-86 CX 20 RE Break - SOLGT

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

-86 CX 20 RE Break - SOLGT

Post by Thomazo »

Vurderer å selge "sommerbilen" før vinteren.

Har hatt stor glede av den i sommer, men har trangt med lagringsplass (og ønsker ikke bruke den i vinter).
For de av dere som følger med her er det snakk om "lavmileren" som stod på Nesøya.

Litt om bilen:
Sølvblå 1986 modell (serie 2) RE Break (stasjonsvogn ombygd fra varebil en gang på 90-tallet), 1ste gangsreg. des-85.
Kun gått 101.000 km (frem til 2009 på Lillehammer). I samme familie til jeg kjøpte den.
Fult kjørbar, registrert og EU-godkjent til 30/6-2011 (blå oblater, alles in ordnung). Regnr: HS 58076.
Årets årsavgift er altså betalt.

Den er pen innvendig, men baksetene er uten nakkestøtter (pga nevnte ombygg fra varebil).
Utvendig er den for så vidt pen, uten rust, MEN den har noen skrammer og bulker.
Meget bra under med tanke på rust.

God å kjøre (motor, gear, bremser, fjæring osv).

Ting som jeg har gjort med den i sommer:
Byttet registerreim
Byttet hydr. reim
Byttet dymamoreim
Byttet luftfilter
Byttet olje og oljefilter
Byttet hovedakkumulator kule
Pusset ned, grunnet, og startet sparkling av bulker (ikke ferdig, ikke bra enda)
Justert clutchwire
Fått på plass en slange (oljedamp) som var falt av og skapte oljesøl.

Ting som gjenstår:
Sparkling, pussing og lakkering av bulker
Fixe håndbrekk (det tar nesten ikke)
Den fusker når den er kald (v/ choke-kjøring), går som en klokke uten feilslag når den blir varm.
Vibrasjoner i hjul over 120 km/t
Etterstramme reg.reim etter ca 50 mil til.
Motorvask

Utstyr:
OK sommerdekk, brukbare(?) vinterdekk, hengerfeste, takstativ (som jeg har forsøkt, men enda ikke klart å få av), servicehefte, radio m/ kassettspiller!

Data
2-liters Duovrin motor med forgasser, 4-trinns manuell gerakasse = helt basis 20 RE....


Bilde (flere kan sendes på mail ved forespørsel):
Image

Pris: XX.xxx,-

Bilen kan sees / prøvekjøres i Lommedalen i Bærum alle ettermiddager etter kl. 17 og de fleste helger.
Blir den ikke solgt før snøen kommer blir den kjørt til vinterlagring i Odalen - og ikke solgt.

Hvis du ønsker en lenger prat om bilens tilstand, CX'er generelt, vær og vind - så er det fint hvis du ringer etter kl. 17 på hverdager - eller sender meg en mail.
Hvis du kort ønsker å avtale en visning / prøvekjøring, eller rett og slett ser at dette er "den rette" for deg og vil kjøpe - så er det bare å ringe når som helst :wink:


Med vennlig hilsen
Thomas Fjeldheim
95 16 35 45 / tf@syscomworld.com
Last edited by Thomazo on Thu 30 Sep, 2010 19:22, edited 3 times in total.
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: -86 CX 20 RE Break

Post by Thomazo »

PS: har også lagt den ut på Finn nå.
Ønsker å selge til kjenner / venner - så derfor litt rimeligere for den som referer til annonsen her inne på forumet :lol:

PS: flere bilder på Finn, finnkode: 24349372. Link: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24349372
Last edited by Thomazo on Mon 13 Sep, 2010 19:07, edited 1 time in total.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: -86 CX 20 RE Break

Post by mads »

Tja...

Skal du treffe andre enn gnierne som skal ha en billig vinterbil tror jeg du burde kreve 20-25.000,- Min dystre spådom er ellers at noen kjøper den og legger stort ut om spesiell bil, interesse, vedlikehold, sommerkjøring og mye mer før du ser bilen på julehandel i saltsørpa med litt fler bulker enn da du solgte den. Ingen nevnt, det kan bli en lang, trist liste...

Tror jeg skjønner tanken; Fine biler trenger ikke koste allverden, helt enig. Men de koster gjerne både jobb og penger med aldreren og der ramler mange av. Så hvordan finne et godt hjem til en fin billig bil..? Skulle gjerne hatt en oppskrift der.
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: -86 CX 20 RE Break

Post by Thomazo »

mads wrote:Tja...

Skal du treffe andre enn gnierne som skal ha en billig vinterbil tror jeg du burde kreve 20-25.000,- Min dystre spådom er ellers at noen kjøper den og legger stort ut om spesiell bil, interesse, vedlikehold, sommerkjøring og mye mer før du ser bilen på julehandel i saltsørpa med litt fler bulker enn da du solgte den. Ingen nevnt, det kan bli en lang, trist liste...

Tror jeg skjønner tanken; Fine biler trenger ikke koste allverden, helt enig. Men de koster gjerne både jobb og penger med aldreren og der ramler mange av. Så hvordan finne et godt hjem til en fin billig bil..? Skulle gjerne hatt en oppskrift der.
Liker tankegangen din, Mads
Prisen er herved 23.000,- rustfri og kortkjørt som den er. Er jo tross alt en CX og ikke dusinvare fra Østen eller Pølseland.
Så ble det kanskje CX på meg litt lenger også :lol:

Mottagelig for seriøse bud, alt over 10-lapper vil bli vurdert 8)
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: -86 CX 20 RE Break

Post by Thomazo »

Solgt (til en hyggelig kar fra Oslo) som har 2 fra før.
Håper han får stor og lang glede av den :)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: -86 CX 20 RE Break

Post by jonsto »

Thomazo wrote:Solgt (til en hyggelig kar fra Oslo) som har 2 fra før.
Håper han får stor og lang glede av den :)
Ikke Bjørn vel?
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: -86 CX 20 RE Break - SOLGT

Post by cx25tgi »

Nei, ikke meg :)
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Re: -86 CX 20 RE Break - SOLGT

Post by Thomazo »

Kjøperen heter Arild og har 2 stk (ikke kjørbare) Torbo2 Breaker fra før.
Forstod på han at disse skulle vekk.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: -86 CX 20 RE Break - SOLGT

Post by mads »

Boman, vel. Gateparkert vinterbil i Oslo i så fall. Akkurat. Som prikken over i'n tipper jeg Hani skal putte diesel-motor i den.
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: -86 CX 20 RE Break - SOLGT

Post by Primajor »

Jeg er klar for det men jeg ser bilen er solgt...EN annen bil kommer sikkert om ikke lenge så det blir en bruksbil for Boman og et prosjekt for meg SÆRLIG at et nytt verksted er på veien HVIS han som har det nå flytter ut...Han driver med alle bilmerker og det er morsomt å kunne bil MEN profesjonelt å kunne CX..
Så kryss fingrene for meg, og det blir flere CX på veiene
:D :D :D
Post Reply