MEDLEMSLISTE NORSK CX-KLUBB

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Ellers skulle det heller ikke være såååå vanskelig å selge de T-skjortene som kanskje ligger på Årnes, evt finne på noe annet - eller hva, Hr klubbeffekt-ansvarlig...???
Jeg gikk ikke til personlig angrep på noen, men forsøkte bare å holde liv i denne tråden slik at vi kan få frem en god løsning for de som ønsker å være medlem og ikke minst få inn sårt tiltrengte kontingentkroner.
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Mine T- skjorter er også best egnet til arbeidsskjorter. Nå må vi ta tak i dette. Jeg ringer deg en av dagene Pål.
Mvh
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Om en ønsker å miste medlemmer i en klubb, lar en være å sende ut innbetalingskort. Dette er elementær kunnskap.

Etter noen år uten seriøs CX aktivitet, meldte jeg meg inn igjen i klubben i vår. Da var prosedyren for å betale kontingent der slik at medlemskapet ble betalt, men da gjorde en noe aktivt for å bli medlem.

Om et medlemskap derimot forfaller til betaling uten at jeg har fått noe krav - ja da blir det ikke betalt! Er det noe jeg ikke gidder, så er det å løpe rundt å huske på hva som skal betales når. Et brev i posten - med en faktura, er en selvfølge.... Hvis ikke - får en legge opp til et system med avtalegiro eller e-faktura. Det virker, men ingen faktura, det virker IKKE!!!!!


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Skal det mer til enn å betale for å komme på den listen?
Jeg betalte i April,og har fortsatt ikke kommet der.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

jank wrote:Skal det mer til enn å betale for å komme på den listen?
Jeg betalte i April,og har fortsatt ikke kommet der.
Nei, og det er en viktig grunn til at vi må ha en "levende" medlemsliste tilgjengelig; At hver enkelt kan se opplysningene om seg selv.

Men vi trenger opplysninger om hvem som betaler ut over kontonummer kronene kommer fra...
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

pål wrote:Jeg gikk ikke til personlig angrep på noen, men forsøkte bare å holde liv i denne tråden slik at vi kan få frem en god løsning for de som ønsker å være medlem og ikke minst få inn sårt tiltrengte kontingentkroner.
Det er riktig. Og angrep på personer tror jeg ikke det kommer noe som helst konstruktivt eller nyttig ut av. Med fare for å ha misforstått deg angrep jeg en representant for en ganske stor gruppe - denne gang var det deg og jeg tro du tåler det;

Gruppen jeg tenker på er de med tilsynelatende ubegrensede forslag og ideer til hva "andre" eller "noen" burde gjøre. Om en brøkdel av disse -i opplyst samråd med omgivelsene- gjorde bittelitt selv hadde det vært en yrende aktivitet.

Det får holde med sur-gulp. Ja, det kommer systematisk mas om å betale kontingent. Jeg begynte dette med å rydde medlemslister i fjor før Hurtigkula som ble sendt ut før årsmøtet. Den er vedlikeholdt siden og brukes som adressering av de som ikke fornyer kontingent.
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

jank wrote:Skal det mer til enn å betale for å komme på den listen?
Jeg betalte i April,og har fortsatt ikke kommet der.
At du ikke har kommet med på listen er vel kanskje min skyld. Men jeg ser du har betalt, og vil komme med ved neste oppdatering.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Da er ny liste lagt ut, ajoùr pr. 1.desember.

Og nå er "jank" også kommet med...

Vi er p.t. 119 betalende kvinner og menn (gutter :wink: :lol: ) i klubben.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jank
Posts: 324
Joined: Mon 21 Jun, 2004 14:32
Location: Sykkylven

Post by jank »

Og nå er "jank" også kommet med...
Nå ble jeg glad.. :D :D :D :D
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

trymgreg wrote:Da er ny liste lagt ut, ajoùr pr. 1.desember.

Og nå er "jank" også kommet med...

Vi er p.t. 119 betalende kvinner og menn (gutter :wink: :lol: ) i klubben.

mvh
Sitter og roter i noen gamle nr av "Gasskula" som fulgte med da jeg kjøpte Athena'n, og inni nr 5 (Juni 1999), så ligger det et skriv som kan se ut som det er tenkt til flygeblad-bruk eller noe tilsvarende. Her står det at CX-klubben i 1998 hadde 105 betalende medlemmer, og i 1999 var tallet 152.

Det står også noe om at det i klubbens oppstartfase ble delt ut flygeblader under vidusviskere osv... Kanskje vi burde prøvd den taktikken igjen for å få økt medlemstallet? MÅ jo være noen som kjører CX uten å være medlem/uten å vite om klubben...?

Bare en tanke...

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Problemet er vel egentlig ikke antallet "medlemmer" men at vi har "mistet" massemasse betalende medlemmer, de er der fortsatt men har bare ikke betalt kontingent...hvorfor det tro? Jeg vil ikke ytre meg om det ene eller andre, men gjør/har gjort meg noen tanker , men stakkars den som ytrer noe, da er det smikk på det ene og andre. Mener vi på det meste talte 230 medlemmer eller no :?
har masse Citroèn:-)
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Jeg betaler kontingent i CX-klubben (og i DS/ID-klubben) Så jeg er veldig spent på når bestyrelsen kommer med noen medlemsvennlige tiltak for oss som bor på Sørlandet.

(Vennligst ikke svar at jeg kan ta et initiativ selv. Jeg sitter ikke i styret og har ikke noe ansvar. Jeg sitter i styret for regionklubben AMK (900 medlemmer) og har nok med det. Men min uærbødige påstand er at vi som bor i periferien ikke blir lagt merke til annet enn når kontingenten vår renner inn i kassa.)
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

pål wrote:Problemet er vel egentlig ikke antallet "medlemmer" men at vi har "mistet" massemasse betalende medlemmer, de er der fortsatt men har bare ikke betalt kontingent...hvorfor det tro? Jeg vil ikke ytre meg om det ene eller andre, men gjør/har gjort meg noen tanker , men stakkars den som ytrer noe, da er det smikk på det ene og andre. Mener vi på det meste talte 230 medlemmer eller no :?
Det har undra meg storleg kvifor det ikkje har vorte sendt ut giro som påminnelse til dei som ikkje har betalt :?:
Post Reply