Bruker du CX'en daglig?

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Hvor mye bruker du CX'en din?

Hver dag, hovedbilen!
22
79%
Etter behov, bil nr.2!
3
11%
Sjelden, et objekt!
3
11%
 
Total votes: 28

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Bruker du CX'en daglig?

Post by pål »

Hei alle sammen!
Jeg vil bare prøve å danne meg et bilde av situasjonen, så hvis du ikke føler deg brydd ved å oppgi dette så ville det vært fint om du svarte!
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Joda Pål jeg bruker enten GTi Turboen eller TRD Turbo2 en daglig! :D Dessuten kjører kona en Criosette og datteren en TGE daglig. :D Så i denne familien gjør vi det vi kan for å holde statistikken oppe. :o :D :D
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

RD'n brukes hver dag....skulle bare mangle, billigere bil å ha i trafikk finnes knapt, i allefall ikke med så mye plass og komfort. har også tanker om å skaffe meg en søndagsbil, en cx med bensinmotor :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Lars TII
Posts: 23
Joined: Tue 03 Feb, 2004 22:33

Post by Lars TII »

citro1cx wrote:RD'n brukes hver dag....skulle bare mangle, billigere bil å ha i trafikk finnes knapt, i allefall ikke med så mye plass og komfort.
Helt enig. Som fattig student (med muligheter for å skru selv) er cx trd turbo 2 intet annet enn helt ideell. Bilen har alle gode egenskaper en bil bør ha, og er i tillegg svært rimelig i drift. :P
eks. 87 TRD TURBO II
90 XM V6
Spitsurfer

Daglig bruk... eller i hvertfall som hovedbil!

Post by Spitsurfer »

Hei!

Kjører en 82 modell svart CX Athena som hovedbil. Med bosted og arbeid mitt i byen har jeg ikke egentlig noe daglig behov for bil. Men er relativt ofte i hjemtraktene, som er et par timers kjøring (1 1/2t med CX :-) fra Oslo og da er det vanskelig å finne et mer komfortabelt transportmiddel! :D
jonaas
Posts: 135
Joined: Fri 26 Mar, 2004 16:01
Location: Randaberg ved Stavanger

Post by jonaas »

Jeg byttet min TRS inn i Xantia i 96, og angret på at jeg ikke beholdt den som bil nr. 2. Xantia er en meget bra bil, men......
7 år etter "måtte" jeg bare ha en en CX igjen. Den skal bare ut og kjøre på fine dager, uten regn og salte veier.
Etter understellsbehandling (med stålbørste og litt lapping) og interiørbytte skal den være klar til 17. mai!? :lol:
C4 og C5
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Heldigvis er det mulig å ha flere CX på en gang, og med skilt. En til hverdagskjøring og en til stas.

Kjører CX hver dag. Var i utlandet i 3md i vinter og da var jeg på forumet og koste meg så ofte jeg kunne. Lengtet veldig hjem til vennene med 4 hjul.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Post by Ørjan Nagelsen »

Jeg bruker min '87 GTi T2 daglig! Og den er rett og slett overlegen selv i dagens trafikk! Den har nå kjørt 287000km men bærer ikke det minste preg av det! Kun en tidl. advokat som eide den i 10 år og ble satt vekk til jeg kjøpte den. Komplett sevicehefte++

Den er jo mye mer moderne en mange andre biler (som er mye mye nyere!) Og den er temmelig kollisjonssikker (son jeg fikk erfare i vinter)

Får ikke bedre hverdagsbil! :D
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Selv bruker jeg bilen (Break -89) hver eneste dag og så mye som mulig! Jeg har lagt på damen vel over 30000km på to år. Har nå tilslutt fått fruen til å bli såpass fortrolig med bilen at jeg får lov til å kjøpe en til som skal bygges om til Diesel og ellers settes istand for at hun så skal overta den og ha for å bruke, forhåpentligvis, hver dag!
har masse Citroèn:-)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Rart denne avstemningen er blitt vist 230 ganger men bare 19 har stemt. Hva er grunnen tro? :roll:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Jeg bruker ikke CXen min hver dag lenger, men det skyldes ikke bilen, men det faktum at jeg foretrekker å sykle fremfor å bruke bil i Oslo her jeg både jobber og bor. Til familiebruk er det XMen som de siste 6 årene har hatt hovedjobben. Derfor har CXen kun tilbakelagt 30.000 km de siste 6 årene, mens XMen har gjort unna 50.000 km. Når det er sagt så brukes CXen hele året. Jeg har nå hatt den i over 14 år og har brukt den jevnlig i alle disse årene og selv etter 14 års bekjentskap er det fortsatt en opplevelse og sette seg bak rattet og kjenne Diravien arbeide.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Jeg stemmer ikke fordi jeg ikke har CX :D :D :D :? :cry: :cry:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Har du gjort deg noen tanker?

Kan vel ha noe med at vi er 83 eller deromkring, brukere, som gjerne ser på hva de andre har stemt/svart. Samt at noen synes temaet er for dumt eller at de ikke vil stemme eller........ :?: :?:
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jeg stemmer ikke fordi jeg ikke har CX
Da er det snart på tide synes jeg :wink: :wink: 8) :!:
har masse Citroèn:-)
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

pål wrote:
Jeg stemmer ikke fordi jeg ikke har CX
Da er det snart på tide synes jeg :wink: :wink: 8) :!:
Vel bare 10 maneder nå så har jeg lappen i hånda!!! så da er det ikke mye mellom meg og en svevende dronning!!!! :D
Post Reply