Klutsjføljetongen

Her kan du prate/spørre om motor og drivverk.

Moderator: moderator

Post Reply
Tjensen
Posts: 54
Joined: Tue 20 Apr, 2004 11:37

Klutsjføljetongen

Post by Tjensen »

Til info

Etter 2 forsøk slurer min T1 fremdeles mye på klustjen. Verkstedet har den fra hverandre for 3.gang og har (ikke uventet) funnet oljelekkasje fra girkassen. Den er nå tett og så sendte Citroen (for 2.gang) feil del og så skal riktig del komme fra Classic parts, men tar visst litt tid. Etter det skal motoren vellykket inn i bilen (det skar seg litt sist) og så er det et problem med rykking under aks som skal gjenoppdages og fikses. Dett er min eneste bil og kanskje er det på tide å innrømme at 1985 CX T1 som nærmer seg 300' er et hobbyprosjekt og ikke en pålitelig bruksbil ?? (skjønt den kjører jo helt nydelig og er reparert i alle ender etterhvert)

CX Turbo 1 1985
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

tja, det er jo ikke stort billigere å kjøpe ny bil. Kapitalen du binder i en bil til 6-700000 er jo betydelig, for den kan du dra mye på ferie, holde den bilen du liker i topp stand og slippe å bry deg om drivstoffpriser.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
dagmatti
Moderator
Posts: 1704
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Post by dagmatti »

Hei

enig med Sturla her. Dersom bilen gir deg det du forventer av en bil sånn kjøremessig sett, så skal du bruke mye penger før du kommer opp i prisen på en ny bil. Så snart du har den i god stand vil den (trolig) ikke gi mange overaskelser.

Eneste måtte være om du savner et par-tolv airbag'er og stålbjelker i alle retninger. :lol:



-mattis
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hei Tjensen. Savnet deg i Stavanger.
Det beste rådet jeg kan gi deg er å skaffe deg en til av samme slaget (eller eventuelt en T2) og så bruke den ene mens du skrur på den andre. :wink: :D
Mvh
Post Reply