Vannlekkasje i kupeen

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

EirikJ wrote:
[quote Det er støv og spindelvev på gulvet i den...selv ikke en kaktus vil trives der :wink:
Har masse spindelvev i flere av mine, tror de kjærringene som spinner trives i litt fuktig miljø også eh :oops:
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

Ok. Skal til bunns(?) i dette. Gulvet så fint ut på tross av vannet, og det har ikke kommet inn via rusthull i gulvet i allefall. Det kom heller ikke ut den veien.

Da jeg tok bort gummilisten som ligger langs platefalsen ved hjørnet av frontruta, fant jeg at falsen var ekstremt ujevn, og kunne ligne på små vannsamlere med enveisbillett rett inn i varmen. Rengjorde grundig, heldigvis ingen rust, og tettet med et tettestoff. Tettet også den lille falsen i innsparingen for frontkanten på døra. Nå har det begynt å regne igjen så jeg får vel snart se om det hjalp.

Image

Image

Image

Glemte å ta bilder da jeg var ferdig......
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

Har ikke registrert bilen enda, så den har bare stått parkert, men kan ikke se at det er kommet noe vann inn siden jeg tettet falsene på A-stolpen :) Det har regnet bra.... Men helt trygg er jeg ikke før den har blitt kjørt noen hurtige mil i skikkelig øsvær...
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Bruker min daglig og den er tørr i gulvet. Såfremt jeg ikke drar inn snø eller noe annet som kan lage vått... :roll: Unnskyld igjen Pål. :oops:

Kjenner ikke konstruksjonene i denne delen av CX så veldig godt da jeg ikke har hatt noen grunn til å sette meg inn i det.

Derimot har jeg hatt GS/A med dette problemet. I disse bilene sitter det en kort gummislange på begge sider som skal lede vann fra luftbrønnen rett under frontruta ut i innerskjermene på begge sider. Slangene har fin åpning oppe og er smalformet nede for å hindre skitt o.l. i å kastes inn i dem av forhjulene. Når jeg fikk vann inn i kupeen viste det seg av disse to slangene hadde blitt tettet av skitt fra brønnen og tuten ut i innerskjermene hadde blitt stivnet og tettet utvendig av understellmasse og skitt. Plukket dem ut, rengjorde dem, myket dem opp og satte dem på plass igjen. Problem løst.

Som sagt så kjenner jeg ikke CX så godt i dette området at jeg vet om de har en lignende løsning, men hvis de har så er dette et godt tips.
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Post Reply