LHM-kaffe, Oslo-området

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Et aldri så lite bildereferat:

Image

Image

Image
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Jo da, Kristian, jeg husker godt at du kom til den aller første LHM-kaffen ever - i en skikkelig ristebil.... :D :) Og jeg vet at det fikk du høre... Ja, tør du - tør jeg... :) 8)

Så den ristebilen ble truffet av en elg? Jeg bor i "Elgland" nå, dvs. Aurskog, så jeg vet at den slags dyr er større enn det meste. for et par år siden var jeg også ute og kjørte denne unevnelige bilen (nei, den er IKKE min...) og da traff jeg et av disse dyrene. Utrolig nok, jeg klarte nesten å stoppe - og både jeg og bilen overlevde, sistnevnte tilnærmet uten skader... Men FY for en opplevelse! Jeg er fortsatt engstelig 8) om jeg kjører på det stedet, noe jeg gjør daglig enten med buss eller med en svevebil (eller unntagsvis en ristebil...) :lol:

Det var faktisk slik det startet - du i ristebil og resten av oss i svevebiler... :wink: Håper vi treffes til litt LHM-kaffe om noen uker!



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

n10516 wrote:Jo da, Kristian, jeg husker godt at du kom til den aller første LHM-kaffen ever - i en skikkelig ristebil.... :D :) Og jeg vet at det fikk du høre... Ja, tør du - tør jeg... :) 8)

Så den ristebilen ble truffet av en elg? Jeg bor i "Elgland" nå, dvs. Aurskog, så jeg vet at den slags dyr er større enn det meste. for et par år siden var jeg også ute og kjørte denne unevnelige bilen (nei, den er IKKE min...) og da traff jeg et av disse dyrene. Utrolig nok, jeg klarte nesten å stoppe - og både jeg og bilen overlevde, sistnevnte tilnærmet uten skader... Men FY for en opplevelse! Jeg er fortsatt engstelig 8) om jeg kjører på det stedet, noe jeg gjør daglig enten med buss eller med en svevebil (eller unntagsvis en ristebil...) :lol:

Det var faktisk slik det startet - du i ristebil og resten av oss i svevebiler... :wink: Håper vi treffes til litt LHM-kaffe om noen uker!



Vidar
Bra Vidar. Da tør vi å oppsøke denne ekslusive klubben for svevebiler, ved neste høve. Dvs 4.juli d.å. :mrgreen:
Utrolig at vi var med på å dra i gang dette, LHM kaffen, uten egne svevebiler. Man slutter aldri og forundre seg :D

Snakkes :D :mrgreen:
Kristian N :mrgreen:
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Göran W »

Ursäkta OT men är det någon som vet hur det är med den "tredje musketören" dvs Brede? Svara gärna i PM om det inte är lämpligt här.
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

Göran W wrote:Ursäkta OT men är det någon som vet hur det är med den "tredje musketören" dvs Brede? Svara gärna i PM om det inte är lämpligt här.
Hei Göran.
Enkelt svar: Aner ikke....... tror ingen andre vet heller...........eller vet andre noe?
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Da sees vi den 4. juli Kristian!

Så da blir det i hvert fall to den dagen! Håper det blir riktig mange, selv om det er ferie for noen... :D


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

n10516 wrote:Da sees vi den 4. juli Kristian!

Så da blir det i hvert fall to den dagen! Håper det blir riktig mange, selv om det er ferie for noen... :D


Med hilsen

Vidar
Jepp. Og da får vi sikkert eget bord også :D vi gutta i ristebiler :mrgreen:
Vi sees :D :lol: :mrgreen:
Kristian N :mrgreen:
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

Hvorfor ikke komme i noe med grønt blod...? Det finnes da noen ennå som ikke har bryti sammen... :wink: :lol: 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Hei igjen alle sammen!

Det er ingen skam å komme til LHM-kaffe i noe som faktisk har LHM i systemene sine... :D :wink: :roll: :lol: For mitt vedkommende er det bare det at ingen av de er i drift for øyeblikket... Jeg var akkurat ute og jekket opp XM-en for å få en oversikt over hvor galt det var fatt med bremsene foran. En periode ble den kjørt mest av en annen enn meg - og lyder fra bremsene ble ikke tatt helt på alvor. Så her må det byttes calipere, skiver og klosser. Jeg skal avstå fra å gå i detalj.... :oops: :wink: :mrgreen: Mulig den kommer på veien igjen før den 4. I så fall kommer jeg nok i den. I motsatt fall er jeg redd for at det blir ristebil...

