CX break, 90 mod

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Abbe

CX break, 90 mod

Post by Abbe »

Har begynnt å vurdere og oppgradere fra BX... Trenger en stv. og vurderer en CX 25 TGE 90 mod.

Ble CX kontinuerlig oppgradert slik at man kan regne med mindre problemer med CX er av såpass sen årgang som 90? Ble de bedre rustbeskyttet etterhvert?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Har hørt at årgangene 83-85 var best mht. rust (eller skal jeg si minst værst?) :lol:
Helge S
Posts: 468
Joined: Mon 01 Dec, 2003 12:02
Location: Trondheim
Contact:

Post by Helge S »

Robert wrote:Har hørt at årgangene 83-85 var best mht. rust (eller skal jeg si minst værst?) :lol:
Samme her, jeg fikk også med meg påstander om at CX ble dårligere mht rust mot slutten. Men min 84-mod rustet "uvillig" vekk den også dessverre. Bagasjelokk, nedkant av dører, karosseriplaten ved bensinlokk mm :cry:
Ex84CX25GTi Nå 94XM3,0V6.24 +95XM3,0V6Exclusive +96XM2,0TurboCT +prosjekt91XM3,0V6.24
ImageImageImageImage Admin http://www.citroenxm.no
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Jeg har hørt at de siste årgangene av CX Break var bra med hensyn til rustbeskyttelse. CX Croisette derimot som var en spesialutgave av CX Berline rundt 1989/90 er svært dårlig rustbeskyttet. Break og Berline ble produsert ved forskjellige fabrikker slik jeg har oppfattet.

Oddbjørn
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Selv har jeg nå to -89 Break.De er faktisk VELDIG like da de faktisk bare har EN bil imellom seg på samlebåndet(iflg. chassisnr.) Den ene har gått i Østfold hele sitt liv, med all saltlake som ligger på veiene der, den har faktisk nesten ikke antydning til rust! :?: Hverken i gulv, innerskermer eller karrosseri! Den andre derimot har gått på Stryn, og er mildt sagt bare kjeks, fra baksetet og bakover.

Det jeg mener å si er følgende: Hver bil er individuellt veldig forskjellig med tanke på vedlikehold, og dermed er det bare en måte å finne ut av dette på :ta ut tepper, både gulv og sider, bank rundt omkring med et skrujern f.eks. inni skjermer og overalt du kan komme til ( dette har jeg dessverre lært først nå igår)
har masse Citroèn:-)
Post Reply