CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

Tiden strekker ikke til, og min -85 serie 2 CX Turbo må selges.

Bilen er godt kjent i miljøet, og har vært eid av Fredrik her inne i 6 år. I hans eie ble det gjort en større mekanisk gjennomgang, og han fikk oppmerksomhet for uoriginale hjul i denne artikkelen

Image

Hans interesse for bilen fikk en knekk når han hadde byttet en slurende clutch, og fant ut at den nye clutchen var feil, og sluret den også. De som har gjort denne jobben på CX vet at det er en tidkrevende jobb. Jeg kjøpte bilen av Fredrik for 8.000,- og har lagt ned en god del jobb på bilen. Ny Sachs clutch er montert, og motoren er tilbake i motorrommet. Det gjenstår å montere drivaksler, eksosanlegg, vannslanger, og ledningsnett. Alt av deler er der, så dette bør være gjort på et par kvelder. Når jeg først hadde motoren ute, ville jeg freshe opp frontramma, så den er vasket og slipt ned, og har fått et strøk Owatrol, så Arcanol, og et lag brun Bengalack til slutt.

Utseende på bilen er omtrent som når Fredrik hadde den, og det finnes ikke rust utvendig på bilen noe sted, annet enn at det dessverre har kommet noen blærer på taket rund soltaket. Dette er en vanlig feil, men det er ikke så ille at det har kommet hull enda. Under er det også noe rust, men dette er slett ikke noe rustvrak. Det er litt i gulvet foran på det vanlige stedet, og litt i overgang kanal og gulv foran. I enden av den ene kanalen er det også rust i overgang gulv og kanal, og den har den vanlige skaden bakerst i bagasjeromsgulvet. Bakramme er litt frynsete der hvor hengerfestet er innfestet, men det går fint å fikse dette uten å bytte bakramme. I motorrommet var det rust på begge "kassettene" i fremkant, altså konstruksjonen under batteri på venstre siden, og luftfilter på høyre side. Her er dette kappet ut og klart til å sette inn nye "kassetter". Dører er strøkne alle sammen, men det er litt brunt under listen på bagasjeromslokk. Interiøret er så godt som strøkent (VIP) og det er ikke bulker i bilen. Det følger med originale Turbo-felger til bilen, ikke de som er avbildet.

Image

Image

Image

Med bilen følger også en -86 GTI delebil, som faktisk er riktig så bra. Den har stått tørt og godt inne i 12 år, men det er plukket litt deler av den opp gjennom årene. Det mangler en førerdør, løftesylindre bak, noen kuler, starter og dynamo, ellers er alt der. Interiøret, også teppene, er helt strøkent. Den har soltak, men ikke noe rust i taket. Alle dørene, panser og bakluke er rustfritt. Motor og gir er i god stand, og "kassettene" foran er greie nok (må fikse litt på dem). Det er også bakramme som er god på denne, og det er satt inn smørenipler på svingarmene. Alt i alt har man alt man trenger til den sølvfargede, og mer til. Bilen triller på egne hjul, så den er kurant å flytte.

Den sølvfargede er et prosjekt, men et enkelt ett sådan. Mekanisk trenger den ikke noe, annet enn et nytt eksosanlegg. Hvorfor kjøpe en bil for 20k som kjører, men som trolig krever minst like mye jobb som denne. Jeg priser dette for salg, forhåpentlig til en som vet hvor flotte biler dette er, og vil gjøre jobben skikkelig.

Kr. 6.000,- for begge bilene. De står på Sylling, mellom Drammen og Sandvika.

Marius, tlf. 920 35 444
Gopp
-----------------
Har no' CX
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by Black Lemon »

Hei Marius

Det er jo en filmskuespiller du skal selge her. Den var jo med på en film som jeg ikke husker navnet på i farten, men CXen ble kjørt av en svensk skuespillerinne - den ikke ukjente Marika Lagecrantz!

Lykkte til!
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

Black Lemon wrote:Hei Marius

Det er jo en filmskuespiller du skal selge her. Den var jo med på en film som jeg ikke husker navnet på i farten, men CXen ble kjørt av en svensk skuespillerinne - den ikke ukjente Marika Lagecrantz!

Lykkte til!
Takk, takk! Jeg vet bilen har hatt en viktig rolle i film

Image

Glemte å påpeke at alt av kuler er byttet eller kontrollert, alt i forstilling og bakstilling er byttet eller i orden, alle rør som går bakover er byttet, og de få som gjenstår foran er også bra.

Bilen er foreløpig kun annonsert her, og til en pris som er så hyggelig at jeg håpet noen vil ta vare på den. I neste uke legges den ut på Finn.no, og gir ikke det resultater, slakter jeg begge bilene og kaster skallene. Økonomisk er nok det beste utvei, men det er jo for jævlig.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

120 stykker som har sett annonsen nå, og heldigvis er det noen som er interessert. En meget kompetent kar har også meldt i fra at han kan være behjelpelig med å sette bilen i stand dersom noen handler. Det hadde vært topp, for Erik gjør god jobb :-).
Gopp
-----------------
Har no' CX
oske
Posts: 4
Joined: Sat 24 Sep, 2011 23:22

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by oske »

Hei.
Hvordan gikk det med dette salget.Er det en "closed case"? Jeg er en "återfallsknutte" på jakt etter noe i denne gata.Eide 2 stk cx break på 80 og 90 tallet.Kjenner nå at abstinensen kommer krypende og noe må gjøres.Er ikke akkurat overflod av disse skjønne vognene igjen.Har sjekket litt i Tyskland,men er ikke akkurat veldig lysten på å forsyne staten med en masse avgiftskroner.Det er kanskje noen her inne som har noen tips.
Olaf
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

Bilen er ikke solgt, men får en avklaring i løpet av morgendagen. Dersom dette går i orden kommer bilen til et godt hjem.
oske wrote:Hei.
Hvordan gikk det med dette salget.Er det en "closed case"? Jeg er en "återfallsknutte" på jakt etter noe i denne gata.Eide 2 stk cx break på 80 og 90 tallet.Kjenner nå at abstinensen kommer krypende og noe må gjøres.Er ikke akkurat overflod av disse skjønne vognene igjen.Har sjekket litt i Tyskland,men er ikke akkurat veldig lysten på å forsyne staten med en masse avgiftskroner.Det er kanskje noen her inne som har noen tips.
Olaf
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

Da kommer den til et godt hjem. Kjøper er kjent for å gjøre gode handler, men også lidenskapelig opptatt av merket.

Godt det løste seg, selv om jeg taper en god slump her.
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by rundgren »

oske wrote:Hei.
Hvordan gikk det med dette salget.Er det en "closed case"? Jeg er en "återfallsknutte" på jakt etter noe i denne gata.Eide 2 stk cx break på 80 og 90 tallet.Kjenner nå at abstinensen kommer krypende og noe må gjøres.Er ikke akkurat overflod av disse skjønne vognene igjen.Har sjekket litt i Tyskland,men er ikke akkurat veldig lysten på å forsyne staten med en masse avgiftskroner.Det er kanskje noen her inne som har noen tips.
Olaf
Hei Olaf. Hvis du er klar for å bruke litt tid på byråkrati, så får du garantert en god deal på avgiften hvis du ber om alternativ behandling (som innebærer at bruksfradraget på engangsavgiften skal skrives ned like mye som verditapet på bilen siden ny). Alternativt så er det jo veteran - mye pen CX første gang registrert før 82, som snart blir å få på veteranimport.

Godt at det ordna seg med bilen din, Marius! Håper å se den på veien til neste år.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

rundgren wrote: Godt at det ordna seg med bilen din, Marius! Håper å se den på veien til neste år.
Jeg tviler litt på at vi ser den på veien til neste år, men jeg er helt sikker på at reparasjonen blir fullført og at den kommer tilbake på veien igjen.
Luringen som kjøpte den henger også her inne, og jeg har handlet med ham før. Han kan selv kommentere kjøpet, dersom han har lyst til det.
Gopp
-----------------
Har no' CX
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by pigland »

Da klarte ikke jeg å holde slikt hemmelig hjemme lengre :lol:

Gleder meg til å sette igang med et CX-prosjekt. Kommer nok til å bruke litt tid på jobben, har jo andre forpliktelser også.. Har ihvertfall tilgjengelig sted og innimellom noe tid, så burde klare dette før den blir veteran.

Hilsen Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by Frank V »

pigland wrote:Da klarte ikke jeg å holde slikt hemmelig hjemme lengre :lol:

Gleder meg til å sette igang med et CX-prosjekt. Kommer nok til å bruke litt tid på jobben, har jo andre forpliktelser også.. Har ihvertfall tilgjengelig sted og innimellom noe tid, så burde klare dette før den blir veteran.

Hilsen Per
Kult - grattis Per!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Turbo - Selges med tungt hjerte

Post by gopp »

Da var de levert også!

Xantia 2.0 8v er en fantastisk trekkbil, men ble i letteste laget i dag. Ikke over 80 km/t med en CX Turbo på henger bak. To turer mellom Sylling og Tønsbergtraktene ble det, og nå står de tørt og godt hos Per. Takk for handelen, sender faktura i eposten ;-)
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply