Hva koster det å lakkere en CX stasjonsvogn?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
R.B.

Hva koster det å lakkere en CX stasjonsvogn?

Post by R.B. »

Hei.

Jeg var en tur i billedgalleriet og her ser jeg mange flotte eksemplarer av CXn.

De er så utrolig fine i lakken. Jeg fikk lyst til å hel-lakkere min CX25TRD 1989 stasjonsvogn. Jeg var på et verksted og forhørte meg om pris, og de ga meg et tilbud på kr. 16 000,- for arbeid + lakk.

Er dette rimelig?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jeg synes det høres ut som et godt tilbud - men hva inngår i jobben? Er det mye rettejobb, rust etc.?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Det er grunnarbeidet som bestemmer prisen. Spurte en som driver lakeringsverksted her. Han antydet en 10.000,00 + moms. Da kan det ikke være alt for mange småbulker. :)
Mvh
Guest

Post by Guest »

Robert wrote:Jeg synes det høres ut som et godt tilbud - men hva inngår i jobben? Er det mye rettejobb, rust etc.?

Ja , det er en liten bulk på bagasjelokket pluss at det er sølt kontaktlim på sjaførdøra og den ene bakdøra. Den forrige eieren prøve å lime på en dørliste med dårlig resultat. Det er også litt lakkrust på nevnte dører, men ellers er resten av karosseriet fri for rust.
Forhørte meg nå med et lakkeringsverksted i Rovaniemi Finland, de skulle ha 12 000 kroner for lakk + arbeid.

RB
Post Reply