står klart og tydeligt "1 FORLYGTESÆT" KR. 3495,00 inkl. dansk moms.....
men ved køb i Danmark modregnes den udgående moms kr. 699,00...
Herefter er prisen dkr. 2796,00 + fragt.
Ved indførsel i Norge kommer du sikkert til at betale evt. importtold, men under alle omstændigheder jeres lokale momssats...
Håber det har bragt lidt klarhed over prisniveau´et.......
Blodtype - LHM+
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Re: Doble frontlykter CX

Post by RN »

Slipper eg å betale den danske momsen automatisk fordi eg er norsk?
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
jaybee
Posts: 15
Joined: Fri 15 Apr, 2005 19:35
Location: Danmark
Contact:

Re: Doble frontlykter CX

Post by jaybee »

RN wrote:Slipper eg å betale den danske momsen automatisk fordi eg er norsk?
Både ja og nej ....
Du slipper for at betale udgående dansk moms fordi du BOR i Norge og ikke fordi du er nordmand !!
Norge har jo foretaget et anderledes valg i forhold til EU end vi har gjort i Danmark..... derfor er der
tale om EXPORT til et land udenfor EU.
Sælger SKAL derfor sælge til en pris uden moms....
Håber det har givet dig et overblik !!
Blodtype - LHM+
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Doble frontlykter CX

Post by tronde »

RN wrote:Slipper eg å betale den danske momsen automatisk fordi eg er norsk?
Det lønner seg alltid å spørre selger før du bestiller. Nevn at Norge ikke er med i EU, og at vi ikke omfattes av EUs regler for moms.

Det skal være slik jaybee beskriver, men det er dessverre ikke alle i EU som gidder å trekke av moms ved eksport. Særlig tyskere, italienere og engelskmenn er litt vriene. England har strenge krav på bevis til at varene faktisk har forlatt landet, og mange forlanger et foretaksnummer hos kunden som de kan klistre momsen mot. Det skal ikke være nødvendig, men hva hjelper det oss?

Edit:

Foretaksnummeret er for dem et bevis på at man er næringsdrivende. Innen EU skal varer selges med moms til private, men uten hvis det er næring. Det er ikke alle som ser forskjell på et land i Europa og EU.
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

tronde wrote:
RN wrote:Slipper eg å betale den danske momsen automatisk fordi eg er norsk?
Det lønner seg alltid å spørre selger før du bestiller. Nevn at Norge ikke er med i EU, og at vi ikke omfattes av EUs regler for moms.

Det skal være slik jaybee beskriver, men det er dessverre ikke alle i EU som gidder å trekke av moms ved eksport. Særlig tyskere, italienere og engelskmenn er litt vriene. England har strenge krav på bevis til at varene faktisk har forlatt landet, og mange forlanger et foretaksnummer hos kunden som de kan klistre momsen mot. Det skal ikke være nødvendig, men hva hjelper det oss?

Edit:

Foretaksnummeret er for dem et bevis på at man er næringsdrivende. Innen EU skal varer selges med moms til private, men uten hvis det er næring. Det er ikke alle som ser forskjell på et land i Europa og EU.
...forskjellen er jo heller ikke så stor. Er vel bare Norge, Sveits og Luxemburg sånn ca. som er differansen mellom Europa og EU.
Jeg kjøpte deler til CXen fra et lite firma i Danmark (Skovgaard Schmidt) - og det å trekke fra moms for eksport var ikke noe de var vant til. Etter litt styr og sjekk med regnskapsfører fikk han det til, men siden faktureringsprogrammet han brukte ikke var helt med på notene endte det opp med at totalpris på kvitteringa likevel sto inkludert dansk moms. Resultatet av det var selvfølgelig at jeg måtte betale norsk moms på den danske momsen jeg hadde fått trukket fra... Prøvde å diskutere med tollvesenet men det var jo som å snakke til en murvegg.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Doble frontlykter CX

Post by tronde »

rundgren wrote: Jeg kjøpte deler til CXen fra et lite firma i Danmark (Skovgaard Schmidt) - og det å trekke fra moms for eksport var ikke noe de var vant til. Etter litt styr og sjekk med regnskapsfører fikk han det til, men siden faktureringsprogrammet han brukte ikke var helt med på notene endte det opp med at totalpris på kvitteringa likevel sto inkludert dansk moms. Resultatet av det var selvfølgelig at jeg måtte betale norsk moms på den danske momsen jeg hadde fått trukket fra... Prøvde å diskutere med tollvesenet men det var jo som å snakke til en murvegg.
Han burde absolutt klare å trekke fra dansk moms. Han må det hvis han skal selge til næringsdrivende i EU utenfor Danmark.

Hvis det er snakk om mye penger du betalte moms på, kan du søke om refusjon. Da må du skaffe bekreftelse fra selger.

Jeg kjøpte en gang noe fra England hvor de trakk av momsen som de skulle, men på fakturaen hadde de klart å få til 11 stk frakt for mange penger, slik at fakturaen viste mye mer enn hva jeg hadde betalt. Jeg la ved dokumentasjon på det jeg faktisk hadde betalt, og noen papirer fra England. Det gikk greit.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by Black Lemon »

Må jo innrømme at disse lyktene er tøffe på en svart GTi Turbo så kanskje jeg skal skaffe meg et par mens jeg limer glassene på de gamle originale.

Image
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:Må jo innrømme at disse lyktene er tøffe på en svart GTi Turbo så kanskje jeg skal skaffe meg et par mens jeg limer glassene på de gamle originale.

Image

http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w ... nguest&p=H
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by Black Lemon »

Jeg må innrømme at i et anfall av Morettes syndrom ble et par bestillt fra Belgia sent fredag kveld og betalt i dag. Da blir det spennende å følge med posten de nærmeste ukene. Et par gule tåkelys som passer i støtfangeren kjøpt via ebay er ankommet Norge og Kongen i statsråd vil ta stilling til eventuell fortolling av disse med det første.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:Jeg må innrømme at i et anfall av Morettes syndrom ble et par bestillt fra Belgia sent fredag kveld og betalt i dag. Da blir det spennende å følge med posten de nærmeste ukene. Et par gule tåkelys som passer i støtfangeren kjøpt via ebay er ankommet Norge og Kongen i statsråd vil ta stilling til eventuell fortolling av disse med det første.
Tøft! Gleder meg til å se hvordan det blir. Ligger det an til å bli billigere enn fra realcar.no ?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Doble frontlykter CX

Post by rundgren »

rundgren wrote:
Black Lemon wrote:Jeg må innrømme at i et anfall av Morettes syndrom ble et par bestillt fra Belgia sent fredag kveld og betalt i dag. Da blir det spennende å følge med posten de nærmeste ukene. Et par gule tåkelys som passer i støtfangeren kjøpt via ebay er ankommet Norge og Kongen i statsråd vil ta stilling til eventuell fortolling av disse med det første.
Tøft! Gleder meg til å se hvordan det blir. Ligger det an til å bli billigere enn fra realcar.no ?
Forresten så er disse veldig tøffe på svarte CX, men litt mer i tvil om det blir litt panda-look på biler med andre farger. Hadde vært artig å sett hvordan det ble på min hvis man bytta ut lakkert grill med svart og kombinerte med svarte Morett. Eventuelt lakkerte Morette-lyktene i bilens farge...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply