Hvem har kontroll på zapto.org?

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Hvem har kontroll på zapto.org?

Post by rundgren »

..tror en server bak domenet er hacket, brukes til å spre crap på Facebook..
Kom over en link til denne: (slettet for at ingen skal pådra seg virus)

IKKE TRYKK PÅ LINKEN FØR DU HAR LEST HELE TRÅDEN! EIER AV NETTSTEDET BLIR KONTAKTET
mvh. moderator
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Re: Hvem har kontroll på zapto.org?

Post by Helge S »

Ikke bra - sikkerhetssystemet her på jobben "gikk amok" og rapporterte trojaner. Jeg har vel blitt svartelistet i datasystemene på jobben nå for å besøke "lugubre sider" :wink:
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem har kontroll på zapto.org?

Post by dagmatti »

Hei,

domenet .zapto.org eies av no-ip. De deler ut ubegrenset gratis hoster som får "etternavn" bl.a. .zapto.org (du kan velge mellom mange andre "etternavn" også), der brukerene selv kan bestemme "fornavnet". cx.zapto.org er bare en av et teoretisk ubegrenset antall servere som heter .zapto.org. Jeg har kun kontroll over min egen maskin, som heter bl.a. cx.zapto.org. :)

Det er derfor ikke nødvendig å hacke en maskin for å kunne bruke zapto.org, det er helt gratis og fritt for alle og har vært det ihvertfall siden 2003.

Tjenesten fra no-ip er forøvrig bra på den måten at den også enkelt kan brukes dersom du ikke har fast ip, det var tilfelle for forumet før, og kan bli det igjen. :)


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hvem har kontroll på zapto.org?

Post by rundgren »

Aha :-) Har jo brukt no-ip sjøl, visste ikke at zapto var et av de domenene der (jeg fikk redirectme.net...)
Men da vet vi at kun cx.zapto.org er din maskin, alt annet under zapto.org er det andre som eier.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply