Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by jonsto »

Black Lemon wrote:Er det noen som kan scanne inn artikkelen for de av oss som ikke fikk kjøpt bladet?
Da har jeg scannet artikkelen i pdf format. Jeg vet ikke hvor lovlig det er å legge den på nettet. Men de som vil ha den tilsendt kan sende meg en e-post. jonsto@svorka.net
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by rundgren »

Hadde planer om å legge den ut her når bladet er helt ute av salg. Da må det være greit, selv om det ikke formelt er lov...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by citro1cx »

rundgren wrote:Hadde planer om å legge den ut her når bladet er helt ute av salg. Da må det være greit, selv om det ikke formelt er lov...
et mye bedre alternativ: http://cx.zapto.org/gallery/
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by pigland »

'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by rundgren »

Moro med nettutgave! Interiørbildene ble litt lysere her enn på trykk også.
Allerede delt på Facebook.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Prestige1
Posts: 93
Joined: Mon 07 Apr, 2008 09:29
Location: Grøa

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by Prestige1 »

Har vært i Finnmark med Break og Prestige
Break 87 20, Prestige 83 25 automat og C6 09 3.0 diesel 240 (konebil)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by rundgren »

Ja, ble virkelig mye bra CX-reklame ut av dette!
Takk igjen til alle som stilte opp, Per Høstland, Trond Svendsen og Egil Bingen i tillegg til meg selv.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by RolandM »

Mine herrer, jeg tror dere og Vi Menn Bil kan ha gitt CX'en det største imageløftet modellen har fått noen gang siden den ble gammel og billig bruktbil. Godt jobbet!!

Det jeg liker spesielt godt med denne saken er at det er brukt biler av forholdsvis høy kvalitet, og at fotografen også har greid å formidle dette. Man kan selge CX-modellen som en rustet stasjonsvogn med feil på EU, eller som dette. Jeg vet hva jeg foretrekker (selvom jeg elsker Break, og rust kan fikses...)!

Effekten av merkevarebyggingen er nok usikker på grunn av ett enkelt oppslag, men det er et godt potensiale for å kunne øke det med spin-offs - det kan være mer aktuelt for andre å gjøre noe på CX etter denne første saken. Det første som bør gjøres er å dele så det holder - Facebook, Twitter osv. Jo mer spredning de aller første dagene etter at saken kom på nett på klikk.no og Dagbladet, jo bedre! Og del gjerne også bilder i tilknytning til lenken; det pusher saken høyere opp enn en ren lenke.

Det neste er å vurdere mulige oppfølgere, senest til våren. Er det andre vinklinger som kan få et større medium til å bite på? Gjerne for syndikatering slik som her.

Videre tror jeg det ville vært lurt å oppgradere bildesamlingen til bruk i markedsføring av CX som entusiastbil. Man burde få noen av de beste fotografene i miljøet til å bidra til en eller to fotosessions som kan brukes aktivt for å formidle et inntrykk på nivå med denne saken. Her er flere som egner seg!
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by Black Lemon »

Artikkelen ligger ute på www.startsiden.no nå! Fantastisk!
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroën CX: Fransk på sitt fineste

Post by rundgren »

RolandM wrote: Det jeg liker spesielt godt med denne saken er at det er brukt biler av forholdsvis høy kvalitet, og at fotografen også har greid å formidle dette. Man kan selge CX-modellen som en rustet stasjonsvogn med feil på EU, eller som dette. Jeg vet hva jeg foretrekker (selvom jeg elsker Break, og rust kan fikses...)!
Helt enig! Gode bilder, man ser at mannen har drevet med dette profesjonelt i 25 år (journalist og fotograf har faktisk jobba sammen så lenge..)
RolandM wrote: Effekten av merkevarebyggingen er nok usikker på grunn av ett enkelt oppslag, men det er et godt potensiale for å kunne øke det med spin-offs - det kan være mer aktuelt for andre å gjøre noe på CX etter denne første saken. Det første som bør gjøres er å dele så det holder - Facebook, Twitter osv. Jo mer spredning de aller første dagene etter at saken kom på nett på klikk.no og Dagbladet, jo bedre! Og del gjerne også bilder i tilknytning til lenken; det pusher saken høyere opp enn en ren lenke.
De Citro-folka jeg har på Face har vært flinke til å dele. Men det blir aldri for mye! Vi må ikke være redd for å plage våre venner i sosiale medier med Citroën-stoff, hvertfall ikke av denne typen.
RolandM wrote: Det neste er å vurdere mulige oppfølgere, senest til våren. Er det andre vinklinger som kan få et større medium til å bite på? Gjerne for syndikatering slik som her.
Dette er ikke lett, men noe vi kan ha som ambisjon å prøve på. Denne gangen var vi jo så heldige å bli kontaktet av journalisten som hadde en reportasjeserie gående der CX passa inn.
Å selge inn generelle saker om CX mot motorpressen kan bli en utfordring. Men har vi aktivitet i en by eller et sted der det finnes lokal/regional presse så må vi være flinke til å si fra. Gjerne ha bakgrunnstekst og bilder klare til bruk. Kanskje noen i klubben har lyst til å sette sammen en pressepakke (vi har jo egentlig mye av innholdet allerede), som treffarrangører eller andre som er i kontakt med pressen kan levere? Har lært i andre sammenhenger at det er fint lite journalister setter mer pris på enn å få ferdig bakgrunnsmateriale å basere en artikkel på.
Trond hadde med et faktaark til journalisten denne gangen, og det ble satt stor pris på. Denne gangen hadde de jo med egen bilfotograf, og var derfor ikke interessert i ferdige bilder. Men vil vi ha omtale i en lokalavis stiller det nok seg annerledes.
RolandM wrote: Videre tror jeg det ville vært lurt å oppgradere bildesamlingen til bruk i markedsføring av CX som entusiastbil. Man burde få noen av de beste fotografene i miljøet til å bidra til en eller to fotosessions som kan brukes aktivt for å formidle et inntrykk på nivå med denne saken. Her er flere som egner seg!
Ja, blant annet deg! Jeg stiller gjerne opp som modell om det ønskes. Tar jo litt bilder selv, men til nå har det ikke blitt bedre enn midt-på-treet...
Har en avtale med en kamerat som er fotograf om å ta en skikkelig session, og deler selvfølgelig disse bildene når vi faktisk får somla oss til å gjennomføre..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply