Noen CX tekniske papirer å ta vare på?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Noen CX tekniske papirer å ta vare på?

Post by Helge S »

Jeg skulle gjerne hatt både CX, DS, SM og aller helst en Traction også :D , men med dårlig plass å lagre bilene på blir det nok med drømmen :? . Dvs EN hobby-/kosebil i tillegg til min XM blir det nok, men det blir sannsynligvis en eldre Citroen enn CX.

Jeg hadde imidlertid en 84 CX25GTi i over 11 år og mekket en del på den fra tid til annen. I den forbindelse skaffet jeg meg litt teknisk underlag relevant for CX, men først og fremst for 2,5 bensinmotoren:

- Citroen Autodata tekniske papirer på tenningsanlegget i 25 injection (og turbo) motoren med litt systemtest/feilsøking veiledning.

- kopi av et lite Citroen hefte over insprøytningsanlegget med skjematiske fremstillinger, elskjema, testverdier i ohm, volt, bar etc

- 20 siders Boschhefte over innsprøytningssystemet

- kopi av et kapittel fra verkstedhåndbok - kjølesystemet


Jeg fant igjen disse gamle papirene da jeg hadde en storopprydding i går. Dette er kanskje noe CX klubben vil ha/ta vare på eller skal jeg bare kaste det....? Om jeg ikke kan kaste det, vil jeg gjerne slippe å sende papirene på post. Men om en "CXist" i Trondheim eller omegn kan stikke innom å plukke det opp så skal han/hun få detaljer om adresse etc ved å sende meg en e-post - helgesth@online.no 8)
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Man vet ikke hva man har før man rydder...

Skal snart rydde jeg og - håper jeg finner en SM eller noe under alt rotet... :D

Foreslår at du sender papirene til klubben jeg...
Send en e-mail til formann Helge og spør om det er han som bør ha dette - eller om det skal rett til gasskula-redaktøren...

Stå på!

:)
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Kom i kontakt med en eldre mann som hadde vært Citroen-mekaniker i sine yngre dager. Han mente å ha liggende en god del originale verkstedhåndbøker til DS, CX, GS og BX et eller annet sted.

Det virket som om han også kunne være interessert i å donere alt dette til merkeklubbene dersom dette kom medlemmene til gode.

Skal høre med ham om han har hatt loftsoppryddingen sin nå :-)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

Robert wrote:Foreslår at du sender papirene til klubben jeg...
:)
Som en av de som ønsker døgnet hadde mer enn 24 timer :shock: hadde jeg satt pris på om et pliktoppfyllende CX-klubb medlem i Trondheim eller omegn kunne ta jobben både med å finne ut hvem det bør sendes til og samtidig besørge forsendelsen 8) Han/hun kunne eventuelt ta kopi og besørge at CXister i denne landsdelen kan stikke innom et sted her i provinsen å få kikket i papirene også :?:
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Post by Lars »

Kan du ikke ta med papirene til neste XM-treff i Trondheim? Jeg overtar dem med glede, siden jeg har både CX og XM og er medlem av begge klubbene. Kan evt. kopiere dem og videresende til klubben hvis klubben er interessert.

Alternativt kunne du kanskje levere dem på kontoret til kona - hvis NTNU-jobben din er på Gløshaugen. Kan dessverre ikke be henne hente dem, for hun er dårlig til beins (har MS). Hun jobber i realfagbygget.

Lars Steinar[/quote]
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

Lars wrote:Kan du ikke ta med papirene til neste XM-treff i Trondheim? Jeg overtar dem med glede, siden jeg har både CX og XM og er medlem av begge klubbene. Kan evt. kopiere dem og videresende til klubben hvis klubben er interessert.

Alternativt kunne du kanskje levere dem på kontoret til kona - hvis NTNU-jobben din er på Gløshaugen. Kan dessverre ikke be henne hente dem, for hun er dårlig til beins (har MS). Hun jobber i realfagbygget.

Lars Steinar
Jo om det ikke er noen CXister som henter papirene før neste XM regionstreff i Trondheimsregionen så kan jeg selvsagt ta dem med dit :)
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Post Reply