CX 25 GTI TURBO 2

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

citro1cx wrote:nesten synd det ikke finnes en CX som heter Oxygene.
Image

:wink:
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

tdbugge wrote:Da er Gudinnen i hus Jon og klar for demotering av interiør..

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... O/DSC00337
ok da kaller eg ho for Madamen :D
Tommy D.Bugge
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Post by Adelsøn »

Jeg husker også det programmet Robert nevnte. Mener til og med at han valgte bilen fordi det var den eneste som var integreringsvennlig for tangenter uten å rasere hele dashbordet, samt at det var markedets eneste bil der han kunne spille med bilen i fart uten å ødelegge anslaget og følsomheten i spillet. "Som å sitte i sin egen stue..." Serie 1 Break med kirkeorgel i bagasjerommet? Idè for Lottoreklamen... :wink:
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Dørken...prosjekt 87 CX 25 GTI TURBO 2

Post by tdbugge »

Tommy D.Bugge
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Da er bilen snart klar for å bli kjørt eller hentet på henger til verkstedet til Jon.Der skal han ta av seg resten når det gjelder rust sveising,skjermen på venstre side og lakkering.Så,no er håpet på en serie 1 på meg :D

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16
Tommy D.Bugge
svenn
Posts: 2
Joined: Sun 30 Aug, 2009 23:19

Re:

Post by svenn »

tdbugge wrote:Da er bilen snart klar for å bli kjørt eller hentet på henger til verkstedet til Jon.Der skal han ta av seg resten når det gjelder rust sveising,skjermen på venstre side og lakkering.Så,no er håpet på en serie 1 på meg :D

http://cx.zapto.org/gallery/Min-86-mod- ... BO?page=16

Jeg er litt nyskjerrig på hvordan det går med prosjekte. Jeg har selv en 87 mod 2,5 turbo2. som står i garasjen. Det er ny cluts, men han som skulle gjøre jobben blei aldrig ferdig, så den har stått i garasjen i ca 5 år.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX 25 GTI TURBO 2

Post by jonsto »

Bilen står hos meg på vent. Har en del andre ting som må gjøres unna før jeg tar tak i denne.
Hva er det som mangler bilen din da?
Ring meg gjerne på 952 18 701.

Mvh
svenn
Posts: 2
Joined: Sun 30 Aug, 2009 23:19

Re: CX 25 GTI TURBO 2

Post by svenn »

jonsto wrote:Bilen står hos meg på vent. Har en del andre ting som må gjøres unna før jeg tar tak i denne.
Hva er det som mangler bilen din da?
Ring meg gjerne på 952 18 701.

Mvh

Er det mye jobb på den du har på vent? Det som mangler min, er litt vanskelig å si ettersom den har stått i garasjen i ca 4-5 år.
Men slik det startet var at clutchen skulle byttes, da gikk bilen som ei kule. Men jeg gjorde en dumhet at jeg betalte han som skulle gjøre jobbe før han var ferdig. Ja derfor blei aldrig bilen gjort ferdig. Motor og gir har vært ute slik at clutchen er byttet, det er også montert inn igjen men der stoppt det. Problemet for meg er at jeg ikke har garasje og den mekkekunskapen som trengs for og fullføre jobben. Detter er jo som sagt en 87 mod 2,5 turbo2. Det er den beste bilen jeg noen gang har hadt når det gjelder komfor og ikke minst som vinterbil, jeg tror det må være den 2hjulstrekkern som er best på vinterføre, synes jeg. Det jeg er litt redd for, ettersom den har stått i så lang tid er rust, men det er ikke så lett å se. Jeg har vært på tanken om og selge, men jeg har ikke lyst så det som hadde vært drømmen er først og fremst fått den i gang og deretter tatt en full sjekk om hva som må gjøres for og få den i bra skikk. Bilen har trilla ca 240000, og jeg tror jeg er eier nr3. Halvt år før clutchbytte, så byttet jeg dynamo og starter. Det var nesten nye kuler rundt om på hele bilen, slik at den var jo nydelig og kjøre. Kona sier ogå at det er den beste bilen hu har kjørt. Det hadde vært morsomt med en cx prat, så du skal ikke se bort ifra at jeg slår på tråden en dag.

Mvh Svenn Arve
Post Reply