La Lune Bleue er godkjent for 2 nye år

Generelt prat/spørsmål om Citroen GS/GSA

Moderator: moderator

pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: La Lune Bleue er godkjent for 2 nye år

Post by pigland »

Tiden går, La Lune Bleue består!

Mens snøfillene lå tett i tett rundet min GS 50 år i år! I det vårsola endelig tittet frem fikk også hjulene rulle etter noen års stillstand. Første tur ble med falltank på grunn av en noe kranglete bensinpumpe som muligens trengte litt omdreininger pr minutt før den pumpet på ordentlig. Eller om det var ny deilig 98-oktan etanolfri som gjorde susen vet jeg ikke, men nå sviver hun akkurat som en boxerfirer skal gjøre. Litt ny gummi her og der, og litt sjekk av elementære ting så bar det på tirsdag mot EU-kontroll. Kun tre relativt små feil, men som likevel må virke ble fasit. Lysbilde litt feil (pga pære stod skjevt), manglende horn og noen skiltlys med dårlig jording var fasit. Hornet var utfordringen, det manglet 12V ute med hornet. Rotet litt rundt bryteren og fant en løs ledning som jeg sikret litt ekstra med tape og vipps virket både lyd- og lyshorn. Så da arbeidsuka nærmet seg slutten fikk også La Lune Bleue ny tillatelse til å ferdes på våre veier.
Attachments
20240523_200856.jpg
20240523_200856.jpg (167.21 KiB) Viewed 40 times
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: La Lune Bleue er godkjent for 2 nye år

Post by dagmatti »

Ser fantastisk ut!

Btw, har du erfaring med å få rusk ut av forgassere...? :)


-m
pigland
Posts: 794
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: La Lune Bleue er godkjent for 2 nye år

Post by pigland »

Har renset noen ja, i alt fra biler til gressklippere.

Er det fordi det har stått bensin i lenge, så ville jeg åpnet slik at jeg kommer til flottørkammeret og fått renset ut der. Legger seg ofte partikler i bunnen av flottørkammeret over tid.

Er det fordi det har tettet seg i en av dysene, så ville jeg i tillegg til det over tatt de ut og blåst gjennom de.

Er det fordi det er slitasje at bilen ikke går riktig, så må man gjerne ha overhalingskit. Har byttet noen slike nåleventiler opp igjennom pga de fungerer ikke slik de skal.

Er det slitasje på spjeldaksling, så er det jo litt mer styr. Forgasseren drar da falskluft gjennom der, og enkleste er ny forgasser.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: La Lune Bleue er godkjent for 2 nye år

Post by dagmatti »

For å ikke kapre tråden lagde jeg en ny. :)


viewtopic.php?t=7274
Post Reply