[finn.no]Pen 22TRS

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

[finn.no]Pen 22TRS

Post by Citrusen »

Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

OJ den var fin.
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Citroencx wrote:OJ den var fin.
Burde ikkje du heller byrja tenka på ein slik: :wink:

Image
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

hl wrote: Burde ikkje du heller byrja tenka på ein slik: :wink:
..syns den ser litt høy ut foran.. Dessuten er det feil farge og fangerne blir sikkert fort matte. :grynt
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

hl wrote:
Citroencx wrote:OJ den var fin.
Burde ikkje du heller byrja tenka på ein slik: :wink:
Jeg kan godt begynne å tenke på en slik! Så bare si fra hvis du har en til salgs! :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

RolandM wrote: Jeg kan godt begynne å tenke på en slik! Så bare si fra hvis du har en til salgs! :D
Har ein (nesten) slik, men han er IKKJE til sals! 8)
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Post by Frank V »

hl wrote:
RolandM wrote: Jeg kan godt begynne å tenke på en slik! Så bare si fra hvis du har en til salgs! :D
Har ein (nesten) slik, men han er IKKJE til sals! 8)

....som vel ikke tilfeldigvis står parkert utenfor en forretning i Sogndal sentrum på dagtid?
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Frank V wrote: ....som vel ikke tilfeldigvis står parkert utenfor en forretning i Sogndal sentrum på dagtid?
Kan nok stemma...

Til alle dykk som køyrer rundt i serie 2 og trur de er nøgde med det, skaff dykk ein serie 1 og bli meir fullkomne og harmoniske menneske! 8) :wink:
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Post by Frank V »

hl wrote:
Frank V wrote: ....som vel ikke tilfeldigvis står parkert utenfor en forretning i Sogndal sentrum på dagtid?
Kan nok stemma...

Ok. Da skal du vite at den er blitt observert og beundret av undertegnede opptil flere ganger :)
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Kan dere ikke starte LHM-kaffe-avd i Sogndal...? :wink:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

hl wrote:
Frank V wrote: ....som vel ikke tilfeldigvis står parkert utenfor en forretning i Sogndal sentrum på dagtid?
Kan nok stemma...

Til alle dykk som køyrer rundt i serie 2 og trur de er nøgde med det, skaff dykk ein serie 1 og bli meir fullkomne og harmoniske menneske! 8) :wink:
Jeg er fornøyd både med harmonien og bilen takk. :)
jørnikkeno
Posts: 104
Joined: Fri 02 Jun, 2006 10:56
Location: Sande i Vestfold

Post by jørnikkeno »

Jeg og føler meg veldig harmonisk i min TRS....
Kan jo være fargen. :wink:

Mvh
Jørnikkeno

1986 CX22TRS
1986 CX25GTi TURBO (prosjektet)
92 XM2,0i Break 04 C5 1,8 16v Break konebil
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Nå har jeg vært og kikket på den TRS'en som denne tråden faktisk begynte med. Nå har ikke jeg noen spesiell kompetanse på CX eller bil generelt, men jeg våger likevel påstanden at at jeg skjønte mer av bilen enn hva eieren gjorde:

Når jeg presset ned hekken reiste den seg ikke igjen før jeg slapp den. Akkumulatorkulen klikker ca hvert 2. sekund under parkeringsmanøvre. Eier sier han ikke er kjent med lekkasje.... Bilen sto også helt nedsunket da jeg kom; jeg vet at eier hadde parkert den mindre enn 20 min tidligere.

Han oppgir at det er dårlig synkronisering på 3. giret. Jeg er vel av den oppfatning at den ikke er helt god på de lavere girene heller. Det kommer diverse spennende gnisselyder fra motorrommet under manøvrering i lav hastighet; jeg har ikke sjekket diverse reimer.

Tross hans forsikringer om nylig fylte kuler og myk fjæring, kunne jeg konstatere at bilen avfjærer støt og dumper mye dårligere enn min XM med hydractive.

Det er litt for mange varsellamper, inkl. stop, som starter når vi skal begynne å kjøre med bilen...

Det er noe rust i platene som ligger over langsgående rammebjelke, under høyre fotbrønn foran, men lite synlig. (dette har eier opplyst selv) Det er også litt bittelitt rust på det staget eller traversen som ligger under eksosrøret bak. Ellers ser jeg ikke rust under, men har ikke sjekket supernøye.

Han sier at det er rust på bakluken. Den synes jeg faktisk var ganske bra og med lite rust, men jeg tror det må være utført arbeid på sidene i bagasjerommet tidligere (eller HAR cx så dårlig platefinish i skøytene her - det ser ut som upusset mur som er lakkert??). Det er åpenbart noen som har fulgt opp bilen underveis.

Begynnende kjeks underkant innside begge dører venstre side, og en hjemmemekket reparasjon av lite rustangrep ved tanklokk

Totalt sett er det veldig lite rust på bilen til at den har vært helårsbrukt, men panseret må lakkeres - det er veldig mye steinsprang på det.

Interiøret er delvis meget pent, dørsider slitt/skitne som normalt for alder.

Konklusjon: Sikkert en grei bil for noen som er mer hendt enn meg og kan ta de små kosmetikktingene selv, men jeg står over.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply