Delebil for noen?? 1988 CX 22 TRS

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Bjørn S.
Posts: 18
Joined: Wed 14 Jan, 2004 10:10
Location: Oslo

Delebil for noen?? 1988 CX 22 TRS

Post by Bjørn S. »

Jeg har en 88-mod 22TRS som tilsynelatende er kaputt.

Det skjedde en mørk vinterkveld rett før jul:
Jeg var på vei til hytta, og rett før Hov ved Randsfjorden begynte bilen å oppføre seg litt rart. Min umiddelbare reaksjon var at det virket som det var kast i den ene dekket foran. Dette hadde skjedd én gang før, men da hadde det gitt seg med en gang jeg stoppet. Jeg kjørte derfor inn til siden, stoppet litt og kjørte videre. Alt fungerte bra i ca. 300m. Derfor, inn til siden igjen, heiste den litt opp og ned, og kjørte videre. Denne gangen var den bra i flere kilometer, før det begynte igjen rett før Hov. Inn på bensinstasjone på Hov, og skulle sette bilen i første gir for å kjøre litt frem. En lett hørbart "KLANK" og ikke mer kraft ut på hjulene... Noen velvalgte !¤#¤"#%#"¤, og nå kjører jeg XM istedet.
Det hører også med til historien at den ene drivakselen er dårlig (universalmansjett som hadde falt av), men om det var årsaken, vet jeg ikke. Jeg har heller ikke vært under for å undersøke hva det faktisk var som gikk i stykker.

SÅ: Bilen har standardrust (bakluke og under bensinlokket er det mest iøyenfallende), bra interiør, bra motor (255.000), strøkne hovedlys, helt nye vinterdekk (kun gått halvannen måned), TRS-felger med sommerdekk, fire ekstra sommerdekk (kun gått en drøy sesong) kan også følge med (sitter på annen felg), skiver foran og bak er ikke mer enn et par år gamle. Hvit bil. Har vært i familien siden 120.000 (med forbehold om at jeg husker rett).

Kan beskues i Lillestrøm, ring i såfall 63 80 06 83.

Avhendes fortrinnsvis hel, for noe mer enn vrakpanten.
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Høres ut som en drivaksel/knute som har sagt tak for seg :cry: :?

Trym
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Bjørn S.
Posts: 18
Joined: Wed 14 Jan, 2004 10:10
Location: Oslo

Post by Bjørn S. »

Mulig det er så enkelt :?: Jeg har, som skrevet over, ikke vært under og sett.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

En lett hørbart "KLANK" og ikke mer kraft ut på hjulene..
Kan med 75% sikkerhet si at det er kuleholderen (den som holder kulene i riktig posisjon) i drivknuten som har sagt takk for seg. Hendte på den første RSen jeg hadde. Først på ene siden og så en måneds tid senere på andre siden. :shock: :cry:
Mvh
Lars A.
Posts: 5
Joined: Tue 01 Feb, 2005 12:57
Location: Oslo

Post by Lars A. »

Betyr det at hele drivakselen må byttes?
'
Mvh.
Lars A
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Betyr det at hele drivakselen må byttes?
Ikke nødvendigvis. Er nok den yttre knuten. Får en av denne er det greit å bytte bare den. Men fy %&¤#&% som de kan sitte. :evil:
Er nok greit å ha med seg en som har gjort det før. :wink:
Mvh
Post Reply