Hva bør en ha i CXen på langtur?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Hva bør en ha i CXen på langtur?

Post by pål »

Hehehe, joda, og mange her inne vet at jeg gjerne (helst) vil ha CX'en på veien hele tiden. Jeg er av typen som BRUKER CX , eller,, av forskjellige omstendigheter blei det slik at jeg begynte å kjøre Xantia for ett drøyt år siden og jeg må innrømme at jeg begynner å bli vant med å ikke tilbringe hver fjerde helg i garasjen ;)
MEN , ; i løpet av 2012 skal jeg ha en CX på veien igjen (håper jeg) , og jeg har som regel ett litet utvalg av småverktøy, gummislanger plastrør osv liggende å slenge i bagasjerommet sammen med startkabler, LHM-flasker osvosv :) ett knippe med kabelsko og en lite rull med ledning er heller ikke feil ;) Tape , både elektriker og "duct" variant :)
har masse Citroèn:-)
maurice
Posts: 37
Joined: Sun 06 Jun, 2004 22:26
Location: Norheimsund

Re: Hva bør en ha i CXen på langtur?

Post by maurice »

jeg kom ikke av gård på langtur i høst 2011 som planlagt. Den ble utsett til april.
jeg regner en langtur til 5 eller 7 dager i en retning

andre ting jeg vil ha med er: reim til hyd. pumpe og vannpumpe
Bryter til hoved lys (om sommeren en rele på Biltema opplegg røk, jeg koblet det ut og steikt lysbryteren)
mellomtunnelene Hol-Aurland, måtte tjuvkobler for å fortsetter.
Alternateren er veldig utsatt på langturer (husk 'Palmer ved veiens ende') Jeg pleier å ha med en ny regulator.
Filter for dieselbil
'Jank' nøkkel.

Jeg drømmer om å ha orden i reservedeler hjemme så andre kan finne saker og ting om jeg skulle ha behov for dem.

Jonsto, listen for en diesel og en bensindrevet vil se litt forskjellig ut, kan jeg foreslå 2 lister?
CX ser 1 25 TRD Turbo1 1985
CX ser 1 25 D 1979 veteran
CX ser 2 25 TRI 1986 (gått 98000) demontert 2012
CX ser 2 25 RD 1988 (gått 55 000) 2012
CX 500 Honda 1980
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Hva bør en ha i CXen på langtur?

Post by mads »

Listen her kunne vel med fordel pusses og skrives til en sak på nettsidene til klubben..? Ser to hovedpoeng med å ha med ting på tur; enten kan man fikse eller så har man delene og kan gi de til noen som kan fikse.

Oljetrykkbryter og 3-veis til kjølevann er med på tur herfra ;)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hva bør en ha i CXen på langtur?

Post by rundgren »

mads wrote:Listen her kunne vel med fordel pusses og skrives til en sak på nettsidene til klubben..?
Blir vel fort til at jeg må raske sammen en artikkel til Citrophile dagen før deadline grunnet mangel på bidrag fra andre i klubben (ja, det er et hint folkens.) Så denne tråden står i stor fare for å bli konvertert til papir...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Hva bør en ha i CXen på langtur?

Post by epifant »

Jeg har alltid en Petzl E+Lite liggende i hanskerommet. Der skal den kunne ligge i opptil 10 år med samme litiumbatteri. Veier ingenting (27g), vanntett til -1m og har har nødstrobefunksjon og kjekk stropp (med fløyte) som kan brukes rundt hode, håndledd osv. Svært veldesignet liten sak altså. Koster ca 200,-. Vet aldri når man kan få bruk for lys :idea:

Image
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
Post Reply