Sur kjerring

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Finnemann
Posts: 416
Joined: Mon 22 Mar, 2004 20:20
Location: "Værdens navle"Rogaland

Sur kjerring

Post by Finnemann »

Ja så har jeg kjøpt meg en C5 person bil 2003 mod 2.0l automat, så har jeg det og + sur kjerring.
Hu hadde sett en sån liten citroen c2 eller noe lignende m liten motor og det var hennes ønske. :lol: :oops: :roll:
Man trenger ikke være idiot for og elske CITROEN men det hjelper
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Post by Frank V »

Gratulerer med fin bil :D

Har selv eid 2001 C5 sedan, da i dieselutgave. Flott bil på alle måter!
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Jeg kan jo på en måte forstå din kone. C2 fremstår jo som en morsom og frekk småbil, mens C5 nok kan virke noe mer moderat. På den annen side viser dette at du har handlet med fornuft til tross for at din kone ville ha noe annet.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Finnemann
Posts: 416
Joined: Mon 22 Mar, 2004 20:20
Location: "Værdens navle"Rogaland

Post by Finnemann »

Tja ikke vet jeg men trollet på snart 50 tenker gt bil :lol: Tror pinadø hu e i overgangs alderen evt panikk alderen :roll:

uff må passe meg nå, neste blir att ho leser på dette forum :twisted:
Man trenger ikke være idiot for og elske CITROEN men det hjelper
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Vel.
Jeg håper at når jeg sjøl runder 50 - at jeg fortsatt kan sette pris på fet design. C2 er - etter C6 - den mest veldesignede bilen til Citroën i dag - min mening. I tillegg har den fleksible løsninger som - tross størrelsen - gjør den meget anvendbar. Har frakta 2 meter lang sofa i C2 - det gikk helt fint. :)

Grattis med C5!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Post by mads »

Robert wrote:C2 er - etter C6 - den mest veldesignede bilen til Citroën i dag - min mening. I tillegg har den fleksible løsninger som - tross størrelsen - gjør den meget anvendbar. Har frakta 2 meter lang sofa i C2 - det gikk helt fint. :)
..du pleier å være flink til å ta bilder av ting.. Frakta du C2'en i sofa eller omvendt?
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Robert wrote:Vel.
Jeg håper at når jeg sjøl runder 50 - at jeg fortsatt kan sette pris på fet design. C2 er - etter C6 - den mest veldesignede bilen til Citroën i dag - min mening. I tillegg har den fleksible løsninger som - tross størrelsen - gjør den meget anvendbar. Har frakta 2 meter lang sofa i C2 - det gikk helt fint. :)

Grattis med C5!
Fortell meg hvordan du kan legge ned baksetet på VENSTRE side i en C2, slik det fremgår av instruksjonsboken at det skal kunne gjøres), og samtidig få plass til en sjåfør med mer enn 25 cm benlengde??? :lol: Citroenforhandleren greide det ikke i hvert fall....
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

C2 har 4-veis justerbart ratt... vipp opp og skyv helt fram, da kan du kjøre stolen rimelig langt fram, førersetet er høydejusterbart, og takhøyden god. Hev setet, rett opp ryggen, og du sitter helt greit - med plass bak deg til å felle ned det venstre baksetet - som beskrevet i instruksjonsboken. Ikke å anbefale til 100 mils tur, men over kortere avstander er det helt OK. :)

Jeg tok ingen bilder av situasjonen med sofaen, og jeg skal inrømme at jeg brukte bagasjelemmen (C2 har delt bakluke a'la RangeRover) som kjærkommen forlengelse av lasterommet. Det eneste som irriterte meg var kupélyset som blinka hele veien for å minne meg på at bagasjeromsluka var åpen.

Det var denne bilen:

Image

Og nei, jeg er ikke overrasket over at forhandleren ikke klarer å demonstrere. Jeg er mer overrasket over at de klarer å selge en eneste bil med de produktkunnskapene de legger for dagen. :lol:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jaja, fruen hadde med seg en venninne på ikea, der de kjøpte med seg en tre-seter sofa. Mange som ble store i øynene ute på parkeringsplassen da sofaen to flatpakkede skap , en kommode diverse annet + en haug med poser bare ble stablet rett inn i break'en , bakluka ble lukket, begge satte seg inn og hadde ikke behov for å trekke frem setene engang :wink: !! dette i en tjue år gammel fransk bil som bruker under 0,7 liter på mila og alle kan kjøpe for mindre penger enn det set ene skapet kostet :D :D :D
har masse Citroèn:-)
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

pål wrote:Jaja, fruen hadde med seg en venninne på ikea, der de kjøpte med seg en tre-seter sofa. Mange som ble store i øynene ute på parkeringsplassen da sofaen to flatpakkede skap , en kommode diverse annet + en haug med poser bare ble stablet rett inn i break'en , bakluka ble lukket, begge satte seg inn og hadde ikke behov for å trekke frem setene engang :wink: !! dette i en tjue år gammel fransk bil som bruker under 0,7 liter på mila og alle kan kjøpe for mindre penger enn det set ene skapet kostet :D :D :D
Ja, for ikkje å snakka om når ein kjem med ein stege på 3,20 og og berre "slenger" han inni. :D
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Spørsmålet er vel egentlig om det mangler så veldig mye på at C2'en får plass baki CX Break.... :wink: 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

RolandM wrote:Spørsmålet er vel egentlig om det mangler så veldig mye på at C2'en får plass baki CX Break.... :wink: 8)
Ikkje for å vera kranglevoren - men alt til sitt bruk. C2 har t.d. betre plass framme enn ein CX (!). Som nærtransport er ein C2 svært hendig og underhaldande. På lengre turar vert du forbløffa over kor komfortabel bilen eigentleg er. Har du VTR utgåve er seta noko av det betre eg har site i - VIP-sete inkludert. :)

Men klart; til trans-kontinentale forflyttingar på tvers av jordskorpe-flaka tek eg nok ein CX ja. :lol:
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Evt. så kan man eventuelt godta og kjøre C6 da "enkelte pripne cx eiere er livredde for og kjøre bilene sine den mørke årstiden" og med den vanlige prisutviklingen på Citroen koster den vel snart ingen ting. :lol:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Evt. så kan man eventuelt godta og kjøre C6 da "enkelte pripne cx eiere er livredde for og kjøre bilene sine den mørke årstiden" og med den vanlige prisutviklingen på Citroen koster den vel snart ingen ting.
M.a.o. om et par års tid får man kjøpt C6 for 250.000,-...
Men i og med at det knapt nok blir solgt mer enn totalt et dusin C6 her til lands (noen som sa "dusinvare"? :wink: ), kan jo de få norsksolgte bli etterspurte - innenfor "menigheten", vel å merke. :?
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply