1977?

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

1977?

Post by jank »

Her er er tilsynelatende fin en.


http://www.oldride.com/classic_cars/599575.html
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: 1977?

Post by rundgren »

Flott denne, men synes nesten det ville vært slemt mot amerikanerne å robbe dem for en av de få skikkelige bilene de har der borte ;-)
Har vært innom en engelskspråklig mailing-liste på yahoo (link under), og er imponert over at amerikanere og canadiere faktisk holder noen få CXer på veiene.
Var nylig postet en beretning om en kar som har flydd ned til Phoenix for å kjøpe CX og kjøre hjem til Ottawa....
Også noen folk fra Asia (Malaysia) som er ganske entusiastiske.
Ikke verst at de gidder å holde på, tenker jeg, når man ser hvor få som gidder her hvor det i forhold må være enkelt å finne deler og kompetanse..

http://autos.dir.groups.yahoo.com/group ... =dir&slk=5
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: 1977?

Post by citro1cx »

Det står Reflex på bagasjelokket og den kan vel ikke da være en 1977 modell, men tidligst en 1979. Uten kjennskap til bilen vil jeg på bakgrunn av den brede C stolpen samt econometret i instrumentpanelet tippe 1981/1982 modell. Bilen er som eieren sier: Incredible :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: 1977?

Post by gopp »

citro1cx wrote:Det står Reflex på bagasjelokket og den kan vel ikke da være en 1977 modell, men tidligst en 1979. Uten kjennskap til bilen vil jeg på bakgrunn av den brede C stolpen samt econometret i instrumentpanelet tippe 1981/1982 modell. Bilen er som eieren sier: Incredible :D
Den har også brede framskjermer, som kom med -82 modell (lansert i -81), dersom jeg husker riktig.
Gopp
-----------------
Har no' CX
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Re: 1977?

Post by skjalg »

Dette er mest sannsynlig en 82 eller 83mod forutsatt at alt er originalt, mener at den andre grovere grillen kom med 84mod, men det får brosjyre-freakene sjekke ut. Eieren trenger ikke bevisst å lure noen, den er kanskje tatt inn som 77 mod av avgiftsmessige grunner en gang der borte? Det forandrer ikke på at dette er en sjeldent velholdt bil.
Uansett trenger ingen å bekymre seg for at vi (nordmenn) robber amerikanerne for cx'er priset til 13000 USD. Langt utafor internett, i en usannsynlig plass, det virkelige Norge, hvor mange cx omsettes for over 13000 NOK i år? Jeg tipper under fem hittil, men håper jeg tar feil. RolandM har helt rett i at prisnivået er for lavt, dermed gidder nesten ingen legge penger eller arbeid i en cx og den onde sirkelen er i gang... Trøsten er at noen veldig få eksemplarer, som denne hvor det er utvist en utrolig stayerevne i både vedlikehold og "restraints on daily use", vil overleve og bli omsatt videre til en stigende pris, mest sannsynlig utenfor USA, men ikke i Norge.
Nyt bildene.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: 1977?

Post by gopp »

skjalg wrote: Uansett trenger ingen å bekymre seg for at vi (nordmenn) robber amerikanerne for cx'er priset til 13000 USD. Langt utafor internett, i en usannsynlig plass, det virkelige Norge, hvor mange cx omsettes for over 13000 NOK i år? Jeg tipper under fem hittil, men håper jeg tar feil. RolandM har helt rett i at prisnivået er for lavt, dermed gidder nesten ingen legge penger eller arbeid i en cx og den onde sirkelen er i gang... Trøsten er at noen veldig få eksemplarer, som denne hvor det er utvist en utrolig stayerevne i både vedlikehold og "restraints on daily use", vil overleve og bli omsatt videre til en stigende pris, mest sannsynlig utenfor USA, men ikke i Norge.
Nyt bildene.
Vell talt!
Gopp
-----------------
Har no' CX
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: 1977?

Post by citro1cx »

skjalg wrote:Dette er mest sannsynlig en 82 eller 83mod forutsatt at alt er originalt, mener at den andre grovere grillen kom med 84mod.
Sorte speedometer/turtellerruller kom i 84, denne har gule. Dessuten var siste årsmodell reflex i 1982 :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: 1977?

Post by RolandM »

skjalg wrote: RolandM har helt rett i at prisnivået er for lavt, dermed gidder nesten ingen legge penger eller arbeid i en cx og den onde sirkelen er i gang... Trøsten er at noen veldig få eksemplarer, som denne hvor det er utvist en utrolig stayerevne i både vedlikehold og "restraints on daily use", vil overleve og bli omsatt videre til en stigende pris, mest sannsynlig utenfor USA, men ikke i Norge.
Nyt bildene.
Jeg mener Skjalg har helt rett i at jeg har helt rett. :wink:

Mitt bidrag til å snu den onde sirkelen er at jeg kommer ikke til å selge en eneste av CX'ene mine for under 20', om det skulle bli aktuelt å selge dem (evt. med nødvendige utbedringer først). Er det ingen som vil betale aktuell pris, går de tilbake i garasjen og er da fortsatt verd min pris. Jeg er heller ikke interessert i å kjøpe CX'er for under 20 med mindre selger nå absolutt vil selge til spottpris - men det sier også noe om at man da forventer en bil med et moderat utbedringsbehov.

Når man diskuterer CX-priser kan det være greit å huske at heller ikke importbiler er gratis: Selv en veteran-CX skal det betales moms, vektavgift og vrakpant på, og man skal bekoste reise til det aktuelle utland for å hente bilen og kjøre den hjem. På nyere CX skal man i tillegg betale importavgift i noen grad, selv om selve bilen nok er billigere å kjøpe. Og uansett må man ha en liten pott til de tingene man oppdager først når bilen er i Norge og selger fortsatt i Frankrike... Det blir dermed vanskelig å få noen som helst fin CX uten utbedringsbehov til landet for under 50-60 000. Kjøp en rustmessig grei en i Norge til 15-20, kost på den 25-30 for å få den bortimot perfekt og du har fortsatt en billigere bil enn ved import.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply