Facebookside for kjøp og salg!

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

beauville
Posts: 16
Joined: Sun 03 Feb, 2013 23:59
Location: Valdres

Facebookside for kjøp og salg!

Post by beauville »

Hei!

Har opprettet en side på Facebook, der vi kan legge ut annonser for kjøp og salg av KUN Franske biler, deler og utstyr. Legg gjerne til fler medlemmer. Håper å få med den del, slik at vi slipper å måtte bla igjennom ørten blodsenka BMW'er hver gang man ser etter biler på kjøp og salg-sidene på Facebook :)

Link:

http://www.facebook.com/groups/201131820027674/
Anders Nataniel

Eier av en hel del Franske og Amerikanske biler av variabel kvalitet!
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by n10516 »

Hva er vitsen????

Hvorfor må ALT være på FB? Det er en markedsavdeling på dette forumet, hvorfor i all verden kan vi ikke heller bruke det? Jeg kommer ihvert fall til å ligge unna enda et salgsområde for deler og biler! Ellers takk! :evil: :evil: :twisted: :? :(



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by givretto »

Kanskje vi heller skal annonsere i avisa, Vidar? :wink:
8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by n10516 »

Eller stentavler..... :D Det er siste innen high tech har jeg oppfattet.... :shock: :? 8) :lol: :D

Jeg blir bare så svett av at absolutt alt skal være på Face.... Selv om det er greit med CX-grupppen der...... Men i et lite miljø, som vårt, hvorfor MÅ vi spre deleannonsene over alt! Markedet her er ikke akkurat det som brukes mest, men det er tross alt en del av miljøet og jeg vil mye heller at det utvikles fremfor at det spres over flere steder. Alle med "klubbmodellene" kjenner forumet - og kan bruke det. Og de som ikke gjør det, kan heller bruke finn.no.... Å legge ut "annonser" på forumet er både enkelt og gratis!

Fremfor å kikke på "ørten" annonsesteder, sjekker jeg klubbens forum, bilopphuggernes sider, finn.no før jeg går til CX-basis eller Classic parts. Altså med fare forå bli klat sær.... :D

Tiltak som IKKE gjør det lettere å finne frem, har jeg vanskeligheter med å verdsette. Om noen ønsker å gjøre noe for deler og CX/GS(A)/BX er jeg sikker på at klubben vil sette pris på hjelp med delelageret på Gran....
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by Sturla »

Jeg mener f.ø alle citroen forum i norge burde samles i ett, slik som Citroenakuten. Men helt enig, ikke på FB, da er hvertfall ikke jeg med.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by givretto »

Facebook har nok blitt populært fordi det er så lett å bruke, m t p vedlegg og sånn. Mye enklere å legge inn bilder og sånn. Dessuten er nettverksmulighetene grenseløse. Dette og andre Citroën-foraer sliter kanskje litt med å være litt gammeldagse, begynner å bli noen år siden de ble utviklet/opprettet.
Men det er ihvertfall en ting Facebook ikke overgår dette forumet; oppslags-/søkemuligheten. Da er dette forumet og alle de andre Citroën-foraene gull verdt.

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by pigland »

Ser ikke helt at FB er stedet for slikt. Nips som alle har bruk for, er noe annet, da er nok FB stedet.

Vil ikke FB-venner som ikke er CX-interessert bli sånn passe irritert av å se annonsene som legges ut?

Poenget må jo være å treffe de som kan tenkes å trenge delene. Vil tro finn.no eller dette forumet, evt ebay er stedet å annonsere?
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by givretto »

Per; Anders har lagd en GRUPPE for spesielt interesserte. Akkurat som min side Vi som liker Norsk CX Klubb. Kun inviterte/medlemmer vil da kunne se dette på veggen sin. Ellers må man søke opp denne gruppa. Man kan også velge om gruppa skal være lukket (kun medlemmer kan se innhold og skrive innlegg) eller åpen (alle kan se, men kun medlemmer kan skrive innlegg)

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by pigland »

Da er det jo ytterst få som får se de annonsene.. Men for all del, det er jo lov å prøve :)

Vi skulle hatt en tilsvarende side som denne for italienske biler som samler de italienske fra finn/zett/autodb:

http://www.italienskebiler.net
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
beauville
Posts: 16
Joined: Sun 03 Feb, 2013 23:59
Location: Valdres

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by beauville »

Jeg må beklage hvis det ikke faller i god jord hos enkelte, men det er slik som det blir nevnt over, at FB er en mye enklere plass å annonsere på. Mye også fordi du får spørsmål og kommentarer på annonsen din rett på mobilen der du er. Jeg har ikke så mye tid til å sitte foran dataen om dagen, og synes dette fungerer bra. En annen sak, er at du kan legge ut ting for salg, også via mobil. Jeg forsøker bare å "følge med" på utviklingen, og FB er det største nettverket som finnes over internett.

Men selvfølgelig, det er absolutt valgfritt å bli medlem! :)
Anders Nataniel

Eier av en hel del Franske og Amerikanske biler av variabel kvalitet!
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by n10516 »

Jeg ser fortsatt ikke poenget ved å dra nok en ting inn på FB. jeg kommer til å sky den gruppen og håper at vi fortsatt kan klare oss med dette forumet. ja, bildeopplasting er jo litt klønete, men det går... Og det er fullt ut mulig å bruke det på mobiltelefonen også. vel og merke om en ikke går inn via klubbsidene, da stjeler frames løsningen mye plass... Det er jo såre enkelt å gå rett inn på forumet!

Ellers er jeg enig i at et bredere forum, slik som Akuten, hadde vært fint. Men vi skal huske på at Akuten er mer eller mindre ett menneskes verk og koster han mye tid, selv om andre jo er inne som moderatorer etc. Og spørsmålet er om vi trenger det? Om vi velger å se på Akuten som et skandinavisk forum, det er jo tross alt slik det fungerer, er det ekstremt mye fagkunnskap samlet der - på tross av landegrensene!

Personlig bruker jeg Akuten svært mye - og poster spørsmål der oftere enn her, er jeg redd... Jeg velger å se Akuten som det viktigste forumet for oss som er glade i biler med grønt blod. Men kanskje ikke nødvendigvis for salg av deler...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by jonsto »

Klønete å laste opp bilder? Er jo bare og legge dem på nett først. F.eks. på CX-arkivet og så hotlinke. Er jo like enkelt som å ta på seg buksa. :-)
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by tronde »

jonsto wrote:Klønete å laste opp bilder? Er jo bare og legge dem på nett først. F.eks. på CX-arkivet og så hotlinke. Er jo like enkelt som å ta på seg buksa. :-)
Her er et bilde som er lastet opp rett i forumet.
1.jpg
1.jpg (20.73 KiB) Viewed 3549 times
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by jonsto »

tronde wrote: Her er et bilde som er lastet opp rett i forumet.
1.jpg
Er vel det som er klønete da. :-) :-)
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Facebookside for kjøp og salg!

Post by n10516 »

Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt, en må bare lese kokeboken... Jeg har aldri hatt problemer med det - og det faktum at de tyter inn bilder, må tolkes som at de fleste synes som meg, dette er rimelig greit, men jeg kan kanskje tenke meg at noen kan oppfatte den to trinns varianten som må til som litt uvanlig, i det minste.

I det jeg skrev, mente jeg mest å trekke frem positive og negative momenter, ikke min egen oppfattelse av hva som er enkelt eller komplisert. Jeg har nok jobbet litt for mye med slikt til at min personlige oppfattelse av dette kan regnes som typisk...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply