BX-klubben

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

koxvold wrote:hold ut bx fans, jeg så en meget pen rød en rett ved råde i sommer.
Jeg ser nesten daglig relativt pene BX'er, det er åpenbart solgt mange av dem i området. GTien min skal bli meget lekker den også, bare jeg finner et sort lokk til hanskerommet, får byttet tilbake til elektrisk speil på førersiden og et par andre småting.

Det er ikke noen som sitter på en motorvarmer som passer til GTi forresten?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

Jeg regner med at det er denne vi snakker om nå: http://www.citroenbx.org/? Synes det ser ut som at siden er oppe og går, jeg...?
Men hva er dette: http://www.bxklubben.com/?

Jeg må vel innrømme et noe anstrengt forhold til BX etter å ha hatt en i ett år, men jeg er jo likefullt en citrosjåvenist og enhver BX er for eksempel bedre enn enhver audi. En BX-avdeling av CX-klubben kunne kanskje vært interessant? Hva da med AX...? Norsk A-, B-, CX/GS(A)-klubb...? Kan jo til og med ha en egen 4x4 seksjon...
koxvold wrote:norsk visa register er oppe i beta nivå..... men den kommer, det eneste vi jobber med er at vi kan få en egen seksjon i cx forumet......(en liten 1) hehe
Og Visa, ja! Norsk Visa-register?? Fortell mer. Blir det Norsk Visa-register heri opptatt C15? ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

såklart, c 15 er jo den baktunge fettern
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Alx wrote:Jeg regner med at det er denne vi snakker om nå: http://www.citroenbx.org/? Synes det ser ut som at siden er oppe og går, jeg...?
Men hva er dette: http://www.bxklubben.com/?
Henholdsvis BX-klubben i Brede H-regi (m.fl i oppstarten) og BX-klubben i Per D-regi. Sistnevnte er egentlig ikke en klubb, men et kulefyllingsopplegg ?

Så forøvrig bilde nettopp av en BX jeg ikke visste fantes. BX Service?
Image
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Jeg regner med at det er denne vi snakker om nå: http://www.citroenbx.org/? Synes det ser ut som at siden er oppe og går, jeg...?
:shock: Ja du verden :D Det var jo gledelig. "Klubbeier" har tydeligvis betalt for fortsatt eierskapet av domenenavnet! Dermed er sidene oppe & står igjen, til glede for BX-fans (en skap-BX-fan, jeg er.. :oops: :P )
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Alx wrote:Jeg regner med at det er denne vi snakker om nå: http://www.citroenbx.org/? Synes det ser ut som at siden er oppe og går, jeg...?
Men hva er dette: http://www.bxklubben.com/?

Jeg må vel innrømme et noe anstrengt forhold til BX etter å ha hatt en i ett år, men jeg er jo likefullt en citrosjåvenist og enhver BX er for eksempel bedre enn enhver audi. En BX-avdeling av CX-klubben kunne kanskje vært interessant? Hva da med AX...? Norsk A-, B-, CX/GS(A)-klubb...? Kan jo til og med ha en egen 4x4 seksjon...
koxvold wrote:norsk visa register er oppe i beta nivå..... men den kommer, det eneste vi jobber med er at vi kan få en egen seksjon i cx forumet......(en liten 1) hehe
Og Visa, ja! Norsk Visa-register?? Fortell mer. Blir det Norsk Visa-register heri opptatt C15? ;)
Der har vi problemet siden brukte navnet net til slutt tidligare..jepp,en glede igjen dette :D
Tommy D.Bugge
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Om en skal snakke om en BX-klubb er det Norsk BX-klubb en må snakke om. Per Derens klubb er ikke, og har aldri vært, noe annet enn et opplegg for å drive virksomheten sin for fylling av kuler. Og det er for såvidt greit nok.

Det opprinnelige domenet var, om jeg ikke husker feil citroenbx.net, nå finnes det flere.

Citroenbx.net er temmelig sikkert ikke fulgt opp (det er enkelt nok, bare glem å betale regningen en stund), slik at et firma som samler treff til sitt eget formål har tatt over.

Citroenbx.org finnes og inneholder en versjon av Norsk BX-klubbs sider.

citroenbx.no finnes også, det inneholder en versjon av klubbsidene svært lik den som ligger på .org sidene Å registrere et .no domene krever norsk org nr. Norids whois base viser at klubbsidene er registrert på Brede Husebys eget org nr.

Alle sider er beheftet med masser av feillinking, trolig pga. at sidene ikke er fulgt opp skikkelig på de nye domenene.

Det at Brede har registrert to nye domener for klubben etter han mistet det opprinnelige, tolker jeg det dit hen at Brede har et ønske om å få klubben på bena igjen - som en klubb. Om det skal kunne gå bra, må noen ta kontakt med Brede for å hjelpe ham med det. Da kan det sikkert være et alternativ.

Jeg mistenker at det beste for oss BX - entusiaster (ja da, jeg regner meg som det, selv om jeg ikke har BX i dag, bare CX og XM), er om vår klubb oppretter en avdeling for modellen (lytter dere, klubbledelse?), slik som en har en GS/GSA avdeling og tydelig Visa folket ønsker, om jeg tolker innleggene rett. Finnes det BX- entusiaster som kan følge dette opp? Jeg vil helst bare være inspirator og synser....

Og da kan det lille som finnes på lageret av BX-deler bare bli på vårt delelager...


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Oops.. en til fra meg i kveld...

Her jeg bor, Aurskog i Aurskog Høland kommune, har jeg ikke sett en BX på lenge. Heller ikke på veien mot min jobb, 60 km unna, ser jeg noen. Og i Oslo området gikk det mange...

At det finnes andre steder hvor de finnes - og i tillegg pene - er jo hyggelig..

La oss få rapporter...


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

90 mod GTI 16V

Post by tdbugge »

Tommy D.Bugge
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Tjobing.

BX som avdeling under CX-klubben.
Dette mener jeg ikke er noen god idé.
Det som derimot hadde vært noe, var etableringen av Norsk Citroën Klubb. Med underavdeling for alle modeller. :)
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

det er vel bare bra at men har flere brukere her på forumet, eller?

at man oppretter flere bilmodeller som egne rubrikker her, er vel bare bra i forhold til vinklene i alle våre hjerter......hehe
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

koxvold wrote:det er vel bare bra at men har flere brukere her på forumet, eller?

at man oppretter flere bilmodeller som egne rubrikker her, er vel bare bra i forhold til vinklene i alle våre hjerter......hehe
Selvsagt!

Men klubben er ikke forumet - ikke enda.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

pigland wrote:
Så forøvrig bilde nettopp av en BX jeg ikke visste fantes. BX Service?
Dette er ikke en BX sevice eller en ordinær BX satt i produksjon, men en prototype som er bygget av Heuliez. Mer om dette og andre spesielle BX her: http://leroux.andre.free.fr/h3m.htm
Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

Post by Hazard »

Jeg støtter fullt ut idèen om en felles norsk citroën-klubb siden interessen berører nær sagt alle typer citroën. :D
-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Grunnen til at jeg blandet meg inn i denne diskusjonen hvor det ble etterlyst hva som skjer med Norsk BX-klubb, er mitt initiativ i sin tid for å starte den klubben.

Om det er den ene eller den andre org. modellen for å organisere klubbdriften for Citroën som bør brukes i fremtiden, må en diskutere videre, jeg har min oppfatning som godt kan endres om det dukker opp gode argumenter. Men en slik organisatorisk endring vil ta tid, og det vil opplagt bli svært mange med meget sterke meninger.

For BX sitt vedkommende er tid det vi mangler. Om noen ønsker at denne modellen skal kunne overleve i fremtiden, må det tas et initiativ - NÅ. Om Norsk BX-klubb hadde vært oppegående, hadde det ikke vært noe problem, men jeg oppfatter ikke klubben som det, dessverre.

I dag har jeg ikke BX - selv om jeg godt kan få det igjen, men uansett synes jeg det er irriterende om en bil, som faktisk er bra og muligens "den siste ekte Citroën" (unnskyld, XM..) ikke skal bli tatt vare på.

Jeg mener at, i mangel av en felles overbygning må ett av de eksisterende miljøene gripe tak i dette. Jeg mener at Norsk CX-klubb trolig er det mest egnede, dels fordi de allerede har andre modeller under "vingene", dels fordi de representerer det mest "moderne" miljøet i forhold til BX - og er en klubb som satser på svært fornuftig drift i forhold til tilgang til deler. Men også vår klubb står overfor store utfordringer ved flytting av lager etc, slik at ressursene til å ta et initiativ for annet enn "egne" modeller er noe begrenset, vil jeg tro...

Om noen kan få Norsk BX-klubb på banen med deres ønsker og meninger, er det helt opplagt det beste.

Med hilsen Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply