LHM-kaffe, Oslo-området

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

XM i flertall i dag med 3 stk break, 1 CX prestige, 1 BX 4wd break, 1 ZX, 1 C5 berline 3.generajon med hydraulikk, 1 Ami Super. Hyggelig som alltid, og praten går om alt fra bilprat til tunge samfunnsutfordringer :)

Vi diskuterte og ble enige om å bruke motorsenteret permanent igjen på onsdager, så da sees vi igjen på Motorsenteret om 14 dager for både nye og gamle deltakere.
Last edited by pigland on Wed 10 Oct, 2012 23:17, edited 1 time in total.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

Hadde dessverre ikke anledning til å komme i dag, og det var synd, for det hadde vært moro og hørt argumentene som talte i mot Mortens Kro... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Hei!

Jeg håper inderlig at den vurderingen med å bare ha LHM-kaffe på Morotsenteret var tatt etter alt for mange kopper kaffe med annet enn kaffe.... Løsningen med å dele det, gjør at fler av oss kan komme oftere. Mortens Kor er ideelt for alle som komemr fra Romerike etc - og lett å nå fra hele Oslo. I tillegg går det bra med busser :D dit - slik at en kan komme uten å måtte reise hjem (i mitt tilfelle til Aurskog) bare for å hente bilen og kjøre nye 12 mili T/R motorsenteret! Å kjøre bil unødig på jobb i byen koster ca 500 kr i parkering + bompenger... Ukatuelt.

Litt dumt å ta en slik avgjørelse på et sted hvor de Mortens Kro betyr mest på Motorsenteret - hvor i hvert fall undertegnede svært sjelden kan møte. Jweg bøyer meg selvfølgelig for flertallet, men velger, som sagt, å tro at den avgjørelsen er tatt i et akutt tilfelle av sinnsforvirring.... :oops: :evil: :twisted:



Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by cx25tgi »

Hei

LHM-kaffe på Motorsenteret i Hvervenbukta er godt innarbeidet gjennom flere år nå.
Onsdager i oddetalls-uker på Motorsenteret kl. 18 - 21.
Lett å huske - ingen administrering nødvendig.

Ingenting galt med Mortens Kro, men fra august mnd. stenger kroa kl.20:00, så da blir det en noe amputert LHM-kaffe - tidsmessig.
Link: http://www.mortenskro.no/index.php/kro/apningstider.

Personlig tror jeg at et fast møtested er det beste over tid, derfor stemte jeg for at alle møtene holdes på Motorsenteret.
Det var 8 stk. oppmøtt igår kveld og ingen invendinger til at vi går tilbake til å holde LHM-kaffe på Motorsenteret.
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Jeg er grunnleggende og totalt uenig!


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by mads »

n10516 wrote:Jeg er grunnleggende og totalt uenig!
Hørte vi protokoltilførsel..? For protokoll foreligger vel ;D
Selv føler jeg meg ganske trygg, flytta, makta'kje phræsse... ;)
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Protokollen ble nok lagt igjen på motorsenteret, inni peisen et sted.. ;)

At Mortens kro stenger kl.20 er det som får meg til å ikke ønske å fortsette der før eventuelt til våren hvis de da får lengre åpningstid igjen. Sist ble vi vel mer eller mindre kastet ut (etter sterke hint om at de hadde stengt) selv om vi fikk lov å sitte til de skulle begynne å vaske. På motorsenteret er det i utgangspunktet frem til kl. 21, men ofte kan vi være der noe lengre også, ihvertfall ute. Og jeg kommer meg sjelden ut til Motorsenteret eller Mortens kro før nærmere kl. 19, så en times prating og dekksparking er litt for snaut etter min mening.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Undertegnede var ikke til stede under kaffen dette ble drøftet på, men støtter forslaget om å opprettholde Motorsenteret Hvervenbukta som fast møtested. Jeg er helt med på argumentasjonen i forhold til reisevei for enkelte osv., men tror på sikt at det (som Bjørn også sier) er mest hensiktsmessig å ha et fast treffsted, et sted som nå er innarbeidet gjennom flere år. Det vil alltid være slik at noen kunne ønske seg det annerledes mtp. på reisevei, lokaliteter osv. Alt i alt synes jeg det fungerer veldig godt på Motorsenteret med god og rimelig bespisning og god plass. Et avsluttende og viktig poeng som kommer frem er stengetiden på Mortens Kro som er allerede kl. 20:00. Bare det i seg selv er i mine øyne argument nok for å ikke møtes der, det blir alt for knapp tid.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by givretto »

Det eneste argumentet jeg kjøper, er at de stenger for tidlig på Mortens Kro. Det å ha to faste steder annenhver gang burde ikke skape forvirring etter min mening. Min tanke var jo at en god del av oss ville ha kortere å kjøre annenhver gang. Såvidt jeg kommer på nå, er vi ihvertfall 7 stykker (minst) som pleier å komme vest, nord eller øst fra Oslo, og en 5-6 som reiser fra Oslo eller sørfra. Tror ikke det var mange av oss som hadde langt å kjøre der som fikk sagt noe på forrige LHM-kaffe...? Men, vi får se hvor mange av oss utenbys fra som møter opp på Motorsenteret til onsdagen da, og se hva som skjer. Bare så det er på det reine; jeg har ingen verdens ting i mot Motorsenteret, bare synes det hadde vært mer rettferdig å slippe å kjøre så langt hver gang... (Men hvis Artur ikke har noe i mot å kjøre så langt, skal jeg ikke si noe mer, jeg... :wink: )

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

givretto wrote:Det eneste argumentet jeg kjøper, er at de stenger for tidlig på Mortens Kro. Det å ha to faste steder annenhver gang burde ikke skape forvirring etter min mening. Min tanke var jo at en god del av oss ville ha kortere å kjøre annenhver gang. Såvidt jeg kommer på nå, er vi ihvertfall 7 stykker (minst) som pleier å komme vest, nord eller øst fra Oslo, og en 5-6 som reiser fra Oslo eller sørfra. Tror ikke det var mange av oss som hadde langt å kjøre der som fikk sagt noe på forrige LHM-kaffe...? Men, vi får se hvor mange av oss utenbys fra som møter opp på Motorsenteret til onsdagen da, og se hva som skjer. Bare så det er på det reine; jeg har ingen verdens ting i mot Motorsenteret, bare synes det hadde vært mer rettferdig å slippe å kjøre så langt hver gang... (Men hvis Artur ikke har noe i mot å kjøre så langt, skal jeg ikke si noe mer, jeg... :wink: )

8)
Siden Mortens Kro stenger kl. 20 er det egentlig ikke et alternativ lenger. For de som ikke alltid rekker å være på plass til kl. 18 blir det rett og slett for liten tid.

Hva som er rettferdig og ikke er relativt. Noen har også lik lang kjørevei uansett om det er Motorsenteret eller Mortens Kro som gjelder, og hadde slik sett hatt det mer praktisk om det var et helt annet sted igjen. Poenget mitt er at det går ikke an å gjøre alle til lags, og alle må gi og ta litt.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Det er klart at det ER et argument at Mortens Kro nå stenger kl 20. :(

For meg er det ikke viktig at det er Mortens Kro, men at det er et sted som ikke er så huttiheiti som Motorsentertet. At vi startet opp LHM-kaffe på nærliggende Tyrigrava i sin tid var vel litt tilfeldig, men det gjør ikke stedet mer tilgjengelig verken nå eller da.... Men da bodde jeg et annet sted, jobbet slik at jeg måtte bruke bil mer til jobben enn i dag og så derfor ikke problemet på den måten jeg gjør i dag.

Jeg mener at om en underkjenner Mortens Kro pga. nåværende åpningstid, bør det være en målsetning å finne et alternativt sted i nærheten som er lettere å komme til for oss som bor nord og øst for byen - og helst med god tilgjengelighet med buss/tog/T-bane. Det siste sparer meg for ca 500 kr/gang (en dags parkering i Oslo), alternativt 140 km kjøring.... :( :shock:

Akkurat det er noe som gjør at en tenker litt ekstra over hvor viktig LHM-kaffen egentlig er.

Selvfølgelig kan man ikke gjøre alle til lags, men en fordeling av byrdene bør være oppnåelig :D . For meg er altså de aller fleste alternativer langt bedre enn Motorsenteret.....


Vidar


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Det er klart at hvis noen hoster opp et godt alternativ til motorsenteret/mortens kro/tidligere tyrigrava, så tar man imot med takk. Flere steder har vært prøvd, og tidvis fungert, men utfordringa er kombinasjonen av god og felles parkering, grei servering og ikke for støyete. Det blir ikke helt det samme å dukke opp på en hvilkensomhelst cafe heller.

Du har ikke forsøkt å finne gratisparkering i nærheten av et kollektivtransport litt utenfor sentrum, Vidar? Gjør det stadig selv på motsatt side av byen, og det funker 99 % av gangene for min del. Den siste posenten er de gangene gateparkering i villastrøk er opptatt med brøyting etc, da blir det fort værre..
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Jo da, jeg har nok prøvd meg på gratisparkeringer ved kollektivknutepunkt jeg også. Jeg har ikke funnet noen nær byen på øst hvor det er god plass :( , Lørenskog kan en glemme, der er det alltid fullt. Har funnet plass på Høybråten noen ganger :o . På Fetsund er det alltid plass, men det er litt vel langt unna byen... Å parkere i villaveier er ikke veldig populært akkurat... :twisted: Men.. 8)

Så det er ikke noen bra løsning.

Selvfølgelig er det ikke bare å dure inn på en kafe og ta den over :mrgreen: ... Og en må kunne snakke sammen uten tegnspråk :D . Skal vri hodet mitt - kommer jeg på noe, skal jeg melde fra. Om en kan utholde McDonalds uspiselige mat, er det jo noen alternativer,. De har jo ofte gode parkeringsforhold. Tenker umiddelbart på Kjeller og de to som ligger nær Alnabru ved motorveien.... Og den ved RV159 (Lørenskog)... De fleste McD jeg har vært på har i hvert fall et OK støynivå :o , greit prisnivå :o og (etter min mening) uspiselige hamburgere...

Dette var bare noen tanker i full fart for å få i gang tankevirksomhet hos flere...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Høstmørket har for alvor senket seg over oss, men fortvil ikke; LHM- Kaffe holder koken og lyser opp hverdagen for DEG!

Kommende onsdag, altså 24.10, møtes vi igjen. Som flertallet fra forrige kaffe stemte for, foreslår jeg at vi møtes på Motorsenteret ved Hvervenbukta som vanlig. Så får diskusjonen rundt eventuelle alternative treffsteder fortsette der.

Fra kl. 18 og utover som vanlig, vel møtt!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Veldig bra oppmøte i dag, hele 17 personer dukket opp rundt bordene. Nyervervede biler får alltid god oppmerksomhet, og Vidars 84-modell CX 20 Pallas ble fort parkeringsplassens midtpunkt bokstavelig talt.

Siden to av grunnleggerne av LHM-kaffe'n dukket opp, ble det litt mimring omkring årstall og dato for når første gang var, og her er tråden som startet det hele. Tirsdag 17.08.2004 kl.19 var det magiske tidspunktet, så planlegginga av 10-årsjubileum er allerede påtenkt (godt å være tidlig ute!)

Av biler som dukket opp, kom jeg til følgende:

CX pallas, ZX, Xantia Activa, Xantia Break, C6, flere XM Break, BX 4WD Break, C5 III Berline, GSA, DS3 og Xsara Break. Og et par biler uten vinkler som også selvfølgelig er velkommen.

Igjen, veldig gøy at så mange tok turen, og jeg tror jammen vi fikk spist opp det meste av maten som ble tilbudt. Bare 14 dager til neste gang!
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply