Vannlekasje.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Vannlekasje.

Post by jonsto »

Det har vært en del snakk om vannlekasje inn i bilen som er antatt å komme fra festene til panserhengslene. Det er rart hva man finner ut når man hugger. Men i bunnen av A stolpen (altså litt lavere enn underkant av frontruta) er det et dreneringshull.Har en da lekasje i sveisene i takrenna eller på siden av frontruta så kommer vannet ut her. Ser absolutt ikke bort fra at dette vannet kan komme ut på tærne til enten fører eller passasjer.
Mvh
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Vannlekasje.

Post by dagmatti »

Hei,

ja dette problemet har jeg hatt på flere cxer. Det er imidlertid ikke ut av denne dreneringen det kommer, men i plateskjøten/overlappen litt lengre ned på stolpen. Det er "fugemasse" her, meget morken og dårlig. Jeg har byttet ut denne, og da er det tett; men spm. er om det egentlig skal være så my vann i hulrommet bak der? Hengslene på panseret har jeg aldri hatt problemer med (tror/mener jeg).



-m
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Vannlekasje.

Post by tronde »

Jeg fikk inn masse vann akkurat der hvor takrenna på A-stolpen er skjært ut i halvmåne for å gi plass til fordøra.
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Vannlekasje.

Post by hl »

Image http://leirdal.info/interior/vasslekkasje.html

Og eg fekk inn ganske mykje vatn gjennom eit rusthol under frontrutepakningen. Det blir ståande ein liten dam akkurat der fordi avløpet (til venstre for holet) er feilplassert. Det går an å testa om holet er der ved å setja tape rundt heile pakningen og setja på ein hagespredar ein times tid.
Post Reply