Men til å være bil uten fjæring, er faktisk Focusen forbausende komfortabel. Som det vel fremgår av Kristian sin mail, er vi begge forberedt på å bli frosset ut... Og få eget bord for de utstøtte... :oops: :evil: :D


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

For de som ikke har tatt/er på ferie, holder LHM- Kaffe stand! Nærmest forestående er onsdag 04. juli.

Jeg regner med noen tar turen utover også denne gangen, vi holdt iallefall kaffen varm i hele fjor sommer. Ta turen ut fra kl. 18 og utover!

Vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by wiggo »

Frank V wrote:For de som ikke har tatt/er på ferie, holder LHM- Kaffe stand! Nærmest forestående er onsdag 04. juli.

Jeg regner med noen tar turen utover også denne gangen, vi holdt iallefall kaffen varm i hele fjor sommer. Ta turen ut fra kl. 18 og utover!

Vel møtt!
Det står på lista. En pen onsdagskveld i ferien er det stor fare for at det dukker opp en beige Break :wink:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

En positiv og hyggelig LHM-kaffe på Motorsenteret nå i kveld! :D

Om jeg ikke telte feil, var vi 12 stk. :P Om dette er lite eller mye tør jeg ikke uttale meg om, dette var for meg første LHM-kaffe på mange år. :oops: Men jeg tillater meg å si mange - sånn i starten av fellesferien. :D

For meg, som var en av "pionerene" i denne sammenheng - og sikkert også for en annen av startgjengen, Kristian, som også var det, var det hyggelig å se at den ville ideen som egentlig Brede Huseby kom med, faktisk fungerer og at mange fortsatt tar kaffe med litt LHM....

Riktig nok kom jeg, og noen til, i "ristebiler" av unevnelige merker :oops: , men vi ble ikke forvist til eget bord slik Kristian hadde spådd! Skal prøve å stille i noe med "grønt blod" neste gang! XM-en står på støtter i påvente av å få transplantert skiver, klosser og calipere foran- For jeg kommer igjen, det er helt sikkert. Men det er litt ferie fremover, så akkurat hvilke uke vet jeg ikke enda.



Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

n10516 wrote:En positiv og hyggelig LHM-kaffe på Motorsenteret nå i kveld! :D

Om jeg ikke telte feil, var vi 12 stk. :P Om dette er lite eller mye tør jeg ikke uttale meg om, dette var for meg første LHM-kaffe på mange år. :oops: Men jeg tillater meg å si mange - sånn i starten av fellesferien. :D

For meg, som var en av "pionerene" i denne sammenheng - og sikkert også for en annen av startgjengen, Kristian, som også var det, var det hyggelig å se at den ville ideen som egentlig Brede Huseby kom med, faktisk fungerer og at mange fortsatt tar kaffe med litt LHM....

Riktig nok kom jeg, og noen til, i "ristebiler" av unevnelige merker :oops: , men vi ble ikke forvist til eget bord slik Kristian hadde spådd! Skal prøve å stille i noe med "grønt blod" neste gang! XM-en står på støtter i påvente av å få transplantert skiver, klosser og calipere foran- For jeg kommer igjen, det er helt sikkert. Men det er litt ferie fremover, så akkurat hvilke uke vet jeg ikke enda.



Vidar
Takk for oppdateringen!

Joda, 12 stk. i fellesferien er bra oppmøte, godt å høre! Er det noen som kan tenke seg å si noe om hvilke doninger som var til stede? :D
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

Ålreit da, her er lista:

1 Ami
1 CX Break Serie 1
1 CX Break Serie 2
1 XM Berline
1 XM Break
1 Xantia Activa
1 C5 Break Serie 2

Resten kom i torturredskaper med, ja hva var det igjen, jo, spiralfjærer het det visst... :wink: :lol:

Men velkommen igjen er de uansett! :mrgreen:

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

givretto wrote:Ålreit da, her er lista:

1 Ami
1 CX Break Serie 1
1 CX Break Serie 2
1 XM Berline
1 XM Break
1 Xantia Activa
1 C5 Break Serie 2

Resten kom i torturredskaper med, ja hva var det igjen, jo, spiralfjærer het det visst... :wink: :lol:

Men velkommen igjen er de uansett! :mrgreen:

8)
Huffda.....men det var nå et par tre stykker med type ristebiler av unevenlige merker. :roll: Må jo ikke glemme sykkelen med motor da :lol:
Og da skulle lista være oppdatert og mer komplett. :mrgreen:
Joda, de av oss med ristebiler dukker nok opp igjen :D
Kristian N :mrgreen:
Post Reply