Grilltrekk.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Grilltrekk.

Post by jonsto »

Roland lurte på disse Grilltrekkene til CX. Det er to typer som jeg har sett. Til biler med uten lyktpussere.

Image

Det er to klips som låser i underkant.

Image

Og to fliker som stikkes under øverste del av grillen.

Image

Dette er det eneste jeg har for lyktpussere som er helt, så det er reservert for deg, Roland. Men det blir ikke billig. :wink: :D
(Bildene er tatt i litt dårlig lys med telefonkamera. Derfor litt uklart).
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Grilltrekk.

Post by RolandM »

Ikke billig? Story of my bilhold.... 8) Vil gjerne ha!
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Grilltrekk.

Post by dagmatti »

Hei,

disse er vel for serie 2 bilene. Jeg har et sett til min serie 1, og de er matter med festeklips. En stor matte under støtfangeren og en liten over. :)


-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Grilltrekk.

Post by jonsto »

Bruker dette på -83 Breaken også. 0 problem. Matter med festeklips er vel noe du kunne kjøpe til alle bilmerker. Hadde det den gangen for leeeeenge siden da jeg kjørte Peugeot 504. :-)
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Grilltrekk.

Post by Göran W »

Finns även ett nedre skydd till serie 2. (serie 1 vet jag inte)
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Re: Grilltrekk.

Post by marcuss »

Har både øvre og nedre trekk til min 83 Pallas. De er originale, men i myk utførelse. Den øvre er i en slags bobleplast (eller kanskje som en 70-talls boblejakke), og den nedre er i et gummistoff og tykkere. De er forøvrig ubrukte :D
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Grilltrekk.

Post by jonsto »

marcuss wrote:Har både øvre og nedre trekk til min 83 Pallas. De er originale, men i myk utførelse. Den øvre er i en slags bobleplast (eller kanskje som en 70-talls boblejakke), og den nedre er i et gummistoff og tykkere. De er forøvrig ubrukte :D
Den bobleplasten er vel noe det samme som det dagmatti snakker om.
Jeg har også ei plate for nedre luftinntak. Den får jeg ikke festet på serie 2 så jeg går ut fra at den er for serie 1. Men har ikke prøvd. Litt luft må jo stakkaren få. :wink: :D
Grunnen til at jeg bruker disse på vinteren er primært for å unngå den kalde trekken gjennom radiatoren og rett på blokka. Det gjør at varmen i varmeapparatet blir bedre, og en oppnår raskere riktig arbeidstemperatur på motoren. Og så ser det penere ut enn å stikke ei papplate forran radiatoren. På min første bil, en PV, var det gardin. :D
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Grilltrekk.

Post by dagmatti »

marcuss wrote:Har både øvre og nedre trekk til min 83 Pallas. De er originale, men i myk utførelse. Den øvre er i en slags bobleplast (eller kanskje som en 70-talls boblejakke), og den nedre er i et gummistoff og tykkere. De er forøvrig ubrukte :D
Hei,

jepp det er de samme som jeg har høres det ut som. :) Men på en annen side, varme er aldri et issue med den gamle. Vi hadde derimot en 82 refleks med 2.0 liters douvrin (liten radiator), og den var kald på vinteren (litt bedre med matter foran).


-m
Post Reply