CX Turbo serie 2

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

CX Turbo serie 2

Post by gopp »

Legger ut en liten føler her før jeg gjør noe videre markedsføring.

Bilen er registrert i -85, har gått 133.000 km. og vært fulgt opp mekanisk hos Autobjørn. Den ble understellsbehandlet på et tidlig stadie, og det forklarer at bilen er svært god med tanke på rust under. Bakramme er f.eks. helt strøken, og det var kun tre mindre hull i gulvet som jeg har lappet. Innvendig er bilen fin, men det er noen klips i et dørpanel og andre småting som må festes. Alt virker, bortsett fra el. speil, og varmetråder i bakruta. Bremsene og batteri var skiftet hos Autobjørn før jeg overtok den i fjor, men alle kulene var dårlige. De er nå byttet til nye fra Classic parts. Det ene svingarmslageret bak må byttes, og gummi på en bærekule er sprukket, ellers mener jeg den bør gå igjennom PKK i oktober som den er nå.

Bilen er i daglig bruk, og alle avgifter for 2011 er betalt. Den bruker ikke olje, og motoren er en drøm. Aldri tuklet med, og helt i orden.

Utvendig er den et sørgelig syn. Den har bulkete panser og tak (noen har hatt det gøy med å gå over bilen), alle dørene har mer eller mindre rust, rust under tanklokk, massivt rustangrep i taket (aldri sett noe så ille). Bakluka er ikke så ille, men også der må den nederste kanten byttes.

Så det geniale. Jeg har en komplett -86 GTI i samme farge og likt interiør. Jeg har papirer på denne bilen også, men det er tatt noen få deler av den (dynamo, løftesylindre bak bla.). Den er plukket litt ned for å gjøre rustsveising på, for den har den klassiske rusten i gulvet, og litt i kanalene. Det finnes også litt annen rust, men dette er ikke avskrekkende sammenlignet med de CXene jeg har sett. Det er bla. et rustfritt tak (med soltak), strøkne dører, panser, bagasjelokk, osv. Ramma er også rimelig bra på denne, og motor og gir er også bra. Det er montert fettnipler på svingarmene bak, så svingarmene på denne skal være fine. Bilen har stått lagret tørt og fint i mange år.

Nå har vel alle skjønt at min plan var å "parre" disse to bilene, og få en meget fin S2 Turbo + masse reservedeler. Karosseriet som blir til overs kan man få igjen vrakpanten på.

Utfordringen for meg er at familien har satt ned foten i forhold til å ha CX som bruksbil, og jeg har ikke nok lagringsplass. Jeg kan derfor selge begge bilene samlet for en meget hyggelig sum, kr. 12.000,- til ærede medlemmer av dette forumet. Nyt bilen i sommer, og bygg opp en flott CX i løpet av vinteren. Førstemann med penger kan hente bilene. Turboen står i Oslo, og GTIen står 30 minutters kjøring retning Drammen.

Ring meg gjerne på telefon 920 35 444 for mer opplysninger.
Marius Sorteberg
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo serie 2

Post by gopp »

Da var bilen på Finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28026824

En liten gjennomgang i forbindelse med omlegging til sommerhjul avslørte at slakken i bærearmslageret bak ikke er så ille likevel. Nå som det er satt inn fettnippel og smurt opp, kan man godt kjøre med den slik den er en stund til.

Synd å selge den, men i motsetning til enkelte andre her inne, synes jeg 15 biler er for mange.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply