Medlemskap

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Medlemskap

Post by gopp »

BEO wrote:Dere skriver hele tiden om nr. 17 - fremdeles. Jeg har fått nr. 18 også, jeg! (i oktober) - og venter nå på nr. 19 før jul, siden det skal gis ut 5 utgaver i året.
Da kan vi jo håpe at vi får tre nummer av Citrophile samme dag. I så fall er det bare åpne en flaske fransk rødvin, sette seg ned i godstolen og stenge omverden ute den kvelden :).
Men jeg har medlemskap i DS-klubben, jeg - og har aldri hatt noen problemer med leveransen. :D
Jeg har ikke fått meg en DS (enda), så jeg må forholde meg til CX-klubben
Last edited by gopp on Wed 02 Dec, 2009 20:18, edited 1 time in total.
Gopp
-----------------
Har no' CX
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Re: Medlemskap

Post by marcuss »

gopp wrote: Jeg har ikke fått meg en DS (enda), så jeg må forholde meg til CX-klubben
Trenger ikke DS for å være medlem i klubben :D Jeg har heller ikke DS, men har hatt. Skal kjøpe igjen når jeg finner en 55-56 DS 19 som koster under 100.000 og er i perfekt, urestaurert stand og har gått under 100.000 km 8)
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemskap

Post by BEO »

gopp wrote:Jeg har ikke fått meg en DS (enda), så jeg må forholde meg til CX-klubben
Jeg har heller ikke DS (lenger) - men har beholdt medlemskapet der, i motsetning til CX-klubben (har ikke CX heller lenger). Når det ble DS- og ikke CX-klubben som fikk beholde meg som medlem skyldes det at når jeg en gang skal ha meg en ny veteran-Citroën skal det være en DS. Det blir vel når jeg vinner i lotto og da blir det en åpen toseter til erstatning for min nåværende åpne veterantoseter av tysk herkomst med stjerne... :oops: :wink:
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Medlemskap

Post by Robert »

citro1cx wrote:Beklager gutter...men det er ingen vits i surmule her inne på forumet. Skriv det dere har på hjertet til citrophile her: http://www.citrophile.no/fil/index.php? ... &Itemid=67
Det er nok ingen vits i å sende mail via citrophile.no ang bladutgivelsene. Fra og med nummer 17 er det andre koster som feier. Uansett er det medlemsansvarlig som har til oppgave å oppdatere og videreformidle bladlistene.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemskap

Post by jonsto »

Egentlig har jeg et avslappet forhold til det meste, men nå er tålmodet i ferd med å ta slutt. Har vært medlem i 10 år, men det er ikke sikkert det blir 11. :x :evil:
Overveier å melde meg inn i DS klubben for å få Citrophile, og starte en CX klubb for meg selv. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemskap

Post by BEO »

Jeg vil selvfølgelig svært nødig gni salt i åpne sår for enkelte, men finner det likevel passende å gjøre oppmerksom på at i dag kom Citrophile nr. 19 i min postkasse.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemskap

Post by jonsto »

BEO wrote:Jeg vil selvfølgelig svært nødig gni salt i åpne sår for enkelte, men finner det likevel passende å gjøre oppmerksom på at i dag kom Citrophile nr. 19 i min postkasse.
:shock: Kan du skanne de to siste nr. og legge dem på nettet slik at vi andre også får lest dem? :? :roll: :mrgreen:
Mvh
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemskap

Post by BEO »

jonsto wrote:
BEO wrote:Jeg vil selvfølgelig svært nødig gni salt i åpne sår for enkelte, men finner det likevel passende å gjøre oppmerksom på at i dag kom Citrophile nr. 19 i min postkasse.
:shock: Kan du skanne de to siste nr. og legge dem på nettet slik at vi andre også får lest dem? :? :roll: :mrgreen:
Mvh
Jeg tror jeg vil overlate det fullstendig til den ..... personen (fyll inn et passende ord) som har ansvaret for CX-klubbens adresselister. Noe sier meg at denne "stillingen" kommer til å bli ledig i nærmeste fremtid...!! :roll:
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemskap

Post by jonsto »

Og under over alle under. I dag lå nr. 19 i postkassa. Med en dårlig og lit merkelig unnskyldnin og forklaring fra red. Men de som hellr ikke har fått nr. 17 så er det andre årsaker.
Har sendt flere mailer og sms, men det har vært dårlig med svar. :-(
Mvh
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Medlemskap

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Egentlig har jeg et avslappet forhold til det meste, men nå er tålmodet i ferd med å ta slutt. Har vært medlem i 10 år, men det er ikke sikkert det blir 11. :x :evil:
Overveier å melde meg inn i DS klubben for å få Citrophile, og starte en CX klubb for meg selv. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Enda ikke fått noe henvedelse fra ansvarlig i CX klubben og ikke noe blad i posten :twisted: :twisted:
Nei,no vurderer eg heller å starte opp sammen med Jon :D
Tommy D.Bugge
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Medlemskap

Post by gopp »

tdbugge wrote:
jonsto wrote:Egentlig har jeg et avslappet forhold til det meste, men nå er tålmodet i ferd med å ta slutt. Har vært medlem i 10 år, men det er ikke sikkert det blir 11. :x :evil:
Overveier å melde meg inn i DS klubben for å få Citrophile, og starte en CX klubb for meg selv. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Enda ikke fått noe henvedelse fra ansvarlig i CX klubben og ikke noe blad i posten :twisted: :twisted:
Nei,no vurderer eg heller å starte opp sammen med Jon :D
Hvis det er noen trøst, kan jeg bekrefte at jeg heller ikke har mottatt noen blad. Litt sløvt det her, men jeg er villig til å være svært mye mer tolmodig i forhold til slikt når jeg vet at arbeidet gjøres på dugnad, og hvilken arbeidsmengde det faktisk er.

Det blir italiensk rødvin sammen med Alfanytt mens jeg venter :)
Gopp
-----------------
Har no' CX
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Medlemskap

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:
jonsto wrote:Egentlig har jeg et avslappet forhold til det meste, men nå er tålmodet i ferd med å ta slutt. Har vært medlem i 10 år, men det er ikke sikkert det blir 11. :x :evil:
Overveier å melde meg inn i DS klubben for å få Citrophile, og starte en CX klubb for meg selv. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
Enda ikke fått noe henvedelse fra ansvarlig i CX klubben og ikke noe blad i posten :twisted: :twisted:
Nei,no vurderer eg heller å starte opp sammen med Jon :D
No har eg fått e.post fra medlemansvarlig der ting er på gang :D
Tommy D.Bugge
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Medlemskap

Post by knut »

Jeg har heller ikke mottatt noe oktobernr.
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemskap

Post by BEO »

gopp wrote:Litt sløvt det her, men jeg er villig til å være svært mye mer tolmodig i forhold til slikt når jeg vet at arbeidet gjøres på dugnad, og hvilken arbeidsmengde det faktisk er.
mye arbeid er det faktisk ikke.
Jeg er redaktør for Agder Motorhistoriske Klubbs medlemsblad og sender ut 900 blader til medlemmene 9 ganger i året. Det vil si at det skal kjøres ut merkelapper og lapper for postens buntesystem, alle bladene skal ha sin adresselapp, alt skal sorteres etter postens system og legges i bunter med hyssing omkring. Og så levere på posten (og aller først hente på trykkeriet).
Hele prosedyren for disse 900 tar ca. 3 timer pr. gang. Og da er jeg helt alene om jobben.
Med andre ord, ikke uoverkommelig. Og CX-klubben har vel ikke en gang så mange medlemmer, og blad bare fem ganger årlig.
Beklager, men jeg synes oppriktig talt det er lite imponerende at ikke medlemmene får bladene sine i rett tid.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Medlemskap

Post by tronde »

BEO wrote:
mye arbeid er det faktisk ikke.
Jeg er redaktør for Agder Motorhistoriske Klubbs medlemsblad og sender ut 900 blader til medlemmene 9 ganger i året. Det vil si at det skal kjøres ut merkelapper og lapper for postens buntesystem, alle bladene skal ha sin adresselapp, alt skal sorteres etter postens system og legges i bunter med hyssing omkring. Og så levere på posten (og aller først hente på trykkeriet).
Hele prosedyren for disse 900 tar ca. 3 timer pr. gang. Og da er jeg helt alene om jobben.
Med andre ord, ikke uoverkommelig. Og CX-klubben har vel ikke en gang så mange medlemmer, og blad bare fem ganger årlig.
Beklager, men jeg synes oppriktig talt det er lite imponerende at ikke medlemmene får bladene sine i rett tid.
Det blir enda mindre arbeid når det er trykkeriet som ordner alt dette, sik det er for Citrophile...
Post Reply