Synd og skam

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Synd og skam

Post by steinarsv »

Ser at det er til salgs en 1987 GTi på markedssidene.
Med defekt automatkasse er vel ikke dette den mest lettsolgte bilen, men når selger truer med å levere den til hugger dersom bilen ikke blir solgt innen 31. januar, håper jeg noen reagerer.

Jeg har selv stående en 1989 GTI automat som ikke er kjørbar, men akter absolutt ikke å levere bilen til huggeren. Så lenge bilen ikke står i veien, og den kan bli kjørbar uten alt for store omkostninger, bør vel slike biler bevares hvis mulig?

Regner forresten at ikke bilen havner hos huggeren uansett. Helge og Roy Arild sørger vel nok for at neste stopp for denne bilen blir Årnes :-)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Hva får man en brukt god automatkasse for, tro?

Thomazo
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Spørs på kilometerstand, og om den er overhalt eller ikke.

Prisen hos huggere varierer fra 1500,- til 3000,-

Hvor langt er kassa di gått, og hvor i landet befinner du deg?

Har også behov for en automatkasse, og har ikke så særlig lyst til å hugge GTi'en
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Nei, jeg har ikke en autmatkasse, men lurte bare på hva de ligger på i pris. Takk for svar.

Mvh
Thomas
Nyfrelst 6172

Synd: Ja, Skam: Nei!!

Post by Nyfrelst 6172 »

Hei alle CX-elskere.Jeg er litt indignert over den karakteristikken som er gitt på annonsen som jeg har satt inn. Jeg oppfatter meg selv som CX-entusiast, og arbeider for at enhver CX skal kunne sveve så lenge som mulig. Men en CX uten fremdrift er en CX uten fremtid. Jeg er en mann med begrenset tid og penger, og vil ikke kunne gjøre CX'en til lags! Derfor har jeg lagt den ut til salgs! Jeg kan bare kjøre en bil, og for øyeblikket er det en CX-25v GTI manuell. Jeg stortrives, men er samtidig nostalgisk fortvilet over automaten som bare står der. Så derfor: CX-entusiaster: Vis ansvar. Gå til anskaffelse av dette objektet som faktisk har en fremtid på veien. Og det beste av alt; Jeg er ikke kravstor. Er det en kjøper med et CX-hjerte som jeg vet vil ta vare på bilen, ja da gåpr den for en meget rimelig penge.
Det er synd å måtte selge, og det er synd å måtte hugge. Men skammen får andre bære.
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Ikke så hårsår da :lol:

Jeg mente det var synd dersom ingen hadde vett nok til å kjøpe bilen.

Ingen kritikk til deg, du prøver jo å gi bilen et nytt hjem....


Får du noen seriøse henvendelser, så vet jeg av en automatkasse hos en hugger her i nærheten som man kan få kjøpe for 1500,-

Og jeg har fortsatt en 1989 Gti Automat stående hvor det ikke er automatkassa som er årsaken til at den står og vansmekter :lol:
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Nyfrelst 6172

angrer en smule

Post by Nyfrelst 6172 »

Nei du har rett.
Vi Citroen-entusiaster har egentlig all grunn til ikke å være hårsår. Eier du en citroen, og spesiellt en CX, ja da bør man egentlig være tilfreds på alle måter.
Har fått mange henvendelser, men desverre noen som ikke har ringt tilbake. Hadde visningsdag, men de som var interessert møtte ikke opp. Imidlertid har jeg ny kjøper på gang. Og får han objektet, kan i og for seg de andre angre på at de skrinla kjøpsplanene. Bilen er meget god.
Skulle jeg stå uten kjøper pr 1/2 så tror jeg jeg frafaller trusselen om høgger-jobb, beholder bilen, kjøper den kassa til 1500,- og setter stig på saken. Da får jeg faktisk en langt bedre bil enn den jeg kjører til daglig (selv om også den gir meg mange gode opplevelser).
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Da kan alle puste lettet ut, skrev under salgsmelding på denne bilen i går!!

Håper å ha den "på bena" i løpet av en måneds tid. Baksiden av medaljen er at det kan gå knallhardt utover en 25 gti -85 (serie 1) som nok blir organ-donor... Denne bilen er efterhvert blitt ganske sliten og tåler ikke en ny EU-kontroll uten ny rammevange og sveising av jekkfester. Når så alle lukene (dører+ panser og bakluke) må skiftes, bilen hellakkeres og interiøret restaureres, vel, så blir det i meste laget for meg.

Hvis noen blir hysteriske fordi jeg skal kaste en sliten, rød serie 1 gti får de heller sende meg en melding med kreative løsningsforslag!

T
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Gratulerer med ny bil! Jeg kjenner forøvrig ingen hysteriske anfall. Foreløpig. :D
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hvis noen blir hysteriske fordi jeg skal kaste en sliten, rød serie 1 gti får de heller sende meg en melding med kreative løsningsforslag!
Er det takluke på GTi en?

Mvh
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Er det takluke på GTi en?
Jepp! Og serie 2 skinnseter foran.....

T
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Håper da virkelig noen redder denne bilen :!: :!: :?: :?: :!: :!:
har masse Citroèn:-)
Guest

Post by Guest »

Jeg er interressert i denne bilen, jeg. Har en maken, og hvis den er slitt, er det vel alltids noe en kan bruke..... :)
Skriv til carel@mobilpost.no.
Post Reply