Frakt av nedsunket CX?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Frakt av nedsunket CX?

Post by Torres »

Jeg går med halvveisplaner om å kjøpe meg et prosjekt, eventuelt en delebil til den jeg allerede har. Og på jakt etter slikt dumper man jo som oftest borti biler med gåen hydraulikk eller lignende, slik at bilen ligger lavt. Hvordan blir det da med transport?

Lurer da på hvordan dere gjør det? Er det ikke et styr å få dette over på henger?

(Forrige gang jeg fraktet CX på henger, fikk jeg akkurat hevet den nok til å kjøre den ombord. Med en grønn stråle ut fra venstre framskjerm... 8))
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Ingen problem å frakte nedsunket CX så lenge du har riktig henger.
Det viktigste er å ha en henger med vippeplan med vinch. Da får du på det meste.
mvh
Kristian
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Takk skal du ha. Greit å vite FØR jeg står der med postkasser i skjegget... :)
Guest

Post by Guest »

Hentet en 25TRD i bergen uten hydraulikk og uten framhjul paa ene siden, hadde da ikke vippeplan.

Det jeg gjorde var aa koble av tilhengeren fra trekkbilen loftet hengeren opp i draget saa rompa paa tilhengeren gikk i bakken og plasserte en palle under draget. Sveivet bilen inn pa hengeren(brukte en 11/2"x6" der hjulet var borte)og skulle til aa slaa sund pallen. Dette ble ikke nodvendig da pallen var passe ratten og den knelet sammen av seg selv he he.

Koblet hengeren til trekkbilen bandt bilen og saa over fjellet hjem til Telemark.

Da ble det en 25 TRD II og en 25 TRD paa den turen.

Glemte aa logge meg inn
Hilsen Citrusen

Karl Flatland Sauland
MartinZ

Post by MartinZ »

Jeg hentet min CX 25 TRI Break på henger med vippeplan. Hengeren var akkurat bred nok til å vinsje bilen innpå. EN stor henger er nok en fordel.

mvh Martin Z
Post Reply