CX 25 GTI TURBO

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

CX 25 GTI TURBO

Post by givretto »

2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by Frank V »

Ah, denne har jeg sett mange ganger. Lurer på om den pleide å stå på Torshov i gamle dager? I alle fall; veteran er den ikke ennå, tross selgers hardnakket påstand!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by Göran W »

Frank V wrote:Ah, denne har jeg sett mange ganger. Lurer på om den pleide å stå på Torshov i gamle dager? I alle fall; veteran er den ikke ennå, tross selgers hardnakket påstand!
Det är heller INTE en -85(!) men troligen -86. Säkert inreggad och byggd -85.......
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by gopp »

Göran W wrote:
Frank V wrote:Ah, denne har jeg sett mange ganger. Lurer på om den pleide å stå på Torshov i gamle dager? I alle fall; veteran er den ikke ennå, tross selgers hardnakket påstand!
Det är heller INTE en -85(!) men troligen -86. Säkert inreggad och byggd -85.......
Det var ganske mange slike i Norge (jeg har en slik selv). I -85 var det full fart på økonomien her til lands, og et stort antall dyre biler (som jo CX Turbo var), ble tatt inn. Selv jobbet jeg på BMW i fra -88, da gikk alle å snakket om storhetstiden fra -85 til -87, hvor de pumpet ut BMW 325i i store volum hver mnd. Hvor mange BMW 325i ble det solgt i -88? Ikke mange, for da var det en stor nedadgående spiral frem til -92, eller enda litt lengre.

For CX sin del, så er det derfor solgt forholdsvis mange S2 Turbo i forhold til Turbo2, nettopp pga. denne overhopphetede økonomien.

Det virker som det kommer mange for å se på denne bilen i morgen ;-)
Gopp
-----------------
Har no' CX
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by citro1cx »

gopp wrote:
Göran W wrote:
Frank V wrote: Det virker som det kommer mange for å se på denne bilen i morgen ;-)
ser ut som medlemer i norsk cx klubb kan presse seg fram i køen her :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by givretto »

Da er den borte fra Finn. Sannsynligvis solgt, noen som veit noe? 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX 25 GTI TURBO

Post by gopp »

givretto wrote:Da er den borte fra Finn. Sannsynligvis solgt, noen som veit noe? 8)
Ja ;-)

Bilen er rusten, men langt bedre enn jeg hadde sett for meg ut i fra bildene på Finn.no. Kulene må fylles, spenningsregulator og øvre motorfeste byttes, og clutchen justeres, men ellers er den i mekanisk god stand. Taket er pill råttent, og noen har trasket over det og panseret. Under er det overraskende bra, og ramma har klart seg godt.

Vi får se hva det blir til, med etter å ha strukket opp det mekaniske, blir den sprøytet med Owatrol og brukt frem til over sommeren. Jeg har jo en delebil med godt tak, og ellers alle andre karosserideler som trengs, så det bør bli bil igjen.

To stk. Xantia kommer derfor til salgs snart, begge er strukket opp mekanisk i mitt eie.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply