LHM-kaffe, Oslo-området

Mere eller mindre planlagte treff, turer eller arrangementer

Moderator: moderator

cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by cx25tgi »

Takk til Pigland for et utmerket referat :)
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

Og ikke dårlig at man fant ut hvilken dato det hele startet :!: :D

Jeg husket at det var etter ferien en gang og bommet på årstallet.
Men spennende var det, ikke minst hilse på de man klikket med på akutten, dengangen.
Da blir det å vente på 10 års feiringen i 2014 og 17.august 2014 skulle da bli en søndag...

Allerede den gangen kjørte jeg rundt i en bil av unevnelig merke, dog fransk og ble godmodig mobbet for det :D
Kjører jo fortsatt unevnelig merke men har hatt Citroen også, i mellomtiden.
Xantia 2.0 . Herlig bil :mrgreen:
men den avgikk med døden, stakkars liten :(

Må jo berømme folket for at de fortsatte, tross fravær fra oss 3 som startet det hele.
Husker også at det ble startet tilsvarende på sørlandet, Trondheimsregionen og mener sågar at det ble startet også på vestlandet.

Fungerer dette enda tro? Eller er det flere steder det har startet? Noen som vet :?:

Uansett var det en hyggelig aften i går.

Takk for meg :mrgreen:
( jeg kommer tilbake med mitt unevnelige kjøreredskap 8) :mrgreen: )
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Det var en hyggelig kveld på motorsenteret i går, selv om jeg fortsatt gjerne skulle sett at vi var på et ikke så huttiheita sted... :shock: :(

Jeg kom jo litt sent etter å ha hentet bil litt utenfor Kristiansand (Vennesla). Egentlig en artig opplevelse, ta ut en bil som ikke har kjørt mer enn noen få meter på mer enn ti år, sjekke olje, kjølevæske og LHM og så kjøre 350 km... :D Litt "sagbruk" :o var det i bremsene både foran og bak, men det var ikke annet enn lett overflaterust på skivene, så lyden (og den lette luggingen) forsvant før motorsentet var i synsfeltet... (skivene så nye ut - tror de er helt rene nå... :D ) Sier litt om hvor viktig god lagring er - og hvor bra en CX holder seg... Og gøy at dette eksemplaret av arten ser ut til å svare til forventningene og vel så det... :D Så nå blir det å fikse småfeil (noen som har et serie 1 høyre speil?????), EU-kontroll, oljebehandling hos Funderud Antirust (pussing, evt. sveising og rep av dører blir neppe før til våren) - og så skilter. Bilen skal være en "stasbil" som kan vises, men den skal være i bruk - ikke noen museumsgjenstand. Dog skjermet mot den verste saltlaken :twisted: :evil: .

Så da var det gøy å kunne vise den til et "kritisk publikum" med en gang!

Enig med Kristian, det er gøy at LHM-kaffe har overlevd alle disse årene. Jeg har ikke holdt regnskap over hvor mange, men august 2004 passer bra det.... :D Og det er vel faktisk det eneste arrangementet som har vært stabilt i alle disse årene :shock: . Synd at klubbtreffene, i hvert fall i Norsk CX-klubb ser ut til å ha avgått ved døden, det er fortsatt behov for slike, de gir jo noe annet enn bare kaffe m/ LHM... :P , hyggelig prat og "kick tires"...

Av foskjellige grunner var jeg vekk fra arrangementet i noen år, gld for at tilfeldighetene førte meg tilbake - og morsomt at "med- veteran" Kristian skulle gjøre det samme - samtidig. Tror nok du Kristian føler det samme som meg, det var spesielt å komme tilbake til LHM-kaffe, men nå er vi tilbake... :mrgreen: 8) :D

Men Kristian... Du kan da selge dette uavfjærede du kjører rundt i - og skaffe deg :D en Citroën igjen... "Finn en da vel...!" :lol: (prøv "finn.no"...)

Vi sees!


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

Men Kristian... Du kan da selge dette uavfjærede du kjører rundt i - og skaffe deg en Citroën igjen... "Finn en da vel...!" (prøv "finn.no"...)

Ja da ja da, bare mas.......selv har jeg ikke bil for tiden, hjemmesjefens sin for holde enn så lenge :oops:
Var det finn.no du antydet? Er det et sted hvor det er slike biler :?:
Hm...for vel lete meg frem til den rare siden da...kanskje det blir noe en dag. Men Vidar, jeg har jo hatt Xantia da :!: Har jo ikke vært helt uten Citroen bil, dvs jeg har også svevd rundt i landet :D

Ellers var det jo pussig at du og jeg har vært fraværende omtrent like lenge, åra bare flyr som lerken :mrgreen: destod hyggeligere at vi atter møttes, selv om møtestedet er i utkant Norge for deg.. :D
Gratulerer med ny svevebil :!: Den virker lovende :mrgreen:
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Ja da, Xantia står til godkjent det.... Problemet er at du ikke HAR DEN LENGER.... :D Og ikke har erstattet den med en annen, tilsvarende eller bedre...

Ja, prøv denne merkelige innretningen finn.no ... Det er ofte mye m/gass der... :D :mrgreen: Så kan du også atter sveve... :P :D

Nei, jeg har ikke glemt at jeg også har kommet i uavfjæret innretning av et unevnelig merke.... :oops: :shock: :lol:


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

Nei, jeg har ikke glemt at jeg også har kommet i uavfjæret innretning av et unevnelig merke.... :oops: :shock: :lol:


Vidar[/quote]

Hva du husker Vidar :!: Kan også huske at du var helt ferdig når du kom hjem etter en tur med ristebil :mrgreen: :D
Synes jo litt synd på deg da, sitte på med "bil" uten gass :lol: :D

Snakkes :mrgreen:
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Nei, lidelsene er ikke glemt! :twisted: :evil: :cry: :!: :shock: :cry: :oops: :mrgreen:

Snakkes!


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Frank V »

Så var tiden her igjen - i morgen er det igjen tid for grønn kaffe! Onsdag 7.11 fra kl. 18 og utover møtes vi igjen, og slik jeg oppfattet stemningen sist så fortsetter vi på Motorsenteret ved Hvervenbukta.

Vel møtt alle sammen!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

I morgen er jeg uansett opptatt - så det blir uten meg... Vi får satse på å klare et eller annet om drøyt 14 dager i stedet. Men jeg fortsetter jakten på et mindre huttiheita sted jeg kan foreslå.... :D


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by Kristian N »

Denne gangen blir du ikke alene om fravær Vidar, stiller i samme stil. Opptatt.
Ikke greit når barn/barnebarn hyler i krokene og trenger bistand :!:

Satser på om 2 uker.
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

At jeg ikke kommer i morgen har ikke noe med huttiheiti å gjøre... Nå er de foreldremøte som gjelder.

Det er vel godkjent, håper jeg...
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by cx25tgi »

8 blide Citronister møtte denne gangen.
2 XM Break, 2 C5 Break og 2 Xantia Activa ble registrert.

Hyggelig :-)
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Oddetallsuke! Motorsenteret er stedet å være mellom kl.18-21 i morgen onsdag 21.november.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by n10516 »

Det er nok det... Uklart om jeg kommer enda. I så fall blir det med "ristebil" av et unevnelig merke. Den nye, hvite Pallasen, venter på ny reg. reim. Har oppdaget at den gamle trolig er 28 år gammel og da tør jeg ikke kjøre en eneste meter lenger. Så den, strammehjul, sidespeil og nye kuler er bestilt...

Om jeg IKKE kommer ønsker jeg dere alle en trivelig kaffe m/LHM.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LHM-kaffe, Oslo-området

Post by pigland »

Dagens LHM-kaffe var selvfølgelig av det hyggelige slaget, og mange dukket opp i sine doninger med vinkler på. Et par underlige doninger uten vinkler parkerte bemerkelsesverdig nærme våre vinkelbiler, men hva gjør vel det når man vet at det står en eller flere doninger hjemme i garasjen av riktig merke :D

En kort opptelling på plassen avslørte 3 XM break, 2 Xantia break, 1 Activa, 2 C5 break, 2 Xsara break, og som nevnt et par (u-)tyske biler.. :wink: 13 til bords og en livlig prat som vanlig. Velkommen tilbake om 14 dager!
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply