Speedometergiver, XM

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Speedometergiver, XM

Post by FrodeM »

Hei! Etter resultatløs leting via XM-forumet og CP, prøver jeg også her:

Til XM (TCT, serie II) søkes speedometergiver (elektronisk) på girkassen (rett ved utgangen til høyre drivaksel). Den er sikkert lik på de fleste modeller uten wire.

Dessuten mangler jeg bakre eksospotte, ABS-sensor foran med grønn kontakt og utetemperatursensor, men dette er mulig å få tak i nytt/mulig å fikse med Biltemagreier/ikke så farlig.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Speedometergiver, XM

Post by mads »

FrodeM wrote:Til XM (TCT, serie II) søkes speedometergiver (elektronisk) på girkassen (rett ved utgangen til høyre drivaksel). Den er sikkert lik på de fleste modeller uten wire.
Samme greie på Xantia, vel..? Ikke at jeg vet om den lar seg skaffe :(
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Speedometergiver, XM

Post by pigland »

Ebay alternativ 1
Ebay alternativ 2 med liste over alle bilene den passer til. Det var det jeg synes, at den lignet på en dings som sitter i kassa på Xsaraen jeg har... :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Speedometergiver, XM

Post by tronde »

pigland wrote:Ebay alternativ 1
Ebay alternativ 2 med liste over alle bilene den passer til. Det var det jeg synes, at den lignet på en dings som sitter i kassa på Xsaraen jeg har... :)
Det stemmer nok det. Original delenummer er 6160 70.

Mener Frode at den ikke finnes hos Citroën?
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Re: Speedometergiver, XM

Post by FrodeM »

Nei, da, Frode mener ikke det. Jeg hadde fått det for meg (tydeligvis helt feil) at denne dingsen var rådyr - på linje med vindusheis, ABS-sensor m.m. - men dette stemmer ikke har jeg nå fått opplyst fra andre. Dermed kan dette løse seg hos forhandler. Jeg må snart slutte å hele tiden tro at alt hos Citroën er rådyrt; det finnes unntak. Lurer fortsatt på hvorfor jeg var så bombesikker på at denne dingsen var håpløst dyr hos forhandler...

Takker for svar; skal prøve å huske å sjekke bedre neste gang.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Speedometergiver, XM

Post by jonsto »

For dere her inne som trenger råd og hjelp og kanskje en eller annen del til XM, kontakt Pål Inge Ringen. Teknisk sjef i Norsk XM klubb. Han vet vel det meste om XM, samt at han har et tyvetalls biler stående. ;-) (Han er bitt av nesten samme basille som meg). Desuten er han en meget hyggelig kar og snakke med. Og overhode ikke vanskelig å hefte bort når det gjelder en Citroën prat. :wink: :D :D
Mvh
Post Reply